skip to Main Content

 „Prisidengiant pandemija, kelių darbai organizuojami chaotiškai ir be jokios atskaitomybės“

2020 m. birželio 25 d. pranešimas žiniasklaidai

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai Andrius Kupčinskas ir Dainius Kreivys pastebi, jog šiemet magistralės Vilnius–Kaunas darbų organizavimui skyrus 43 mln. eurų, vairuotojai pajuto, kad darbai organizuojami chaotiškai, sukeliant vairuotojams papildomų rūpesčių ir trikdžių visame 100 km kelyje. Parlamentarai neabejoja dėl intensyviausiai eksploatuojamos kelio dalies tvarkymo poreikio, tačiau kyla pagrįstų klausimų dėl darbų, kurie persikels ir į kitus metus, planavimo ir organizavimo.

Parlamentarai taip pat pastebi, kad šiemet išskirtinai sudėtinga vykdyti parlamentinę kontrolę, nes Susisiekimo ministerija taip ir nepristatė ataskaitos Ekonomikos komitetui už įvykdytus darbus ir projektus kelių sektoriuje praėjusiais metais bei perspektyvinio šių metų plano apie suplanuotus darbus ir jų apimtis.

Iš pranešimų žiniasklaidai žinoma, kad eismo saugai gerinti kelyje Vilnius–Kaunas numatoma įrengti Gariūnų, Dėdeliškių, Skirmantiškių ir Jakštonių požemines pėsčiųjų perėjas bei Strošiūnų požeminę pėsčiųjų perėją ir lengvųjų automobilių pravažiavimą, rekonstruoti skirtingų lygių sankryžą Kaišiadorių link.

„Nekyla klausimų dėl požeminių pėsčiųjų perėjų įrengimo ar greitėjimo bei lėtėjimo papildomų juostų įrengimo, dėl pertvarkomų arba iškeliamų autobusų sustojimų aikštelių ar metalinių apsauginių atitvarų skiriamojoje kelio juostoje montavimo. Tačiau labiausiai į akis krinta prie Strošiūnų (55 km) viduryje laukų įrenginėjamas požeminis lengvųjų automobilių pravažiavimas prie „Speedway“ kartodromo, kai tokie pravažiavimai yra vos už kelių kilometrų į abi puses prie Bačkonių ir Mijaugonių“, – sako Seimo narys A. Kupčinskas. Į parlamentarą kreipėsi vairuotojai, kurie pradžioje manė, jog tai požeminės pralaidos žvėrims, tačiau ryškėjant darbų kontūrams, tampa akivaizdu, kad stengiamasi toli gražu ne dėl jų, o dėl netoliese esančio kartodromo, kuriam rodomas išskirtinis dėmesys ir gerinama infrastruktūra valstybės ir Europos Sąjungos lėšų sąskaita.

„Į visus klausimus atsakytų parlamentinė kontrolė ir atsakymai komiteto klausymuose, tačiau šiemet pirmą kartą Susisiekimo ministerija nepateikė ataskaitos ir perspektyvinių planų dėl kelių sektoriaus vystymo Lietuvoje. Prisidengiant pandemija, darbai keliuose organizuojami chaotiškai ir be jokios atskaitomybės, prioritetai suteikiami asmeniniams keliukams ir neaiškios paskirties projektams. Tuo tarpu valstybės strateginiai magistraliniai keliai yra prioritetų dugne. Asmeninis interesas kelių sektoriuje keičia valstybinį interesą“, – teigė Ekonomikos komiteto pirmininko pavaduotojas D. Kreivys.

Magistralės priežiūros situaciją šiemet turbūt geriausiai apibūdina nenušienautos pakelės ir suviešėję šabakštynai bei dėl to suprastėjęs matomumas. Seimo narys A. Kupčinskas yra įsitikinęs, kad „atšildžius“ ir papildomai skyrus 150 mln. eurų kelių sektoriui, įsivyravo lėšų „įsisavinimo“ spartakiada keliuose, kurios nepasiekia Valstybės kontrolė. D. Kreivys primena ir neseniai vykusius specialiųjų tarnybų sulaikymus, kurie susiję su lobistų vykdyta veikla kelių sektoriuje.

Primename, kad po D. Kreivio ir A. Kupčinsko kreipimosi, Prezidentas vetavo įstatymą dėl Lietuvos automobilių kelių direkcijos, kurią siekiama kuo skubiau reorganizuoti iki rinkimų.

PRANEŠIMĄ PASKELBĖ: MONIKA KUTKAITYTĖ, LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJA
Facebook komentarai
Back To Top