
Antanas Algimantas Miškinis
Vilnius
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai 2017 11 20 Nr. 27
Kopija: Energetikos ministerijai
AB Vilniaus šilumos tinklai
DNSB Nr. 290 pirmininkui
Vilniaus apygardos prokuratūrai
Žiniai: Seimo pirmininkui Viktorui Pranckiečiui
Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijai
Seimo Ekonomikos komitetui
Seimo Energetikos komisijai
Seimo nariui D. Kreiviui (viešai pareiškusiam Seime, kad jis“ tikrai dėl šio reikalo turi pakankamą kompetenciją…“).
Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijai
Žiniasklaidos priemonėms
Šilumos tiekėjams
DĖL AB VILNIAUS ŠILUMOS TINKLAI SĄSKAITŲ UŽ ŠILUMĄ
AB Vilniaus šilumos tinklai sąskaitose už šilumą už 8, 9, 10 mėnesius (Priedas 1) atsirado iki šiol nesutiktas rekvizitas „Šilumos kiekis su nepaskirstytu karštu vandeniu“.
Tuo tarpu Šilumos ūkio įstatymas nustato:
20. Nepaskirstytasis karšto vandens kiekis – viršijantis leistinas apskaitos prietaisų paklaidas skirtumas tarp geriamojo vandens karštam vandeniui paruošti kiekio, išmatuoto daugiabučio namo įvade, ir butų karšto vandens skaitiklių rodmenų sumos.
Tačiau esmė tame, kad pastate Žirmūnų g. Nr. 104, kuriame aš gyvenu, kur yra 120 butų, vienas buto savininkas neleido įrengti savo bute karšto vandens apskaitos prietaiso su nuotoliniu parodymų nuėmimu ir jam šilumos tiekėjas skaičiuoja karšto vandens sunaudojimą pagal normas.
O jo sunaudotą su karštu vandeniu (kas viršija karšto vandens normą) šilumą AB Vilniaus šilumos tinklai paskirsto visiems namo butų savininkams.
Taigi apie nepaskirstytą karštą vandenį Šilumos ūkio įstatymo prasme, vadovaujantis sveiko proto logika, nereikia net užsiminti, nes tai nieko bendro neturi su apskaitos prietaisų parodymų paklaidomis.
Kad tai akivaizdžiai ir nepaneigiamai visiškai nesiderina su sveiko proto logika yra akivaizdu ir nepaneigiama, o ir tiek Civilinis kodeksas, tiek Šilumos ūkio įstatymas, tiek Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklės tokio nonsenso, kaip apmokėti už ne savo sunaudotą produktą, neįteisina.
Vadovaujantis sveiko proto logika yra akivaizdu ir nepaneigiama, kad jeigu buto savininkas neleidžia įrengti karšto vandens apskaitos prietaiso savo bute, tą reikia vertinti kaip jo atsisakymą vartoti karštą vandenį, arba aiškų ketinimą jį vogti ……..
Tokiu būdu šiam šilumos vartotojui šilumos tiekėjas visa tai turėjo nuodugniai ir prieinamai išaiškinti.
O taip pat tą patį padaryti ir bendrijos pirmininkui.
Šis šilumos vartotojas ir šilumos tiekėjo, ir bendrijos pirmininko , turėjo būti perspėtas, kad jeigu jis neleis įrengti karšto vandens apskaitos prietaiso savo bute, tai turės pasirinkti vieną iš dviejų:
Arba apmokėti skirtumą tarp geriamo vandens apskaitos prietaiso, įrengto prieš karšto vandens ruošimo įrenginį, parodymo, ir butų karšto vandens apskaitos prietaisų su nuotoliniu duomenų nuėmimu parodymų sumos.
Arba karšto vandens tiekimas jam bus atjungtas.
