skip to Main Content

 

Baltarusijos priešlėktuvinės gynybos (PG) pajėgų vadas Oleg Dvigalev pareiškė, kad Baltarusija numušinės Lietuvos orlaivius, jeigu šie ir toliau pažeidinės Baltarusijos oro erdvę.

19 balandžio Baltarusijos oro erdvę pažeidė lėktuvas, atsikridęs iš Lietuvos. Baltarusijos gynybos ministerija pranešė, kad tai buvo lengvas lėktuvas, skridęs link Baltarusijos – Lietuvos pusė buvo informuota apie tai, kad jis gali pažeisti Baltarusijos oro erdvę, tačiau lėkktuvas nepakeitė kurso ir įskrido į Baltarusijos oro erdvę maždaug 8 km. Po to lėktuvas apsisuko ir nuskrido atgal. Visą tą laiką lėktuvą stebėjo Baltarusijos PG.

22 balandžio į Baltarusijos URM buvo iškviestas Lietuvos ambasadorius šioje šalyje Andrius Pulokas – jam įteikta nota dėl Baltarusijos oro erdvės pažeidimo.

 

„Mes suprantame, kai oro erdvė pažeidžiama dėl avarijos arba „force majore“, tačiau šį kartą nebuvo jokių priežasčių, kodėl Lietuvos lėktuvas pažeidė mūsų šalies oro erdvę, – pareiškė šios šalies oro pajėgų vadas Герман Александров.

 

Patikslinta, kad Lietuvos oro orlaivis įskrido į Baltarusijos oro erdvę netoli statomos Astravo AE – lėktuvas identifikuotas kaip civilinis. Jeigu tokie pažeidimai tęsis, baltarusiai pažada tokius pažeidėjus ateityje numušinėti.

 

Kaip žinia, Lietuvą valdanti chunta šiuo metu kelia didelį triukšmą dėl Baltarusijoje statomos Astravo AE, neva ji nesaugi.

Tačiau tokią Lietuvos prezidentės ir vyriausybės poziciją neigia Tarptautinės atominės energijos agentūros (TATENA) atstovas, kuris pareiškė, kad Baltarusija tinkamai atsižvelgė į Astravo atominės elektrinės aikštelei kylančias išorines grėsmes.

 

Agentūra, pasak Lietuvos vyriausybės, nevertino pačios aikštelės parinkimo kriterijų, seisminių tyrimų, poveikio aplinkai.

 

„Mes siūlome galimybę rinktis modulius, į kuriuos turėtų būti sutelktas vertintojų dėmesys, pavyzdžiui, statybų aikštelės pasirinkimas ir vertinimas, statinių konstrukcija, apsaugos nuo išorinių grėsmių sistema ir jos komponentai. Atsižvelgdama į savo misijos apimtį, TATENA grupė padarė išvadą, kad Baltarusijos institucijos tinkamai atsižvelgė į aikštelei kylančias išorines grėsmes, rengdamos būtinąsias statybų sąlygas naujai šalyje statomai jėgainei“, – žurnalistams Minske penktadienį sakė „Tatenos“ branduolinio saugumo departamento direktorius Grzegorzas Rzentowskis

 

Šią savaitę „Tatenos“ ekspertai Astrave atliko vadinamąją „Seed“ misiją, skirtą atominės elektrinės aikštelių ir elektrinės dizaino vertinimui.

 

„Seed“ grupė išnagrinėjo šalies statomos branduolinės jėgainės konstrukcijos parametrus, atsižvelgdama į specifines išorines grėsmes, būdingas statybų vietai Astrave šiaurės Baltarusijoje. Grupė taip pat išnagrinėjo institucijų parengtas statybų aikštelės rizikos veiksnių charakteristikas ir jų tikrinimo procesą, apsikeitė nuomonėmis su šalimi šeimininke apie iššūkius, susijusius su poveikiu iš išorės, atsižvelgiant į Fukušimos 1-osios jėgainės avarijos pamokas“, – kalbėjo G. Rzentowskis.

 

„Ši misija parodė, kad buvo žengti atitinkami žingsniai sukurti atominės elektrinės dizaino parametrus, kad ji būtų apsaugota mažiausiai tikėtino išorinio įvykio atveju“, – sakė jis.

 

Lietuva teigia gavusi agentūros patvirtinimą, kad Baltarusijos prašymu jos ekspertai atliko nepilną misiją. Anot Lietuvos diplomatų, organizacija įvertino statomos elektrinės dizainą, bet nevertino pačios aikštelės parinkimo kriterijų, seisminių tyrimų, poveikio aplinkai.

Lietuva savo nesėkmes bando slėpti puldama kaimynus

“Klaipėdoje šalia Kiaulės Nugaros plūduriuojantis mūsų energetinio saugumo garantas SGD terminalo laivas-dujų saugykla „Independence“ nuo 2014 m. gruodžio 3 d. jau kainavo per 400 mln. eurų nuomos mokesčio. O per jį pristatomų dujų kaina staiga tapo valstybės paslaptimi. Mat paaiškėjo, kad „auksinis“ laivas anaiptol negarantuoja pigesnių dujų negu rusiškasis „Gazprom“ monstras, nuo kurio Lietuva taip stengėsi atsiriboti. O „auksines“ sąskaitas apmokame kiekvienas iš mūsų.“

 

 

 

 

 

Facebook komentarai
Back To Top