skip to Main Content

Prasideda metinių pokalbių sezonas: ko nori darbuotojai?

Sausį prasideda metinių pokalbių sezonas, kurių metu aptariami veiklos rezultatai, uždaviniai ateičiai, derinami darbdavio ir darbuotojų lūkesčiai. Tačiau „Aon Best Employers program“ tyrimo duomenys rodo, kad metinių pokalbių tam ne visuomet pakanka. Pavyzdžiui, tik 50 proc. darbuotojų Lietuvoje jaučia, jog aukščiausi vadovai suteikia aiškią veiklos kryptį ateičiai.

 

„Daugelyje Lietuvos organizacijų naudojamos darbuotojų veiklos valdymo sistemos, kuriose reikšmingą vietą užima metiniai pokalbiai, skirti darbuotojų veiklai ir jos rezultatams aptarti. Tokios sistemos diegiamos norint suformuoti bendrą darbuotojų ir darbdavių supratimą, kokių rezultatų ir kaip geriausiai reikėtų siekti. Jos taip pat padeda derinti ir valdyti organizacijos bei darbuotojų lūkesčius“, – sako Almanta Jakštaitė-Vinkuvienė, konsultacijų ir mokymo kompanijos „OVC Consulting“ partnerė ir įsitraukimo tyrimų vadovė.

 

Kaip rodo tyrimo duomenys, beveik dviem trečdaliams darbuotojų Lietuvoje aiškūs tiesioginio vadovo lūkesčiai ir keliami tikslai. O 5 iš 7 darbuotojų supranta, kaip jų asmeniniai darbo tikslai yra susiję su visos organizacijos tikslais.

 

Neišnaudotos progos

 

Vis dėlto, pasak A. Jakštaitės-Vinkuvienės, kiti rodikliai atskleidžia, jog metinių pokalbių suteikiamos galimybės Lietuvos įmonėse dažnai išnaudojamos nepakankamai.

 

„Tyrimų metu darbuotojų išsakyti pastebėjimai kelia klausimų ir apie tinkamą metinių pokalbių paskirties realizavimą, ir apie jų vedimo kokybę. Pavyzdžiui, tik 7 iš 12 darbuotojų mano, kad paskutinis jų veiklos metinis įvertinimas atspindėjo visų metų veiklą, ir vos daugiau nei pusė apklaustųjų teigia, jog vadovai įkvepia juos padaryti geriausia, ką gali. Tai, tikėtina, lemia faktas, kad tik 46 proc. darbuotojų sulaukia aiškiai išreiškiamo pripažinimo už savo indėlį siekiant organizacijos tikslų“, – sako A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

 

Be to, vos daugiau nei pusė darbuotojų – atitinkamai 52 proc. ir 54 proc. – mano, jog darbe į jų nuomonę ir pasiūlymus atsižvelgiama, jog organizacijoje jie yra įtraukiami į savo darbui svarbių sprendimų priėmimą ir gali daryti jiems įtaką.

 

Nori kalbėtis dažniau

 

Tyrimų duomenys taip pat rodo, kad aiškios darbų ir tikslų krypties kai kurių organizacijų darbuotojai pasigenda ne tik per metinius pokalbius, bet ir per visus metus.

 

„Mažiau nei pusė – 47 proc. – darbuotojų teigia, kad tiesioginis vadovas visus metus su jais dalijasi atsiliepimais, padedančiais dirbti geriau ir efektyviau. Taip pat tik 42 proc. darbuotojų teigia, kad tai, kaip organizacijoje valdoma veikla, leidžia jiems maksimaliai prisidėti prie jos sėkmės. Tad čia kyla ir su vykdomo verslo dinamika, ir su organizacijų kultūra susijęs klausimas „Ar metiniai pokalbiai vis dar turėtų būti metiniai?“, – sako A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

 

Pasak jos, veiksniai, kuriuos žmonės vertina kaip trukdančius produktyviai, savarankiškai ir efektyviai atlikti darbą, gali lemti darbuotojų įsitraukimo mažėjimą ir kelti iššūkių siekiant organizacijos tikslų. „Aon Best Employers program“ duomenimis, pastaraisiais metais vidutinis darbuotojų įsitraukimo lygis Lietuvoje siekia 47 proc.

 

„Aon Best Employers program“ nuo 2012 m. Baltijos šalyse vykdo konsultacijų ir mokymo kompanija „OVC Consulting“, kuri yra oficiali tyrimo metodiką sukūrusios pasaulinės konsultacijų kompanijos „Aon Hewitt“ atstovė Lietuvai, Latvijai ir Estijai. „Aon Best Employers program“ tyrimas atliekamas apklausiant visus tyrime dalyvaujančios organizacijos darbuotojus – analizuojamas darbuotojų įsitraukimas, patikima lyderystė, aukštų veiklos standartų kultūra, darbdavio patrauklumas. Per 2012 m. – 2015 m. Baltijos šalyse tyrime dalyvavo 116 organizacijų.

 

PRANEŠIMĄ PASKELBĖ: LAURA GABRILAVIČIŪTĖ, NOVA MEDIA

Facebook komentarai
Back To Top