skip to Main Content

Lietuviai beveik kas antrą dieną valgo ne namuose: dauguma renkasi greito aptarnavimo restoranus

„McDonald‘s“ užsakymu atliktas Baltijos šalių maisto vartojimo įpročių tyrimas parodė, kad lietuviai pietauja ar vakarieniauja restoranuose arba kavinėse beveik kas antrą savaitės dieną. 70 proc. tyrimo  dalyvių per savaitę apsilanko vidutiniškai penkiuose skirtingose restoranuose ar kavinėse, daugiausia rinkdamiesi greito aptarnavimo restoranus.

 

Greito aptarnavimo restoranuose lankosi šiek tiek daugiau nei 30 proc. visų kavinių ir restoranų lankytojų. Taigi greito aptarnavimo restoranai tampa labiausiai lankomomis valgymo vietomis. Kiek mažiau lietuvių valgo valgyklose, penktadalis reguliariai lankosi restoranuose, o apie dešimtadalis šalies gyventojų renkasi maistą išsinešti.

 

„Pastaraisiais metais mes matome daug pozityvių pokyčių Lietuvos ir Baltijos šalių kavinių ir restoranų rinkoje. Ekonomikos augimas ir pozityvios prognozės ateinantiems metams, tokios kaip nedarbo mažėjimas ir pajamų augimas, leidžia daryti prielaidą, jog vartojimas šalyje ir toliau augs. Panašias tendencijas rodo ir mūsų restoranų duomenys. Žmonės vis dažniau linkę skirti laiko ir lėšų pietums arba vakarienei su draugais ar šeima ne namuose. Lietuvoje ir Latvijoje taip pramogaujama vidutiniškai tris kartus per savaitę, Estijoje – pustrečio karto“, – sakė restoranų tinklo „McDonald‘s“ generalinis direktorius Baltijos šalyse Vladimiras Janevskis.

 

Atlikto tyrimo duomenys rodo, jog dažniausiai lietuviai ne namuose valgo pietus arba vakarienę. Beveik 40 proc. lietuvių dažniausiai ne namuose valgo pietus, ketvirtadalis  kavinėse ar restoranuose dažniausiai vakarieniauja.

 

Vidutinė pinigų suma, išleidžiama valgant restorane arba kavinėje, yra 7,8 euro. Tradiciškai didesnę sumą pinigų lietuviai išleidžia restoranuose – vidutiniškai 9,5 euro. Greito aptarnavimo restoranuose paprastai išleidžia mažiau – vidutiniškai apie 5 eurus.

 

„Augantis pietaujančių ne namuose žmonių skaičius mus įkvėpė jiems pasiūlyti specialius dienos meniu. Praėjusiais metais dienos meniu pardavimai išaugo dešimtadaliu. Dar viena labai ryški tendencija – vartotojai visur ieško kokybės, o visų pirma tai reiškia aukštą maisto kokybę. Būtent dėl to nuolat siekiame užtikrinti, kad mūsų pirkėjai galėtų rinktis aukščiausios kokybės maistą, tiekiamą vietinių arba gerai žinomų maisto gamintojų bei ūkininkų“, – sako V. Janevskis.

 

Jis taip pat užsimena, jog tokios pat arba labai panašios tendencijos pastebimos ir kitose dviejose Baltijos šalyse. Vis tik, kitaip nei Lietuvoje, Latvijos gyventojai rečiau lankosi restoranuose (13 proc.) bei kiek rečiau renkasi greito aptarnavimo restoranus (26 proc.). Taip pat, Latvijos gyventojai valgymui ne namuose išleidžia kiek mažiau. Vieno apsilankymo kavinėje ar restorane metu kaimyninės šalies gyventojai vidutiniškai išleidžia 6,5 euro, tai yra 20 proc. mažiau nei lietuviai.

 

Estijos gyventojai kavinėse ar restoranuose lankosi rečiausiai. Remiantis „McDonald‘s“ atlikto tyrimo duomenimis, tik 60 proc. estų restoranuose ar kavinėse per savaitę apsilanko du ir daugiau kartų. Greito aptarnavimo restoranus renkasi 28 proc. estų, 26 proc. renkasi kavines, o 22 proc. valgo restoranuose. Palyginimui, vidutinė suma, kurią maistui išleidžia estai, yra tokia pati kaip ir Lietuvoje – 7,8 euro.

 

Šis Baltijos šalių vartotojų įpročių tyrimas „McDonald‘s“ užsakymu yra atliekamas kasmet. Tai leidžia stebėti besikeičiančius teigiamus ir neigiamus vartotojų pasitikėjimo vietiniais restoranais ir maisto rinka pokyčius. 2016 m. atlikto tyrimo metu, Baltijos šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje – apklausta 1909 respondentų. Tyrimas buvo atliktas tarptautinės tyrimų bendrovės „TNS“.

 

PRANEŠIMĄ PASKELBĖ: RŪTA PASTARNOKIENĖ, VRP HILL+KNOWLTON STRATEGIES

Facebook komentarai
Back To Top