skip to Main Content
Kaip sakoma, buvusių žurnalistų nebūna. Įkvėpta Bellingcat, ir turėdama laisvo laiko (atostogauju karantino sąlygomis), pagalvojau keletą valandų skirti išsiaiškinti, kas gi slypi už Viktoro Uspaskicho plačiai išreklamuotos “antikovidinio vandens” akcijos – lengvas garsiausio Kėdainių politinio veikėjo pamišimas ar itin ciniškas būdas lengvai užsidirbti?
Peržiūrėjusi įrašą, galvojau, kad gal tikrai Viktorui kažkas negerai, nes įgarsinti tokias nesąmones, kaip antai, jog jis gavo iš Kinijos “viruso energetinį kodą”, jog sukūrė viruso “eliminavimo programą”, kurios centrinis įrankis – kažkoks vanduo, neva saugantis nuo net nuo 6 atmainų viruso, iš europarlamentaro ir Lietuvos parlamente 10 vietų turinčios partijos vadovo kažkaip jau too much.
Visgi, pamišimo versiją atmečiau, nes prisiminiau, kad būtų ne pirmas kartas, kuomet Uspaskichas, manipuliuodamas sveikatos tema, turi nemažai naudos. Sveikata yra bene labiausiai rūpima žmonėms tema ir Viktorui ne kartą pavyko ją paversti savo politinio plano ir reklamos dalimi.
Štai, per paskutinius 2019 m. rinkimus į Europos Parlamentą Uspaskichas važinėjo po Lietuvą ne diskusijoms apie Europos ateitį, bet kviesdamas potencialius rinkėjus į gydymo seansus. Tąkart „gydymo seansai“ puikiai atsipirko – Uspaskichas vėl buvo išrinktas į EP ir tik per plauką DP negavo antro mandato.
Arba, prieš 2016 m. rinkimus į Seimą nuo DP visiškai nusigręžusius rinkėjus europarlamentaras Uspaskichas kvietė į savo šviežios knygos apie ligas pristatymą bei gydymo seminarus. Nors seminarai buvo gan gausiai lankomi, o jo keistos idėjos apie dvasinius centrus Lietuvoje ir Kėdainiuose buvo sėkmingai aprašinėjamos respublikinėj spaudoje, visgi, rinkėjai Uspaskicho „gydymo“ galių tąkart „nesurišo“ su DP rinkiminiu sąrašu ir nekandidatuojant pačiam lyderiui, DP patyrė fiasko. Beje, iš šios klaidos buvo gan gerai pasimokyta ir jau 2020 rinkiminėje kampanijoje iliuzija, jog ir Uspaskichas balotiruojasi į Seimą (nors to nevyko) buvo itin paryškintai sukurta ir tapo sėkmingu rinkėjų jauku.
.
Bet grįžkime prie „struktūruoto mineralinio vandens“, kurį Uspaskichas savo sekėjams paskelbė parduosiąs po 1.5 euro už butelį. Mažiausias „sveikatinimo“ rinkinys, kuris neva apsaugos nuo covid – 24 buteliai už 36 eurus (tipo „triskart pigiau, nei padaryti covid testą privačioje klinikoje“).
