skip to Main Content

Tyrimas atskleidė, kad Lietuva už išsinuomotos energetinės nepriklausomybės simbolį moka ne ofšorinei kompanijai 
Paskelbta: 2020-02-06 10:05 Autorius: ekspertai.eu

Išsinuototas energetinės nepriklausomybės simbolis.

Tik kokybiškos informacijos portalas 15min.lt atlikęs tyrimą pranešė, kad Lietuva už išsinuomotą enerfgetinės nepriklausomybės simbolį „Unabhängigkeit“ (ang. „Independence“) moka ne ofšorinei kompanijai, kaip dažnai buvo skelbiama anksčiau.

„Įmokas už laivą „Klaipėdos nafta“ kiekvieną mėnesį sumoka į Lietuvoje registruotos įmonės „Hoegh LNG Klaipėda“ sąskaitą. Registrų centrui teikiamos įmonės finansinės ataskaitos rodo, kad pelno, pajamų ir aplinkos apsaugos mokesčius „Hoegh LNG Klaipėda“ sumoka Lietuvoje. 2018 m. įmonės finansinėje ataskaitoje juodu ant balto pažymėta, kad įmonė sumokėjo kiek daugiau nei 340 tūkst. eurų siekiantį pelno mokestį. Įmonei taikomas standartinis 15 proc. dydžio mokesčio tarifas“, – informuojama publikacijoje „Tiesa ar melas? R.Karbauskis: už SGD terminalą Lietuva moka „ofšorinei kompanijai“.

Skelbiama, kad SGD laivą-saugyklą valdo „Klaipėdos nafta“, kurios kontrolinis akcijų paketas priklauso Energetikos ministerijai.

„Laivas-saugykla Lietuvai nepriklauso. Šio savininkas – norvegiško kapitalo įmonė „Hoegh LNG“, iš kurios laivą mūsų šalis nuomojasi. Įmokas už laivą „Klaipėdos nafta“ kiekvieną mėnesį sumoka į Lietuvoje registruotos įmonės „Hoegh LNG Klaipėda“ sąskaitą. Registrų centrui teikiamos įmonės finansinės ataskaitos rodo, kad pelno, pajamų ir aplinkos apsaugos mokesčius „Hoegh LNG Klaipėda“ sumoka Lietuvoje“, – atskleidė 15min.lt.

„Hoegh LNG Klaipėda“ vadovas Mindaugas Petrauskas nurodė „nemanantis, kad jo vadovaujama įmonė yra ofšorinė, nes ji registruota Lietuvoje ir moka visoms šalies įmonėms įprastą mokesčio tarifą“.

„Mums sumoka nuomos mokestį. Mes, kadangi laivą nuomojamės iš įmonių grupės, sumokame nuomos mokestį ir padengiame laivo operavimo išlaidas, technines eksploatavimo išlaidas ir tai, kas lieka, uždarbis, mokam dividendo forma savo akcininkui“, – 15min.lt mokėjimų schemų vingius išaiškino M. Petrauskas.

Taip pat informuojama, kad „Klaipėdos nafta“ 15min.lt patikino, kad tokia pati įmokų mokėjimo tvarka galioja nuo „Independence“ eksploatacijos pradžios“.

„Energetikos ministerija patvirtino, kad įmokos už laivą-saugyklą mokamos Lietuvoje registruotai įmonei. Įmonė, kuri registruota Bermuduose, yra listinguota Oslo akcijų biržoje. Ten galima pažiūrėti įmonės ataskaitą metinę, pažiūrėti, kas yra akcininkai“, – atskleidžiama tik kokybiškos informacijos portalo atliktame tyrime.

Taip pat nurodoma, kad „vienintelis „Hoegh LNG Klaipėda“ akcininkas yra Jungtinėje Karalystėje (JK) įsikūrusi įmonė „Leif Hoegh (U.K.) Ltd.“ ir šiai įmonei atitenka „Hoegh LNG Klaipėda“ išmokami dividendai.

„Hoegh LNG“ įmonių JK, JAV, Singapūre, Kolumbijoje, Lietuvoje, Egipte, Filipinuose ir Indonezijoje kontroliuojančia įmone nurodoma Bermuduose registruota „Hoegh LNG Holdings Ltd.“, – rašo 15min.lt.

„Tai yra grupės įmonė. Įmonė, kuri registruota Bermuduose, yra listinguota Oslo akcijų biržoje. Ten galima pažiūrėti įmonės ataskaitą metinę, pažiūrėti, kas yra akcininkai. Niekas nėra slepiama, Laivybos įmonių sektoriuje yra įprasta praktika registruotis tokiose jurisdikcijose“, – paaiškino M.Petrauskas.

15min.lt taip pat priminė, kad „nuomonė, esą įmokas už SGD terminalą Lietuva moka mokestiniam rojui Bermuduose, nėra nauja“.

„Vienas dažniausių jos skleidėjų – valdančiosios koalicijos Seime narys Artūras Skardžius. Politikas dar 2016 m. pareiškė, kad SGD terminalo sutartis naudinga „Rokui Masiuliui ir Bermudams“. Tekstą publikavo abejotino patikimumo tinklalapiai ekspertai.eu ir laisvaslaikrastis.lt“, – skelbia tik kokybiškos informacijos portalas.

Pasak advokato ir mokesčių konsultanto Laimono Marcinkevičiaus, „suklysti teigiant, kad Lietuva už laivą-saugyklą moka ofšorinei kompanijai, galima nebent neįsigilinus į situaciją“.

