skip to Main Content

 

 

 

 

„Via Baltica“ trasoje pradėta rekonstruoti Ūtos sankryža, dėl darbų taikomi eismo ribojimai

 

 

 

Pagaliau tarptautinės svarbos kelias „Via Baltica“ nebebus šalutiniu keliu mažesnės svarbos kelių atžvilgiu. Viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių statybos bendrovių „Panevėžio keliai“ parengė pirmosios „Via Baltica“ trasoje turbožiedinės sankryžos ir jos prieigų techninį darbo projektą ir pradėjo rangos darbus.  

 

 

 

Nestandartinė sankryža pradėta statyti vietoje, kur Panevėžio miesto aplinkkelis kertasi su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Intensyvūs darbai šioje sankryžoje vyks iki metų pabaigos, rangovai planuoja dirbti ir savaitgaliais. AB „Panevėžio keliai“ atsiprašo dėl nepatogumų, kuriuos sukelia vykdomi darbai.

 

 

 

Eismo ribojimai palies tuos automobilių srautus, kurie iš Panevėžio vyksta Pasvalio kryptimi ir atvirkščiai, bei „Via Baltica“ trasa važiuojančius automobilius. Šiek tiek apsunkintas patekimas iš Panevėžio aplinkkelio į Pasvalio kelią, su eismo ribojimais taip pat susidurs automobilių srautas, judantis nuo Pasvalio į Panevėžio aplinkkelį.

 

 

 

Automobilininkams, vykstantiems Pasvalio, Rygos kryptimi per Panevėžį ar pro Panevėžį, bei atvykstantiems nuo Pasvalio, rekomenduojama numatyti papildomą pusvalandį darbų vietai įveikti. Vietos gyventojams siūloma pasirinkti kitus, aplinkinius kelius darbų vietai aplenkti.  Pavyzdžiui, iš Panevėžio Pasvalio kryptimi galima vykti per Vabalninką, tas pats siūlymas galiotų ir atvykstantiems nuo Pasvalio.

 

 

 

Piniavos apylinkių gyventojams, siekiantiems patekti į aplinkkelį arba iš jo išvažiuoti, rekomenduojama pasinaudoti keliu, vedančiu per sodininkų bendriją. Visi maršrutai, padėsiantys išvengti Panevėžio aplinkkelio sankirtos su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga, būtų tinkami.

 

 

 

„Ši trišalė sankryža buvo didžiulis trukdis „Via Baltica“ trasoje jau vien dėl to, kad tarptautinė magistralė, kurioje eismo intensyvunas per parą siekia iki 10 tūkstančių automobilių, iki rekonstrukcijos turėjo tik šalutinio kelio statusą. Pirmumo teisę šioje sankryžoje turėjo nuo Panevėžio Pasvalio kryptimi judantis automobilių srautas, kuris yra bene triskart mažesnis. Šią problemą išspręs nestandartinė žiedinė sankryža, sulyginsianti eismo srautų pirmumo galimybes ir padidinsianti automobilių srautų pralaidumą visomis kryptimis“, – sakė projektavimo ir rangos darbus šiame objekte pagal sutartį vykdančios AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

 

 

 

Kaip sveikintiną bendrovės vadovas mini ir tą aplinkybę, kad projektavimas ir ranga, vykdant šį projektą, sutelkti vienose rankose. Toks projekto įgyvendinimo būdas reikalauja itin aukštos užsakovo ir rangovo kvalifikacijos, spartina darbų terminus ir didina rangovo atsakomybę. Tai yra, sparčiai ir kokybiškai sprendžiamos kelių naudotojams ir jų interesams atstovaujančiam užsakovui Lietuvos automobilių kelių direkcijai, administruojančiai valstybinės reikšmės kelius, aktualios problemos.  

 

 

 

Sutartis su užsakovu dėl šio projekto įgyvendinimo pasirašyta kovo pabaigoje, o rugpjūčio mėnesį  jau pradėti darbai. Tai yra, projektavimo darbai, visų statybos pradžiai reikalingų dokumentų gavimas užtruko tik šiek tiek daugiau nei tris mėnesius. Pagrindinius rangos darbus, jeigu neiškils nenumatytų kliūčių, rangovas tikisi atlikti dar šiais metais.

 

 

 

„Skelbiant atskirus konkursus projektavimui, o po to – rangai, visi procesai galėtų užtrukti trejus metus ir daugiau. Pasitelkus pažangius darbų organizavimo metodus ir mūsų bendrovės įvaldytus skaitmeninės statybos instrumentus, rezultatą turėsime greičiau nei per metus. Problemos sprendimo įgyvendinimas sutrumpėja tris kartus“, – sakė Virmantas Puidokas.  

 

 

 

Į  turbožiedinę sankryžą numatyta rekonstruoti tarptautinės svarbos magistralinio kelio A17, kitaip – Panevėžio aplinkkelio,  trišalę sankirtą su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Šie keliai ir sankryža yra tarptautinės magistralės „Via Baltica“ trasos dalis.  Būsimoji  turbožiedinė sankryža Panevėžio rajone gyventojų dar vadinama  Ūtos sankryža.  Įvažiavimai į būsimąją sankryžą suprojektuoti pagal naują šioje magistralėje eismo organizavimo principą 2+1.

 

 

 

Projektavimo ir rangos darbus minėtuose objektuotuose vykdo AB „Panevėžio keliai“. Vadovaujantis 2016 m. kovo 25 d. sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, darbus visiškai planuojama baigti iki 2017 metų vasaros. Projektas – „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelis trišalės sankryžos su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga rekonstravimo į turbožiedinę sankryžą techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir statybos darbų atlikimas“.  

 

 

 

Pridedamose vizualizacijose – turbožiedinės sankryžos vaizdas po rekonstrukcijos.

 

 

 

Papildoma informacija: 

 

Rasa Čepienė, AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene, tel. 8 611 48133

Facebook komentarai
Back To Top