skip to Main Content

Socialdemokratai siekia, kad Lietuva išliktų jūrinė valstybė

 

Lietuvos socialdemokratų partija (LSDP), vadovaujanti Lietuvos Vyriausybei, siekia, kad Lietuva išliktų jūrinė valstybė, dedant visas pastangas išspręsti bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“, kurios visų akcijų nuosavybės teise valstybei priklauso 56,66 proc., finansinę krizę.

 

Pasak Ministro Pirmininko Algirdo Butkevičiaus, šiuo metu svarbiausia pasirūpinti sulaikytuose laivuose esančiais mūsų šalies jūrininkais ir paruošti veiksmų planą, kad bendrovė galėtų funkcionuoti toliau. „Lietuvos jūrų laivininkystės“ bankrotas Lietuvai kaip jūrinei valstybei – ne išeitis,“ – tvirtina Lietuvos Vyriausybės vadovas.

 

Todėl politikų pareiškimai viešojoje erdvėje ne tik nepadeda skubiam „Lietuvos Jūrų laivininkystės“ krizės sprendimui ir jūrininkų gelbėjimui, bet ir žlugdo galimybes įgyvendinti valstybei itin svarbius ekonominius projektus.

 

Prezidentės viešai išsakyti vertinimai, kad „Vyriausybės gelbėjimo būdai galimai neatitinka ES teisės“ yra nuolat besitęsiančios politinės konkurencijos apraiška. Tai jau ne pirmas „pagalys į socialdemokratų ratus“ šioje kadencijoje. Galima priminti, kaip buvo užsipultas socialdemokratas eurokomisaras Vytenis Andriukaitis, neva leidęs ES narėms atskirai derėtis su Rusija dėl produktų eksporto. Žinia buvo iš piršto laužta, o apšmeižto EK pareigūno taip niekas  ir neatsiprašė.

 

Panašiai informacija skleidžiama ir apie „Lietuvos jūrų laivininkystę“, tik šįkart apsidraudimui jau pridėtas žodis „galimai“. Net nesulaukus teisininkų patvirtinimo. Ir Prezidentūra, ir Vyriausybė tuo pat metu gavo Konkurencijos tarybos vertinimą, kad Vyriausybės sprendimą dėl valstybės valdomų  įmonių lėšų panaudojimo reikėtų suderinti su ES teisės aktais. Prezidentė iš karto viešai užsipuolė Vyriausybę dėl netinkamų įmonės gelbėjimo būdų.

 

 „Lietuvos jūrų laivininkystei“ atsidūrus kritinėje situacijoje, kai 4 iš 5 laivų dėl įsiskolinimų yra areštuoti užsienio uostuose, areštuotos bendrovės sąskaitos, o apie 100 jūrininkų dirba ir gyvena įtampos sąlygomis yra būtini greiti ir ryžtingi sprendimai. Todėl Vyriausybė ėmėsi skubių priemonių situacijai spręsti. 

 

Premjerui Algirdui Butkevičiui dėl JLJ padėties atšaukus savo atostogas Ministrų kabinetas pritarė Susisiekimo ministerijos pateiktam projektui – sumažinti dėl valstybės valdomos AB „Lietuvos geležinkeliai“ mokėtinus dividendus, kad būtų galima skubiai tas lėšas paskolinti „Lietuvos Jūrų laivininkystei“. Toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į bendrovės įgyvendinamus valstybei itin svarbius ekonominius projektus ir būtinybę pasirūpinti sulaikytais laivais ir jų darbuotojais.

 

Iki 2008 metų bendrovės veiklos rezultatai buvo geri, perspektyvūs. Bendrovės vadovai ir kolegialūs valdymo organai kėlė ambicingus planus, priiminėjo strateginius sprendimus bendrovės veiklai užtikrinti ir vykdyti pelningą veiklą. Bendrovės veiklos rezultatai iš esmės pradėjo blogėti nuo 2009 metų.

 

Ankstesnių Vyriausybių ministrai, konkrečiai buvęs Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis taip pat kritikuodamas dabartinės Vyriausybės veiklą, pats pripažįsta, kad jam vadovaujant  „Lietuvos jūrų laivininkystė“ pradėjo dirbti nuostolingai ir buvo bandymai bendrovę privatizuoti, bet neužteko politinės valios.

 

Socialdemokratų vadovaujama Vyriausybė paveldėjo laivyną su jau įsisenėjusiomis problemomis. „Lietuvos jūrų laivininkystės“ klausimas buvo daug kartų svarstytas ir rengiamas planas ir sprendimai dėl tolesnės bendrovės veiklos. „Lietuvos Jūrų laivininkystė“ ir „Lietuvos geležinkeliai bei kitos transporto įmonės įeina į Susisiekimo ministerijos kuriamą transporto holdingą.

 

Todėl šioje situacijoje, kai sprendžiamas valstybei svarbios įmonės ir joje dirbančių žmonių likimai, socialdemokratai kviečia politikus nedemonstruoti politinių ambicijų nepamatuotais pasisakymais ir įvertinti ekonominę tokių įmonių ir projektų svarbą šalies gyvenime.

 

PRANEŠIMĄ PASKELBĖ: JOLANTA BIELSKIENĖ, LIETUVOS SOCIALDEMOKRATŲ PARTIJA

Facebook komentarai
Back To Top