skip to Main Content

„Kalnapilio-Tauro grupė“: traukiantis alaus rinkai, ieškoma kitų veiklos efektyvinimo būdų

„Kalnapilio – Tauro grupės“ teigimu, alaus rinka per šių metų devynis mėnesius traukėsi apie 6 proc. Rinką neigiamai veikė emigracija ir visuomenės senėjimo procesai, kasmet augantys akcizo mokesčiai, dėl kurių augo ir galutinės produkcijos kaina vartotojams bei krito pardavimai, neigiamas tendencijas stiprino ir prasta šių metų vasara.

Vienos didžiausių Lietuvos alkoholinių ir gaiviųjų gėrimų gamintojos „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinio direktoriaus Marijaus Kirstuko teigimu, šiuo metu alaus gamintojų sektorius išgyvena radikalių pokyčių laikotarpį, o prognozes, jog kitais metais ši rinka ir toliau ženkliai trauksis, stiprina tai, kad viešumoje pastaruoju metu labai aktyviai bandoma neigiamai vaizduoti visą alaus gamintojų veiklą.

 

Anot M. Kirstuko, apie 10 proc. šįmet išaugusius bendrus įmonės kiekinius pardavimus didele dalimi lėmė stipriai ūgtelėję nealkoholinių gėrimų produkcijos pardavimai. Skaičiuojama, kad per 2016 metų tris ketvirčius grupė pardavė beveik 10 milijonų litrų gėrimų.

 

Bendrovės pajamos per 2016 metų 9 mėnesius sudarė 42,5 mln. eurų, tai yra 2 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais.

 

„Kalnapilio-Tauro grupė“ pranešė, kad bendrovės trijų ketvirčių pelnas prieš mokesčius palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu mažėjo ir sudarė 716 tūkst. eurų. Pagrindinės pelno mažėjimo priežastys – besitraukiantys alaus pardavimai vietinėje rinkoje, išaugusi produkcijos savikaina, atlyginimų augimas bei ženkliai padidėjusios investicijos į gamybos įrangą ir logistikos procesų tobulinimą.

 

 „Jaučiame, kad valstybinių institucijų spaudimas ir pastangos viešumoje neigiamai atspindėti alkoholio gamintojų veiklą tik stiprės. Jau šiuo metu iš esmės veikiame besitraukiančioje alaus rinkoje ir prognozuojame, kad iki šių metų pabaigos visa rinka fiksuos dar didesnį, apie 7-8 proc., traukimąsi“, –  sakė „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius M. Kirstukas.

 

Anot M.Kirstuko, susiklosčiusią situaciją bendrovė kompensuoja stiprindama savo nealkoholinių gėrimų pardavimų pozicijas ir eksportą į kitas šalis. Bendrovės alaus produktų eksportas per tris šių metų ketvirčius didėjo daugiau nei 30 proc. Pastebimai augo eksporto rodikliai Kinijoje ir Rusijoje.

 

Efektyvumas ir diversifikavimas

 

„Kalnapilio – Tauro grupė“ išskiria keletą pagrindinių veiklos strateginių krypčių, kurios bus aktualiausios ateinančiais metais, kai alaus gamintojų rinką, tikėtina, ir toliau veiks ilgametės neigiamos tendencijos, griežtėjantis veiklos reglamentavimas ir draudimai.

 

„Mes įpratę veikti operatyviai, persiorganizuoti, kai keičiasi sąlygos ar vartotojų įpročiai. Vis dėlto turime ilgalaikius strateginius tikslus nuosekliai investuoti į gamybos ir technologijų atnaujinimą, energijos taupymą, taip vadinamus „žaliuosius“ sprendimus ir kategorijų diversifikavimą“, – sakė M. Kirstukas.

 

Šiemet vien į gamybos ir technologijų atnaujinimą įmonė jau investavo daugiau nei 2 mln. eurų. Planuojama, kad kitais metais investicijos išliks tokios pat.

 

„Esame bendrovė, kurioje suvartojama daug energijos gamybos procesams, todėl šiais metais jau įvykdyme 15 investicinių projektų, leisiančių mums planuoti ir vykdyti gamybą žymiai efektyviau. Viena vertus, pritaikyti „žalieji“ sprendimai padeda optimizuoti įmonės kaštus, tačiau kartu – prisidedame ir prie aplinkosaugos, gamtinių išteklių tausojimo“, – kalbėjo bendrovės vadovas.

 

Anot gėrimų gamintojos „Kalnapilio – Tauro grupės“, viena svarbiausių strateginių bendrovės krypčių – produkcijos kategorijų diversifikavimas. Tokia strategija iš esmės didina veiklos sąnaudas, tačiau šiuo metu jau yra sėkmingai įgyvendinama.

 

„Veiklą pradėjome kaip visiems žinomas alaus gamintojas, tačiau šiuo metu vis labiau stipriname savo pozicijas vaisvandenių ir vandens rinkose. Lietuvoje sulčių kategorijoje esame antri ir užimame 19 proc. rinkos dalies. Mūsų atstovaujamų „PepsiCo“ produktų rinkos dalį Lietuvoje per bendradarbiavimo metus išauginome dvigubai ir dabar užimame apie dešimtadalį rinkos. Iššūkis toliau augti yra ir vandens rinkoje, kur mūsų ženklo „Norte“ vandens per šių metų tris ketvirčius pardavėme trečdaliu daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu“, – dėstė M. Kirstukas.

 

PRANEŠIMĄ PASKELBĖ: – -, UAB „VIP VIEŠOSIOS INFORMACIJOS PARTNERIAI“

Facebook komentarai
Back To Top