Kam balsuoti Ramūną Karbauskį, kuris nieko negali? (Oficialu : "Independence" kainavo 250 mln. dolerių, mes sumokėjome 600 mln. eurų)

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.10 (5 Votes)

Oficialu : "Independence" kainavo 250 mln. dolerių, mes sumokėjome 600 mln. eurų

Ramūnas Karbauskis pagaliau praregėjo - pasirodo, kad Lietuvos Nepriklausomybės simbolis - Suskystintų gamtinių dujų terminalas "Independence" Klaipėdoje yra didžiulė afera, kuri mokesčių mokėtojams iki šiol kainavo apie 600 mln. eurų. Nors pats laivas Pietų Korėjos statykloje kainuoja tik 250 mln. dolerių, Lietuvos gyventojai už jo nuomą jau sumokėjo 600 mln. eurų, ir sumokės dar šimtus milijonų už "išsipirkimą".

Čia pat Ramūnas Karnauskis verkia, kad jis nieko negali - neva sutartis taip surašyta, kad jis negali jos nutraukti.

Tai kam tada balsuoti už tokį Karbauskį, kuris yra neįgalus ir nieko negali?

Bet kuri stuburą turinti vyriausybė iš karto nutrauktų tokią sutartį, kuri paverčia ubagais šalies gyventojus, o tą geldą "Indpendence" gražintų gimtiesiems bermudams, kubiliams ir grybauskaitėms. Nes bet kuris pasaulio teismas panaikintų šią sutartį kaip negaliojančią, nes ji prieštarauja bet kokiems protingumo ir sąžiningumo kriterijams. 

Ar tai reiškia, kad sutartis, pagal kurią girtas indėnas už karoliukus pardavė Manhatano salą baltiesiems, taip pat būtų teisėta?

Kam mums tas po kaimus važinėjantis Ramūnas Karbauskis, kuris nieko negali? Tik patyliukais visus Lietuvos miškus paverčia lygumomis - gal tiems "valstiečiams" dar mažai užgrobtos žemės?

Jeigu vėl už jį balsuosim, jis vėl nieko negalės, tik gražbyliauti ir keikti koncervus.

Kas blogiau - Landsbergio gauja, kuri užkrovė ant Lietuvos tokį prakeikimą, kaip "Independence", ar R.Karbauskis, kuris negali nieko pakeisti?

 

 

 

Ramūnas Karbauskis

#Epizodas6 #IndependenceNuoma #Nedoriarneišmanėliai?

Nedori ar neišmanėliai? Toks klausimas natūraliai kyla toliau gilinantis į projektus, už kuriuos buvo atsakingas Rokas Masiulis. Vienas iš jų – suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivo-saugyklos nuoma ir galimybės jį įsigyti.

Per SGD terminalo laivo pasitikimo ceremonijos spaudos konferenciją prezidentė D. Grybauskaitė žurnalistams sakė, kad Lietuva gali pati ir jokiu būdu nekeliaklupsčiaus nei prieš Briuselį, nei prieš kitus – „Lietuva išdrįso padaryti pati, nelaukdama, kol Briuselis ar kas nors pasiūlys pinigų“, – sakė ji, tačiau kaip įžvalgi ekonomistė negalėjo nežinoti, kad labai greitai dėl tokio išdidumo atrodysime kaip kvailiai, kurie nepasinaudojo mums teikiamomis tiek ES, tiek bičiulystės su artimiausiais kaimynais galimybėmis.

Lenkija pasienyje su Vokietija terminalui statyti gavo apie 40 proc. ES paramos, pasinaudojo net keliomis programomis. Taip pat būta pasiūlymų rasti geriausią sprendimą drauge su Latvija ir Estija. Padėti siūlėsi ir Lietuvos verslas, kuris žadėjo negailėti investicijoms reikalingų lėšų. O Lietuvos vadybos ir politikos elitas nutarė priimti bene patį blogiausią ekonominiu požiūriu sprendimą – laivą-saugyklą nuomoti. Klaipėdos SGD terminalas pagal galią ir dydį yra pastatytas trims Baltijos šalims, tačiau mes terminalą turime išlaikyti vieni, nesutarti ir nepasiūlyti jokie instrumentai, kurie sumažintų Lietuvos kaštus.

