skip to Main Content

Mariaus Jovaišos iššūkis kiekvienam – prisiminti vaikystės kulverstį 

Dar vienas Lietuvos sveikuolių sąjungos rengiamo 30 dienų iššūkio „Įkvėpti judėti“ entuziastas, verslininkas, fotografas, knygos „Aistra gyventi sveikai“ autorius Marius Jovaiša nėra nei sportininkas, nei treneris, bet sportą pavertęs vienu iš savo pomėgiu sveikos gyvensenos ypatumais dalijasi su kitais, o iššūkio dalyvius kviečia išmokti atlikti grakštų kūlverstį pirmyn ir atgal. 

Aistra gyventi sveikai – sėkmingo ir laimingo gyvenimo variklis

Viskas, kas susiję su Mariaus aistra gyventi sveikai, kilo iš didžiulio entuziazmo. Nei vaikystėje, nei jaunystėje nelankęs jokio sportinio būrelio, kažką sugalvojęs išmokti, tarkim, stovėti ant rankų, jis nuodugniai viską ištyrinėja, perskaito daug knygų, išklauso specialistų patarimų, vaikšto pas trenerius, kol įsitikina, kodėl tai naudinga, įsigilina kaip visa tai daroma, kokią metodiką geriau taikyti, kokių klaidų nedaryti ir t.t. Sukaupęs daug vertingų žinių ir jas išbandęs praktiškai, skuba dalintis jomis su kitais, taip esą patenkinantis savo vidinį mokytojo pašaukimą.

„Daugumą vargina nugaros skausmai, negailestinga statistika sako, kad juos kenčia 80 proc. vyresnių kaip 30 metų žmonių,“- tikina Marius ir ragina kiekvieną žmogų judėti kuo dažniau, rasti tokią fizinio aktyvumo veiklą, kuri taptų jo hobiu, ne kankinti savęs, o daryti tai, kas teikia malonumą, savirealizaciją ir pasitenkinimą. Vienam tai galbūt yra sportiniai šokiai, kitam – bėgimas, trečiam – kovų menai. Fizinio aktyvumo būdą kiekvienas turėtų rinktis pagal savo charakterį, užimtumą, darbo pobūdį ar šeimyninę padėtį. Svarbiausia kūną lavinti visapusiškai – tiek ištvermę, tiek jėgą.

Imuniteto stiprinimui Marius rekomenduoja ne ieškoti stebuklingų piliulių, o pasikliauti senu, geru, laiko patikrintu kompleksu. Tai – kokybiškas, šviežias, namuose pagamintas maistas, pilnavertiškas miegas, fizinis aktyvumas ir grūdinimasis.

Kūlverstis – smagus vaikystės prisiminimas

Marius Jovaiša įsitikinęs, jog ilgalaikio tikslo turėjimas ugdo mus tiek fiziškai tiek emociškai ir kviečia prisiminti arba išmokti atlikti grakštų kūlverstį pirmyn ir atgal, galbūt net oro kūlverstį (salto). Tai būtų lyg tam tikras sugrįžimas į vaikystę ir mėgavimasis gyvenimu.

Kasdien skirkite ne mažiau kaip 15 min parengiamiesiems pratimams atlikti.

Visų pirma būtina apšilti, kad paruošti savo kūną kontaktui su žeme, atliekant labai greitą ir tikslų judesį. Sukamaisiais judesiais apšilkite riešus, pečius ir juosmenį.  pasukinėti. Kūlversčio metu mes turime greitai susiriesti į kamuoliuką, todėl būtina pratemti kojas ir nugarą. Kadangi kūlverstis reikalauja greitumo, apšilimui labai naudinga padaryti keletą šuoliukų ant abiejų kojų ir atskirai ant vienos ir ant kitos.

Trys dažniausios klaidos, kurių reikia išvengti: visų pirma, kad galva būtų apsaugota, pradėdami kūlversčio judesį, galvą pakišame po savimi, o ne dedame tiesiai ant žemės, tokiu būdu su žeme pirmiausia susiliečia mūsų nugara. Antra – kai išsiridename iš kūlversčio pozos, nepaleiskime pilvo, kad nugara ir kojos nesitrenktų į žemę. Jeigu mes kojas laikysime priglaudę prie savęs, mes lengvai nuriedėsime ir netgi užteks pagreičio atsistoti. Trečia – kai prispaudžiame kelius prie krūtinės, nepamirškime, kad galite netyčia stuktelėti sau dantimis, kad to išvengti, kelius laikykime šiek tiek plačiau, toliau nuo veido.

Norint išmokti idealiai daryti kūlverstį, praverčia keletas pagalbinių pratimų. Tai – kojų pritraukimai stovint ir gulint, laivelio pratimas bei  greitas iššokimas į orą ir abiejų kelių pagavimas.

Po visų apšilimo ir bandomųjų pratimų formai palaikyti padarykite ne mažiau kaip  10 kūlversčių ir patirkite tą jausmą, kaip sulig kiekviena diena jūsų kūnas tvirtėja ir stiprėja.

Marius Jovaiša kviečia būti aktyviems, įkvėptiems judėti bet kokiu oru, o su iššūkio kūlversčiu trumpam sugrįžti į vaikystę.

 

Video rasite čia:

https://www.youtube.com/watch?v=SkKnnBKtjUo

 

Tekstas Jūratės Marčiulaitienės

Nuotarukos iš Mariaus Jovaišo asmeninio oalbumo

 

Facebook komentarai
Back To Top