skip to Main Content

JŪRŲ MUZIEJUS EDUKATORIAI: MOKYTIS REIKIA SMAGIAI, O JEI GALIMA – IR … SKANIAI!

Nina Puteikienė, Kultūros komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vedėja

Tel.: 8 46 490751, 8 671 55567

 

Prasidėjus mokslo metams, Lietuvos jūrų muziejus siūlo moksleiviams ir mokytojams nepasiriboti tik mokykla, o pasinaudoti galimybe pažinti vandenų pasaulį ir laivybos istoriją gyvai – lankantis muziejuje.

Lietuvos jūrų muziejaus direktorė Olga Žalienė yra įsitikinusi, kad itin turtinga, gyva ir išmoninga muziejaus ekspozicija, galimybė susipažinti su jūros gyvūnais, apsilankyti tikruose laivuose, prisiliesti prie žvejo buities, yra džiaugsmas ne tik akiai, bet ir žingeidžiam moksleivio protui.

– Per 41-erius gyvavimo metus muziejaus ekspozicijose ir fonduose sukaupta šimtai artefaktų, pasakojančių apie tai, kaip žmogus pažino jūros pasaulį, – sako Olga Žalienė. – Ir visa tai mes perteikiam naudodami naujausias technologijas, kurios leidžia į pažinimą įsitraukti pačiam moksleiviui.

Daugiau nei 20 temų edukaciniai užsiėmimai itin mėgstami moksleivių. Pernai buvo surengta daugiau nei 600 edukacinių užsiėmimų, kuriuose dalyvavo beveik 20 tūkst. įvairaus amžiaus dalyvių.

Dažniausiai užsiėmimai vedami ekspozicijose. Po muziejaus ir delfinariumo rekonstrukcijos atsirado ir naujų erdvių – specialiai tam skirta edukacinė klasė muziejuje ir Jūros salos erdvė, kur moksleivius pro langus stebi … delfinai.

Populiarūs ir išvykstamieji užsiėmimai, kai edukatoriai patys vyksta į mokyklas. Tačiau dabar dėl griežtų epidemijos sąlygų tokia edukacija negalima.

 

Jauniausi užsiėmimų lankytojai – ikimokyklinukai, o dažniausi – nuo penktokų iki aštuntokų. Edukaciją gali užsisakyti ne tik moksleiviai, bet ir bet ir vyresnio amžiaus lankytojų grupės. Yra parengti ir vedami specialūs užsiėmimai turintiems regos negalią ir kompleksinę, autizmo spektro negalias.

Pasak edukatorės Ievos Jašinskienės, vienas populiariausių užsiėmimų yra apie mūsų artimąją – Baltijos jūrą – „Kas Baltijoj gyvena“, pasakojantis, kaip susiformavo ši jūra ir kas joje gyvena.

–Visiems labai patinka ir užsiėmimas „Pingvinai. Kuo mes panašūs?“, – šypsosi edukatorė. – O jų ir mūsų panašumų yra tikrai daug. Todėl kalbėdami apie pingvinus kartu kalbame ir mus pačius – apie mūsų santykius, draugystę.

Jūroje labai svarbu yra pažinti vėjus. Apie juos pasakoja atskiras edukacinis užsisėmimas „Vėjų uostas“ – viskas apie vėjus, jų kryptis, matavimus, pavadinimus. Edukaciniame užsiėmime „Priimk jūros iššūkį“ moksleiviai sužino apie jūroje slypinčius pavojus ir, be abejo, kaip išsigelbėti užklupus didžiausiam jų – audrai. Todėl šio užsiėmimo metu jie išmoksta per 15 s užsidėti gelbėjimosi liemenę, surišti jūrinį mazgą.

Populiarus ir edukacinis užsiėmimas apie delfinus „Delfinas ir aš“. Susitikimas su delfinais įsimena ilgam: treneriai papasakoja ne tik apie delfinų biologinę prigimtį, bet ir apie  jų charakterį, būdą, kitas ypatybes. Užsiėmimo dalyviai  sužino, kaip yra kuriama delfinų programa, kodėl delfinai taip mėgsta žaisti, kaip jie bendrauja su žmonėmis, kitais gyvūnais.

Muziejaus edukatoriai yra parengę ir nemokamų virtualių pamokų platformą muziejaus tinklalapyje https://muziejus.lt/lt/paslaugos/virtualios-pamokos

Pasak Ievos Jašinskienės, septyniolika virtualių pamokų papildo bendrojo ugdymo programas, skatina savarankiškai imtis iniciatyvos, domėtis įvairiomis gyvenimo sritimis, atrasti savo stiprybes ir talentus, prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi.

 

– Praktinės veiklos ugdo komunikavimo ir bendradarbiavimo, pilietiškumo, kūrybiškumo, iniciatyvumo, refleksijos bei mąstymo gebėjimus, padeda orientuotis istoriniame laike ir erdvėje, kviečia pažinti ir tyrinėti aplinką, – pasakoja edukatorė. – Muziejaus specialistai parengė ir metodinės rekomendacijas, kurios padeda mokytojui pasirengti pamokai.

           Edukatoriai pripažįsta, kad darbas epidemijos sąlygomis skatina dirbti dar kūrybiškiau. Todėl dabar jų komanda rengiasi transliuoti edukacinius užsiėmimus – gyvai (online). Nors užsiėmimai vyks per atstumą, edukatoriai tikina, kad atstumas nesutrukdys rengti ir bendrus eksperimentus. Pavyzdžiui, šokolado fondiu pavyzdžiu parodyti, kaip moliusko kriauklėje susiformuoja perlas.

  • Mokytis reikia smagiai, o jei galima – ir skaniai, – su šypsena tvirtina Ieva Jašinskienė.

Rugsėjį, kol dirba Etnografinė pajūrio žvejo sodyba, joje galima dalyvauti edukacijoje ir be pagalbininkų: čia įrengtas smagus, į savarankišką pažinimą orientuotas edukacinis žaidimas „Ką paukštelis pačiulbėjo?“. Trečiadieniais ir šeštadieniais 13.00 val. muziejuje rengiami edukaciniai eršketų, o ketvirtadieniais, penktadieniais ir sekmadieniais 13.30 val. – ruonių šėrimai. Trečiadieniais-sekmadieniais akvariume 11.00–13.00 val. rengiamos kūrybinės dirbtuvės „Kriauklės įkvėpti”, o penktadieniais ir sekmadieniais 12.45 val. – popietė „Kaip (iš)gyventi jūroje?”.

Evaldo Lasio ir Alfonso Mažūno nuotr.

Facebook komentarai
Back To Top