skip to Main Content

Konkurencijos tarybai

 

Pareiškimas dėl nesąžiningos konkurencijos taikymo ir Konkurencijos įstatymo pažeidimo Žinių radijuje

 

2015 m. gruodžio 2 d.

 

 

 

Šių metų gruodžio 1 d. kreipiausi į Žinių radiją, norėdamas užsakyti jame savaitraščio „Laisvas laikraštis“ reklamą. Pasiunčiau elektroninį laišką, nurodydamas: „sveiki, norėčiau užsakyti toki anonsą –  laisvo laikraščio tema – ką slepia prezidentė?“.

 

Kitą dieną gavau Žinių radijo reklamos skyriaus darbuotojo P.Bartašiaus tokio tūrinio atsakymą: „Dabar metų pabaiga ir eteris yra pilnai užimtas. Jūsų anonso negalime patalpinti į Žinių radijo eterį“.

 

 

 

Paulius Bartašius <paulius.bartasius@ziniur.lt>

Priedai09:37 (prieš 1 valandą)

 
skirta man
 
 
 
 
 

 

Laba diena, Aurimai,

 

Dabar metų pabaiga ir eteris yra pilnai užimtas. Jūsų anonso negalime patalpinti į Žinių radijo eterį.

 

Pagarbiai,

 

 

PAULIUS BARTAŠIUS
Vyr. projektų vadovas

——————————————
UAB „ŽINIŲ RADIJAS“
A. Smetonos g. 6, Vilnius
tel. (8 5) 2431437, 8 (680) 17871

faks. (8 5) 2431433

paulius.bartasius@ziniuradijas.lt

www.ziniuradijas.lt

  Ziniu_radijas   EASY TINKAMIAUSIAS

Kitaip sakant, Žinių radijas atsisakė transliuoti „Laisvo laikraščio“ reklamą išgalvotais motyvais, nes dar nė viena žiniasklaidos priemonė neatsisakė parduoti reklamos todėl, kad jos neva yra per daug. Negana to, Žinių radijas atsisakė transliuoti mūsų reklamą, nors mūsų konkurento – pvz., žurnalo „Valstybė“ reklama transliuojama Žinių radijuje kasdien. Prieš tai kelis kartus kreipiausi į Žinių radiją, norėdamas pirkti reklamos, tačiau nesulaukiau jokio atsakymo.

 

Kitaip sakant, Žinių radijas mielai transliuoja žurnalo „Valstybė“ reklamą, o jo konkurento – savaitraščio „Laisvas laikraštis“ reklamą – transliuoti atsisako išgalvota priežastimi, kad neva „eteris pilnai užimtas“. Tai yra akivaizdus Konkurencijos įstatymo pažeidimas. . Šio įstatymo tikslas – saugoti sąžiningos konkurencijos laisvę Lietuvos Respublikoje.  Šiuo įstatymu draudžiama ūkio subjektams atlikti veiksmus, kurie riboja ar gali riboti konkurenciją, nesvarbu, kokio pobūdžio jų ūkinė veikla, išskyrus atvejus, kai šiame įstatyme ar įstatymuose, skirtuose atskiroms ūkinės veiklos sritims, numatomos išimtys.

 

Žinių radijas užima dominuojančią padėtį  žinias pranešančių radijo stočių rinkoje, nes  praktiškai jis neturi konkurentų ir akivaizdžiai piktnaudžiauja savo dominuojančia padėtimi. Vienintelis Žinių radijo konkurentas – Lietuvos radijas – pagal įstatymą negali transliuoti reklamos, todėl visa reklama patenka Žinių radijui, ir minėtas ūkio subjektas akivaizdžiai piktnaudžiauja savo monopoline padėtimi, vieniems ūkio subjektams leisdamas reklamuotis, o kitiems – ne. Beje, tas atsisakymas grindžiamas išgalvota priežastimi – neva „eteris pilnai užimtas“.

 

Konkurencijos įstatymas numato konkurenciją ribojančių susitarimų draudimą. Jis numato, kad yra draudžiami visi susitarimai, kuriais siekiama riboti konkurenciją arba kurie riboja ar gali riboti konkurenciją, yra draudžiami ir negalioja nuo jų sudarymo momento.

 

Šiuo atveju man yra akivaizdu, kad Žinių radijas yra susitaręs su žurnalu „Valstybė“, ir neleidžia kitoms žiniasklaidos priemonėms transliuoti savo reklamos per Žinių radiją. Akivaizdu, kad Žinių radijas ir žurnalas „Valstybė“ yra sudarę susitarimą taikyti nevienodas (diskriminacines) sąlygas atskiriems ūkio subjektams ir taip sudaryti jiems skirtingas konkurencijos sąlygas.

 

Reklamos įstatymas apibrėžia, kas yra dominuojanti padėtis  – vieno ar daugiau ūkio subjektų padėtis atitinkamoje rinkoje, kai tiesiogiai nesusiduriama su konkurencija arba kuri sudaro galimybę daryti vienpusę lemiamą įtaką atitinkamoje rinkoje veiksmingai ribojant konkurenciją. Jeigu neįrodoma priešingai, laikoma, kad ūkio subjektas užima dominuojančią padėtį atitinkamoje rinkoje, jeigu jo rinkos dalis sudaro ne mažiau kaip 40 procentų. Šiuo atveju galima sakyti, kad Žinių radijas užima 100 proc. žinias ir diskusijas transliuojančių radijo stočių rinkoje, nes jo vieninteliam konkurentui – LRT – transliuoti reklamą yra uždrausta.

 

Nors „Laisvo laikraščio“ siūlomas reklamos anonsas – „Ką slepia prezidentė? – yra etiškas, tačiau Žinių radijas savavališkai įdiegė cenzūrą ir uždraudė net kelti panašius klausimus. Turint omenyje, kad Žinių radijo klausytojai dažnai yra politiškai aktyvūs žmonės, kurie domisi politinėmis aktualijomis, ir klausosi diskusijų,  paskleisti žinią apie „Laisvo laikraščio“ gvildenamas tems per šį radiją mums yra gyvybiškai svarbu.  

 

Kita vertus, gali būti, kad šis draudimas transliuoti mūsų anonsą „Ką slepia prezidentė?“ – yra politinės cenzūros pavyzdys, kai žiniasklaidos priemonėms yra uždrausta kritikuoti vieną ar kitą politiką. Prezidentė Grybauskaitė žinoma tuo, kad negali pakęsti bet kokios kritikos savo atžvilgiu – užtenka prisiminti laida „Paskutinė instancija“, kurios vedėja R.Janutienė turėjo palikti tele-3 televiziją, nes padarė laidą apie D.Grybauskaitės praeitį.

 

Priedas – susirašinėjimas su Žinių radijo reklamos skyriumi.

 

Remdamasis išdėstytu, prašau Konkurencijos tarybą pradėti tyrimą dėl Konkurencijos įstatymo pažeidimo ir skirti maksimalią įstatyme numatytą baudą Žinių radijui už šio įstatymo pažeidimus ir piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi.

 

 

 

Savaitraščio „Laisvas laikraštis“

 

Redaktorius Aurimas Drižius

 

Konstitucijos per. 23B, Vilnius

 

llredakcija@gmail.com

 

 

 

tel. 868738471

Facebook komentarai
Back To Top