Kadangi pažįstų keletą žmonių, kurie iš Viktoro jau gavo šio „stebuklingo“ vandens, tai paprašiau atsiųsti buteliuko nuotraukas. Jose užfiksuotas mineralinis vanduo „Upas“ išgaunamas Rokiškyje esančiame gręžinyje, o jį gamina UAB „Lamikara”, registruota taip pat Rokiškyje. Beje, prie Viktoro žinutės apie stebuklingą vandenį kaip platintojai nurodyti ne tik Darbo partijos politikai, bet ir „Lamikaros“ bendrovės el. paštas užsakymams uzsakymai@lamikara.lt
Taigi, judėkime link Rokiškio bendrovės Lamikara. Surandu, kad joje dirbantis buvęs Rokiškio r. meras Antanas Vagonis savo feisbuko puslapyje nuo šio rudens gausiai reklamuoja mineralinį vandenį „Upas“ (vienur be ilgosios, kitur su ilgąja Ū) kuris nuo šio rudens pradėtas gaminti Rokiškyje iš jau seniai egzistuojančio mineralinio vandens gręžinio. Iš įvairių postų, taip pat straipsnių vietinėje spaudoje galima sužinoti, kad imtis idėja imtis mineralinio vandens verslo Rokiškyje gyvavo jau kelis dešimtmečius, tam dar 1991 m. buvo įkurta UAB „Sartai“, kuriai vadovavo Pranas Blažys (girdėta pavardė), bet verslas neįsisuko tol, reikalų neperėmė jau minėta “Lamiraka”. Ledai, akivaizdu, spurtavo šį rudenį ir į nedidelę Lietuvos rinką, šalia jau žinomų mineralinio vandens vardų atėjo iš Upo grežinio išgaunamas vanduo “Upas”. Iki vakar vakaro jis buvo praktiškai nežinomas…
Beje, užsisakydami vandens per Darbo partijos platintojus, gausite jo už trigubai didesnę kainą. Kaip minėta, Viktoras parduoda jums pusę litro už 1.5 euro, bet kai kuriose Rokiškio parduotuvėse galite jį nusipirkti vos už 0.36 eur., tai yra penkis kartus pigiau. Čia, mano manymu, priemoka už kvailumą. Norintys nusipirkti “stebuklingo vandens” ne Vyktaro o rokiškėnų kaina, važiuokit po karantino į Rokiškį, kur jis platinamas vietos parduotuvėse;-)
Na o dabar einame prie esminio klausimo. Kodėl Viktoras, pagarsėjęs, kaip viruso valgytojas, Covid prevencijai ir gydymui išrinko būtent “Upas“ vandenį? Kuo jis taip jį pakerėjo, kad net reklamuodamas jį nebijo būti apšauktas šarlatanu?
Pažiūrėjau, kas UAB “Lamikaros” steigėjai – retai sutinkamas faktas, kai trijų slaviškomis pavardėmis piliečių, gyvenančių Vilniuje, pavardes pagooglinus, negauni jokio rezultato. Bet čia ne esmė. Einam toliau – žiūrim, kas šiuo metu yra UAB “Lamikaros” akcininkai. O jie, Registrų centro duomenimis, bendrovė “Edvervita”, registruota Kėdainiuose, Didžiojoje g., valdanti 90% bendrovės akcijų. Kitą 10% valdo Dalia G. Kėdainiečiai žino, kad Edvervitos įmonė yra glaudžiai susijusi su Viktoru Uspaskichu, bendrovės valdybai vadovauja ilgametis Viktoro bendražygis ir dešinioji ranka Juozas Gaidamavičius, tik visai neseniai pasitraukęs iš aktyvios politikos Darbo partijos narys (beje, atsistatydinusį Gaidamavičių Kėdainių r. savivaldybės taryboje pakeitė Indrė Fiodorova, kuri, anot Viktoro skelbimo, yra vandens “platintoja” Kėdainiuose).
O jau kad visiems viskas visiškai būtų aišku, tai klausiam Registrų centro, kas yra “Edvervitos” akcininkai – ogi, Julija ir Eduardas Uspaskichai, Viktoro vaikai iš pirmosios santuokos, registruoti Baltarusijoje!!! Jie valdo po 50% akcijų.
Taigi, šarlatanizmas, arba itin ciniškas verslo planas, pasinaudojant žmonių baime nesusirgti covid-19.
Mano paskutinis klausimas šitam poste – ar Viktorui taip finansiškai blogai, kad vidury pandemijos, kasdien nuo jos pasaulyje ir Lietuvoje mirštant žmonėms imtųsi tokio šarlatanizmo ir savo vaikų bendrovės išgaunamą mineralinį vandenį lengvatikiams pardavinėtų kaip vaistus nuo covido ir dar už kosminę kainą net ir mineraliniam vandeniu
Facebook komentarai
Back To Top });}(jQuery));