skip to Main Content

Kamščiai logistikos maršrutuose: kaip gabenti krovinius, kai į spūstis patenka net laivai, traukiniai ar lėktuvai?

Dėl Covid-19 pandemijos prasidėjusios logistikos sektoriaus problemos pasiekė viršūnędidžiausių metų švenčių akivaizdoje, nepaisant to, dauguma prekybininkų pasiruošė laiku ir prekių stygiaus lentynose pirkėjai neturėtų pajusti. Dalis, visgi – nespėjo. Ekspertai pataria, kaip deramai ruoštis prekybai, planuoti pirkinius šventiniu laikotarpiu ir ką daryti norint atsisiųsti krovinį, kuomet logistikos sektorius perkaitęs.

Šiemet užfiksuotas ne vienas atvejis, kai prekių atvežimas, numatytas gruodžio pradžioje, vėluoja ir atvyks tik tarp Kalėdų ir Naujųjų metų arba dar vėliau, kuomet prekes parduoti bus sunkiau arba visai per vėlu. Kinijoje, dėl ilgųjų šalies švenčių išvykimo stočių laukimo laikas prailgo dar spalio mėnesį, tačiau lapkričio pradžioje Kinijos vyriausybei ėmus reguliuoti srautus, geležinkelio stotys ir laivų terminalai greitai tapo perkrauti, dėl Covid-19 pandemijos ir žmonių izoliavimo pasijautė darbuotojų trūkumas.

„Kai jau atrodė, kad blogiau būti negali, Kinijoje įvestas reikalavimas dezinfekuoti konteinerius bei kilo elektros tiekimo problemos, dėl ko toliau driekėsi eilės ir stojo darbai. Kinija sprendė problemą atšaukdama daugybę numatytų traukinių ir taip ne vieną klientą paliko nežinioje – dalis konteinerių nuo spalio galo taip ir neišvyko iš Kinijos“, – sako „MyDello“ platformos atstovas Lietuvoje Mindaugas Povilaika.

Pasak eksperto, sunkumai neaplenkė nei sunkvežimių transporto, susidūrusio su neregėtu vairuotojų trūkumu, nei jūra gabenamų krovinių, kur jau ilgą laiką trūksta jūrinių konteinerių, tad švenčių kontekste sudėtinga logistikos situacija tik pablogėjo.

Aklai ieškoma sprendimų – turimi įrankiai neišnaudojami

Pasak eksperto, operatoriai reaguoja į susiklosčiusią situaciją tiesiog spėliodami, kuri stotis stabilesnė ir turi geresnį pralaidumą, tačiau konteinerių perkėlimas nebūtinai duoda geresnį rezultatą – taiužtrunka ir didina išlaidas.

„Toks darbas primena chaotišką bandymą aplenkti automobilių spūstį be navigacijos ir, nors turimesukūrę skaitmeninės logistikos įrankį „MyDello“, ilgamečiai logistikos paslaugų tiekėjųklientai mieliau kreipiasi įprastiniu būdu – laiškais, dažniausiai paraleliai laukdami kainų pasiūlymų iš keletosekspeditorių“, – pasakoja M. Povilaika.

Pasak jo, situacijos neapibrėžtumas skatina klientus megzti tampresnį ryšį su vežėjais, jaučiame daug aktyvesnę komunikaciją, girdime baiminimąsi, kad užsakius krovinio gabenimą per skaitmeninę logistikos platformą „MyDello“, paslauga bus suteiktaautomatiškai ir atmestinai, be empatiškosspecialistų priežiūros.

„Tokios baimės nepagrįstos. Skaitmeninės logistikos sistemosvartotojai nepaliekami likimo valiai, visame procese galima konsultuotis su ekspertais, gauti atsakymus į rūpimus klausimus, kartu gaunantgalimybę greitai ir patogiai matyti visus įmanomus krovinio gabenimo būdus, kelius, terminus ir kainas vienoje vietoje“, – sako M. Povilaika.

Ekspertas sako, kad skaitmeninė logistikos sistema taip pat, kaip vairuotojų pamėgtos „Waze“ ar „Google Maps“ navigacinės sistemos, neišsprendžia kamščių problemos, tačiau nuramina ir suteikia aiškumo, leidžia geriau susiorientuoti chaotiškame judėjime,o kai kuriais atvejais – padeda rastigreitesnį kelią spūstyje.

Paskutinės minutės kroviniams geriausia rinktis skrydžius

Krovinių gausa užliejo ir pagrindinius Europos oro uostus – dėl didelių siuntų kiekių, apsunkinamas terminalų darbas, o muitinės procedūros įprastu metu trukdavusios keletą valandų, dabar užtrunka iki poros dienų. Nepaisant to, kai krovinys paleidžiamas laisvai cirkuliuoti, tolesnė jo kelionė vyksta įprastu ritmu.

„Norint prekes parsigabenti ar eksportuoti dar iki Kalėdų ar Naujųjų Metų, patikimiausia galimybė išlieka gabenti jas oro transportu. Tačiau, jei krovinys kiek didesnis, renkantis avialinijas reikia pasitikrinti:kaip dažnai skraidoma pasirinktu maršrutu, oro uostų, kuriuos reikės įveikti, skaičių ir kiek jungiamųjų skrydžių numatyta maršrute. Taip pat, būtinaįsivertinti ar spėjate į terminus, jei vienas reisas netikėtai būtų atšauktas“, – sako M. Povilaika.

Pasak eksperto, palankiau rinktis tiesioginius skrydžius, jei yra tokia galimybė, arba rinktis avialinijas, kurios vykdo dažnus skrydžius pageidaujama kryptimi. Tinkamai pasirinkus, transportavimo laikas varijuoja nuo poros dienų iki poros savaičių, o bandant sutapyti, lieka rizika, kad kroviniai praleisšventes skirstymo terminaluose.

Ir ateinančiais metais kalėdinių prekių įsigijimą teks planuoti gerokai iš anksto

Pastarieji pusantrų metų logistikoje buvo itin nepastovūs ir kol kas nėra prielaidų galvoti, kad ateinantys metai bus lengvesni. Stebimi prekių gabenimo terminai leidžia teigti, kad pardavėjai pirkimų apimtis turėtų prognozuoti keliems mėnesiams, o kai kuriais atvejais – daugiau nei pusmečiuiį priekį.

Pasak eksperto, ir kitais metais išliks tendencija nuimti krūvį nuo Kalėdų laikotarpio tokiomiskampanijomis kaip „Cyber Monday“ ir „Black Friday“. Jau šiemet parduotuvės reklamavo „BlackFriday“ nuolaidas ilgesnį laikotarpį ir visą savaitę siūlė nedideles kainas tam, kad paskatintų pirkimąiki didžiųjų metų švenčių ir sumažintų siuntų gabenimo apkrovas Kalėdoms.

„Posakis „slides tepk vasarą“– kaip niekad teisingas, o pridurčiau nebent, kad slides pradėti tepti rekomenduoju jau vasaros pradžioje“, – sako M. Povilaika.

Išaugus krovinių gabenimo sąnaudoms, nereiktų atmesti ir galimybės ieškoti naujų partnerių iš gretimų šalių, kurie galėtų pasiūlyti pigesnes prekes, o svarbiausia – užtikrinti patikimesnį jų pristatymą.

Facebook komentarai
Back To Top
});}(jQuery));