skip to Main Content

 

Nors šiandien Lietuvoje būtų sunku rasti suaugusįjį, kuris nemokėtų važiuoti dviračiu, tačiau ne visi žino, kaip tai daryti taisyklingai. Anot Lietuvos dviračių sporto šakos čempiono Gedimino Bagdono, dažniausiai žmonės klysta rinkdamiesi netinkamą dviratį bei persistengdami.

 

„Jau kuris laikas stebiu, kaip Lietuvoje pamažu atsigauna dviračių sportas. Žmonės perka geresnius dviračius, buriasi į komandas, dalyvauja varžybose, organizuoja dviračių žygius po Lietuvą ar svečias šalis. Dažnas ryžtasi įveikti vis didesnius atstumus. Tam, kad važiavimas dviračiu teiktų kuo didesnį pasitenkinimą, labai svarbu išsirinkti dviratį pagal individualius poreikius“, – sako Lietuvos čempionu ne kartą tapęs ir Europos elito treko čempionate bronzos medalį iškovojęs Gediminas Bagdonas.

 

Anot eksperto, mėgėjiškam važiavimui dviračiu didelio pasiruošimo nereikia. Svarbiausia pasirūpinti, jog dviratis būtų techniškai tvarkingas, o dviratininkas sugebėtų išlaikyti pusiausvyrą. Anot jo, savarankiškai važiuoti dviračiu gali ir 3 metų vaikas, o dviratį parodyti meistrui pakanka kartą per sezoną.

 

„Jei planuojate dalyvauti sportinėse varžybose, nesiūlyčiau rinktis kalnų dviračio, kuriam paprastai būdingas platus vairas ir plačios padangos su grubiais protektoriais. Daug lengviau išvystyti didelį greitį pavyks  plentiniu dviračiu – jų bekamerinės siauros padangos idealiai pritaikytos važiuoti bet kuria lygia, asfaltuota danga. Jei jūsų trasoje numatyta kalnuota, vėjuota vietovė – neprašausite rinkdamiesi hibridinį modelį. Palaikyti vienodą važiavimo tempą lengviausia treko dviračiu: jis turi tik vieną pavarą, o pati treko danga itin kokybiška ir lygi.  Lietuvoje turime europinius standartus atitinkantį treką „Cido“ arenoje, tačiau mažai kas yra juo važiavęs. Tokia proga bus šį rugsėjį, kai arena sieks pasaulio rekordo treke“, – užsimena G. Bagdonas.

 

Visiems, planuojantiems važiuoti tolimus atstumus, ekspertas pataria atkreipti dėmesį ir į taisyklingą sėdėseną. „Jei ant dviračio sėdatės įsitempę – greitai pavargsite, todėl minti trejetą-ketvertą valandų be sustojimo atrodys kažkas neįmanomo. Susireguliuokite sėdynės aukštį ir vairo padėtį – atrodo smulkmena, bet lemia labia daug. Jei nesate tikri, nustatyti teisingą padėtį padės dviračių parduotuvių meistrai. Taip pat nerekomenduojama valgyti bent 3 valandas iki važiavimo, nes taip apkrausite organizmą, jam bus sunku susidoroti su dideliu fiziniu tempu ir skrandžio apkrova. Jei negalite nevalgyti – rinkitės lengvesnius produktus, pvz. daug angliavandenių turinčius vaisius“, – pataria G. Bagdonas.

 

Pasak Lietuvos dviratininko, kaip ir bet kuriame kitame profesionaliame sporte, norint siekti rezultatų, svarbu nuolat treniruotis. G. Bagdonas vasaros metu treniruojasi apie 22 valandas per savaitę, o žiemą – dar daugiau. Sportininkas sutinka, kad varžybos – geriausia treniruotė: kai pagauna azartas, atsiranda jėgos, apie kurias net negalėjai įtarti esant, tada gali važiuoti nors ir 6 valandas be sustojimo.

 

G. Bagdonas drauge su kitais sportininkais ir dviračių sporto entuziastais dalyvaus „Cido“ arenos inicijuotame nemokamame renginyje, skirtame visos Lietuvos gyventojams – Lietuvos ir pasaulio rekordo siekime treke dviračiu. Panevėžio miestui minint 512-tąsias miesto įkūrimo metines, „Cido“  arenoje bus siekiama įveikti 512  kilometrų  treku. Šį tikslą planuojama pasiekti per 24 valandas. Siekiamą rekordą fiksuos agentūra „Factum“, planuojama, kad tai bus daugiausia etapų kada nors turėjęs estafetinis važiavimas dviračiu treke.  Renginio organizatoriai kviečia skubėti registruotis jau dabar. Daugiau informacijos ir registracija:  www.cidoarena.lt.

 Pavėsinės

 

http://www.toreda.lt/produkcija/pavesines/

Facebook komentarai
Back To Top