Taigi jeigu šilumos tiekėjas ir bendrijos pirmininkas tai būtų atlikę, šis šilumos vartotojas tikrai nebūtų tapęs „šilumos vagimi“ ( pasak Būsto rūmų prezidento J. Antanaičio).
Tokiu būdu, kas paneigs, kad AB Vilniaus šilumos tinklai be „Valstybinio reketo“ dalyvio tapo ir „šilumos vagių“ stogu, nes Šilumos tiekimo vartojimo taisyklės skaičiuoti sunaudotą karštą vandenį pagal normas leidžia tiktai bendrabučio tipo daugiabučiuose namuose .
Vienkart tenka Komisijai pakartotinai priminti, kad AB Vilniaus šilumos tinklai pateikiamose sąskaitose už šilumą it toliau nėra Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklėse nustatyto rekvizito: „Butui priskirtas šilumos kiekis karštam vandeniui paruošti“.
Vienkart mums visiškai yra nesuprantamas ir visiškai nepateisinamas Kainų komisijos delsimas, Energetikos ministerijai vykdomas spaudimas, kada AB Vilniaus šilumos tinklai Šilumos – pirkimo pardavimo sutartis Nr. 2250460 su buitiniu šilumos vartotoju, 2017 m. gegužės 24 d.
(Priedas 2) nustato:
Todėl, vadovaujantis sveiko proto logika, yra akivaizdu ir nepaneigiama, kad jeigu tiekėjas tiekia šilumą karštam vandeniui ruošti, tai sąskaitoje neišvengiamai turi būti ir atitinkamas rekvizitas
.
Betgi pasirodo Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisijai tai suvokti tiesiog yra neprieinama, arba ji, kas paneigs, tyčia vykdo nusikalstamą veiką …..
Be to AB Vilniaus šilumos tinklai sąskaitose už šilumą nėra nurodyta:
5. Duomenys apie bendrą visame pastate šilumos suvartojimą ir šilumos paskirstymą:
Gyvenamojo namo butų ir kitų šildomų patalpų naudingasis (sąlyginis) plotas __ m2 arba tūris
___ m3
Butų (patalpų) savininkų pasirinktas (taikomas pagal standartines sąlygas) šilumos paskirstymo
buitiniams šilumos vartotojams metodas – ___
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
A.Miškinis Page 3 of 6 2017.11.20
3
Tuo tarpu Šilumos ūkio įstatymas nustato:
Buitiniam šilumos vartotojui išrašytoje sąskaitoje (mokėjimo pranešime) turi būti pateikta tiksli, aiški ir išsami informacija, kuria remdamasis šilumos tiekėjas apskaičiavo vartotojo mokesčio dydį už jo suvartotą šilumos kiekį patalpoms šildyti ir šilumos kiekį karštam vandeniui ruošti bei karšto vandens temperatūrai palaikyti.
Pateiktos informacijos privalo pakakti, kad vartotojas galėtų pasitikrinti, ar teisingai jam apskaičiuoti mokesčiai.
Todėl pakartotinai prašome nedelsiant imtis priemonių teisingumui atstatyti juo labiau, kad tai liečia ne mane vieną, ne vien tik mano gyvenamo namo šilumos
vartotojus, o ir kitus Vilniaus miesto šilumos vartotojus, ir ko gero visos šalies šilumos vartotojus
Vienkart turime atsakingai pažymėti, kad Kainų komisijos, kaip valdžios institucijos, konstitucinė priedermė yra ginti viešąjį interesą, ko ji akivaizdžiai ir nepaneigiamai daugeliu atveju nedaro.
Ypatingai tai liečia „Valstybinį reketą“ (neteikiamos centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo paslaugos kainų nustatymas), kuris šilumos vartotojams kasmet atsieina ~ 5 milijonus eurų (energetikos eksperto R.Z. paskaičiavimu), o šilumos tiekėjams neša atitinkamą pelną.
Pelną iš nevykdomos veiklos ….. !!!!?????
Antanas Miškinis