skip to Main Content

Šefas Martynas Praškevičius: kaip Velykų stalą paversti nepamirštamos šventės centru?

 

Artėjančios Velykos yra viena gražiausių pavasario švenčių, labiausiai įkvepiančių puoštis ir puošti savo namus. Bet ar žinote, kaip paruošti Velykų stalą, kad jis viliotų ne tik gardžiais patiekalais, bet ir nepamirštama išvaizda? Knygos „Balansas: Skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms“ receptų autorius, restorano „Stebuklai“ virtuvės šeimininkas Martynas Praškevičius pasakoja, kad neįsivaizduoja Velykų be stilingai ir kruopščiai papuošto stalo.

„Pagrindinių patiekalų Velykoms ruošiame ne tiek ir daug: ant stalo būtinai turime šviežių salotų, kiaušinių ir vieną pagrindinį patiekalą, pavyzdžiui, keptą antį. Aš daugiau dėmesio skiriu mažesnėms detalėms ant stalo – kaip patiekiu sviestą ir duoną, kokiomis medžiagomis papuoštas pats stalas. Labai svarbu stalo neperkrauti pagrindiniais patiekalais, kad sudarytume iš tiesų šventinį įspūdį“, – pasakoja Martynas. 

Netikėtas pateikimas sukurs šventinę nuotaiką „Švęskite pavasarį ir iki Velykų prisidaiginkite įvairių sėklų, pavyzdžiui, žirnių ar saulėgrąžų. Jomis ir puoškite Velykų patiekalus. Sėklas sudėkite ant vatos stiklainyje, apšlakstykite vandeniu ir laikykite uždarę sandariai, kol pradės dygti. Tuomet atidarykite ir auginkite daigus iki pageidaujamo dydžio. Be to, visuomet labai didelį įspūdį palieka netikėtai patiektas net toks įprastas patiekalas kaip sumuštiniai – ant stalo paberkite grūdų ir tiesiai ant jų sudėkite sumuštinius. O stalo vandenį patiekę išvalytame balto vyno butelyje taip pat išgausite netikėtą efektą“, – pasakoja šefas.

Rinkitės natūralias spalvas 

Stalo puošybai ir patiekalų patiekimui geriausia rinktis kuo natūralesnes gamtos spalvas bei natūralias priemones ir vengti skaisčių ir „plastikinių“ spalvų. Jų ypač neturėtų atsirasti lėkštėse ir kituose induose, kuriuose planuojate pateikti savo patiekalus. Spalvingi ir pavasarį primenantys patiekalai geriausiai atrodo žemės spalvų vienspalvėse, matinėse lėkštėse.

„Juk fantastiškai stalą papuošite grūdais, šiaudais ar samanomis, kitos dekoracijos tampa nebereikalingos. Galite ant stalo apgyvendinti augalų ar jų daigų nedideliuose vazonėliuose. Dar geriau – paruoškite itin gražias salotas: ne sumeskite visus ingridientus į vieną krūvą, o dėliokite salotas kompoziciškai. Aš visuomet pradedu nuo stambiausių salotų elementų ir dedu juos į apačią, smulkesnius į viršų – iš tiesų toks principas galioja visiems patiekalams. Knygoje „Balansas“ taip pat dalinomės patarimu, kad salotų lapus verta sustatyti vertikaliai viršūnėlėmis į viršų, tarsi jos vis dar augtų. Kitus salotų ingridientus galima sukaišioti tarp lapų – taip patiekalas atrodys itin patrauklus ir šviežias“, – pataria Martynas.

Eksperimentuokite su skoniais

 

Ruošdamas vos keletą pagrindinių patiekalų Velykoms, Martynas daug dėmesio skiria „ne pirmu smuiku grojančiam“ maistui: „Pasirūpinu, kad per šventes visuomet turėtume įvairių rūšių skanios duonos, įdomaus sviesto ar naminio majonezo su prieskoniais. Man svarbu, kad šie patiekalai taip pat būtų gražiai patiekti – dar Kaziuko mugės metu įsigyju medinių peiliukų sviestui, įdomaus dizaino indelių. Taip pat stengiuosi, kad stalą papildytų ne tiesiai iš šaldytuvo ištrauktas sviestas, o papildytas prieskoniais. Pasidalinsiu idėja naminiam majonezui – pagardinkite jį česnaku, šviežiu baziliku ar japoniškais „wasabi“ krienais! Tada net paprastas kiaušinis su kiekvienu kąsniu bus kitoks ir įsimintinas.“

 

Žinių šaltinis mėgstantiems aktyviai gyvenantiems

 

Knygai „Balansas: Skanus maistas ir sveikos gyvensenos idėjos aktyviems žmonėms“  sukurti susitiko trys asmenybės: sveikos mitybos ekspertė Vaida Kurpienė, virtuvės šefas Martynas Praškevičius ir sportininkė mėgėja Aistė Šeibokaitė. Visi trys siekė pasidalinti savo žiniomis ir patirtimi su žmonėmis, kurie sportuoja neprofesionaliai, savo malonumui, bet nori gyventi sveikai, valgyti skaniai ir atrodyti puikiai. Knygoje ne tik rasite atsakymus, kurių nuolat ieško neprofesionalūs sportininkai: kaip maitintis, kai sportuoji? Ką valgyti prieš ar po treniruotės? Kiek reikia baltymų? Kaip derinti maistą, kad gautum pakankamai energijos? Knygoje gausu sveiko ir skanaus maisto receptų, kuriuos kūrė visi trys autoriai, norėdami įkvėpti maitintis taip, kad pasiektumėte savo sportinius ar tiesiog geros fizinės savijautos tikslus, kartu emociškai jausdamiesi pakiliai kiekvieną dieną.

 

Daugiau informacijos:

 

Ūla Ambrasaitė, leidykla LAPAS

 

ula@leidyklalapas.lt

 

Sigita Pūkienė, leidykla AUKSO ŽUVYS

 

sigita@auksozuvys.lt

Facebook komentarai
Back To Top