P. S.

 

 

Gintaras Furmanavičius

 
Jozefas Gebelsas, fašistinės Vokietijos propagandos ministras, yra pasakęs: daug kartų pakartotas melas tampa tiesa.

Šiandien vienu iš skaidriausių ir etiškiausių neseniai pripažintas portalas 15min.lt eilinį kartą savo „tiesometru” vertina Ramūno Karbauskio teiginius apie tai, kad Lietuva už SGD terminalą skambiu pavadinimu Independence moka biudžeto pinigus ofšorinei kompanijai.

Atsiribokime nuo politikos, Ramūno ir kalbinių pasažų, kuriais portalo tarnautojas aiškina, kaip iš tiesų reikėtų vadinti ofšorinę kompaniją.

Imkime teiginį po teiginio ir pažiūrėkime, kas iš tiesų parašyta.

„SGD laivą-saugyklą „Independence“ valdo „Klaipėdos nafta“, kurios kontrolinis akcijų paketas priklauso Energetikos ministerijai. Laivas-saugykla Lietuvai nepriklauso. Šio savininkas – norvegiško kapitalo įmonė „Hoegh LNG“, iš kurios laivą mūsų šalis nuomojasi.
Įmokas už laivą „Klaipėdos nafta“ kiekvieną mėnesį sumoka į Lietuvoje registruotos įmonės „Hoegh LNG Klaipėda“ sąskaitą. Registrų centrui teikiamos įmonės finansinės ataskaitos rodo, kad pelno, pajamų ir aplinkos apsaugos mokesčius „Hoegh LNG Klaipėda“ sumoka Lietuvoje.”

Čia viskas suprantama, nors kai kuriuos teiginius galima ginčyti. Tarkime, kodėl reikėjo įkurti juridinį vienetą „Hoegh LNG Klaipėda”, nors nuomą gali mokėti ir pati „Klaipėdos nafta”? Tiesiai laivo savininkui, kuris yra norvegų (prisiminkite – norvegų!) įmonė.

Sekanti ištrauka įneša daug aiškumo:

„Vienintelis „Hoegh LNG Klaipėda“ akcininkas yra Jungtinėje Karalystėje (JK) įsikūrusi įmonė „Leif Hoegh (U.K.) Ltd.“ Šiai įmonei atitenka „Hoegh LNG Klaipėda“ išmokami dividendai.
„Hoegh LNG“ įmonių JK, JAV, Singapūre, Kolumbijoje, Lietuvoje, Egipte, Filipinuose ir Indonezijoje kontroliuojančia įmone nurodoma Bermuduose registruota „Hoegh LNG Holdings Ltd.“

Nuo čia prasideda visas įdomumas. Vietoj to, kad nuoma būtų mokama tiesiai laivo savininkui, sukuriama sudėtinga grandinė, kurioje atsiranda JK įsikūrusi įmonė „Leif Hoegh(U.K) Ltd”, į kurią ir keliauja Klaipėdoje įkurtos priedangos įmonės mokami iš Lietuvos biudžeto permesti pinigai.
Šią įmonę ir kontroliuoja Bermuduose įkurta ofšorinė kompanija „Hoegh LNG Holdings Ltd.”, kuri ir yra tikroji pinigų gavėja.

Ir dabar prasideda burtai ir opiumas liaudžiai:

„Dėl vadinamos „patogios vėliavos“ politikos, kai laivai registruojamasi laivybai specializuotose jurisdikcijose, dažniausiai tarptautiniuose vandenyse sutinkamos Panamos, Maršalo salų ar Liberijos vėliavos. Bermudai taip pat patenka į „patogios vėliavos“ valstybių kategoriją.”

Pamenate, o laivas tai yra norvegų įmonės nuosavybė!

Toliau prasideda manipuliacijos pavadinimais:

„Hoegh LNG AS“ akcijomis išties prekiaujama Oslo vertybinių popierių biržoje. Todėl nesunku sužinoti, kad 48,8 proc. „Hoegh LNG“ akcijų valdo Norvegijos laivybos įmonė „Leif Hoegh & Co“. Akcijas taip pat valdo tarptautiniai investiciniai bankai „Citibank Europe“, HSBC, „JPMorgan“, „Goldman Sachs“, Lietuvoje gerai žinomas SEB.”

Atkreipkite dėmesį, kad biržoje yra prekiaujama „Hoegh LNG AS” akcijomis, o mūsų pinigai patenka į „Hoegh LNG Holdings Ltd.“, kuri yra registruota Bermuduose.

Taigi, formaliai Lietuvos biudžeto pinigai tiesiogiai į ofšorinę kompaniją nepatenka, tačiau perėję ilga ir painią grandinę jie galiausiai nusėda ten.

Pabandykite įsivaizduoti, kad „Klaipėdos nafta”, kuriai tuo metu vadovavo ekstra klasės vadovas Rokas Masiulis, naudodama šitokią schemą verslo nuomos pagrindu įsigytų savo įmonei automobilius. Neįtikėtina, ar ne?

Skaitykite, bandykite suprasti ir nesiduokite mulkinami.
Kopijuokite, dalinkites, darykite ką tik norite.
Ir galvokite!

O aš ruošiuosi gerti kavą pagal naująjį Prezidento siūlomą įstatymą su VSD vaikinais.

Facebook komentarai
Back To Top