Apibendrinant terminalo laivo nuomos ir išlaikymo aplinkybes, į akis labiausiai krenta šie faktai:

SGD laivo nuomos suma per dešimt metų sudarys apie 600 mln. eurų. Aišku, bus bandymų gintis sakant, jog šios sumos didžiąją dalį sudaro įgula, techninė priežiūra ir kt., bet, pagal mūsų turimus skaičius, už laivą (kaip daiktą) mes per 10 metų sumokėsime, apie 535 mln. eurų. Preliminariais paskaičiavimais, veiklos išlaidos, valdymo išlaidos bei įgulos nuomos kaštai sieks apie 65 mln eurų. Jei laivas būtų mūsų nuosavybė, mums tektų mokėti tik šią mažąją dalį.

„Oxford Institute for Energy Studies“ atliko SGD laivų statybos kaštų analizę ir rėmėsi sutartyse dėl laivo statybų pateiktais duomenimis. Šis institutas nurodo, kad laivo „Independence“ statyba kainavo 250 mln. JAV dolerių (šios dienos kursu išeina apie 231 mln. eurų). Tokią sumą sumokėjome per maždaug penkerius nuomos metus, tad, jei iš pat pradžių būtų buvęs priimtas sprendimas laivą pirkti, jį savo nuosavybėje būtume turėję jau apie 2019 metus.

 

Tačiau 2012 m. buvo priimti kitokie sprendimai. Pirkti laivą R. Masiulio pasirašytos sutarties „dėka“ galėsime tik 2024 m., pasibaigus nuomos sutarčiai. Jos anksčiau nutraukti praktiškai neįmanoma, nes sutarties nutraukimo mokestis siektų tiek, ar net daugiau, nei kainuotų laivo nuoma iki 2024 m.

Viskas taip pripainiota ne Lietuvos naudai, tad laivo pirkimas po nuomos sutarties pasibaigimo 2024 m. kainuos dar apie 160 milijonų eurų. Vadinasi, beveik 760 milijonų eurų (600 milijonų eurų už dešimtmetį trukusią nuomą ir 160 milijonų eurų laivo pirkimas) yra ta kaina, kurią būsime sumokėję, kai savo nuosavybėje 2024 m. turėsime SGD laivą – saugyklą. Ir tai ne vienintelis epizodas, rodantis ekonominį nuostolingumą, kurį šis neūkiškai sudarytas sandoris atnešė Lietuvai, bet apie tai – kitame epizode.

https://www.alfa.lt/straipsnis/13612674/kubilius-sgd-projektas-dujas-atpigins-iki-30-proc?fbclid=IwAR2_Ne-h2U6yp1gOAR6uQv8WxWWEOBoYPGuLN122swHa2tJF-1vu-ZnOU1U

Sunku įsivaizduoti, kaip konservatoriai ir R. Masiulis SGD terminalo likimą būtų sprendę toliau, jei tik būtų buvę valdžioje. Nes jau jo įgyvendinimo pradžia buvo gaubiama paslapties šydu, politikai ir ypač elitas nutylėjo, jog 2011 m. rugsėjo 3 d., Roko Masiulio vadovaujama AB „Klaipėdos nafta“, kaip matome dokumentuose, neturėdama nei šalies Vyriausybės suteiktų įgaliojimų, nei įmonės akcininkų sprendimo, pradėjo įgyvendinti SGD terminalo projektą. Projekto įgyvendinimas pradėtas įteisinti tik prieš pat sutarties dėl nuomos pasirašymą ir tęstas netgi po jos. Toks sprendimas įteisinti tai, kas iš esmės de facto įvyko, kitose demokratinėse valstybėse jau būtų įvertintas ir pripažintas teisiškai ydingu.

Su šiuo epizodu dalinuosi „Oxford Institute for Energy Studies“ informacija apie tai, kiek kainuoja pastatyti laivą -saugyklą.

 

Ramūnas Karbauskis nuotrauka.

Peržiūros: 1902

Komentarai   

+63 # Holmsas 2020-02-25 11:01
Gerbiu KARBAUSKĄ už DRĄSĄ.Ačiū ,kad VIEŠINATE,bet norisi dar DAUGIAU.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+28 # tasas 2020-02-25 11:04
atsibuskit karbauskiai jus gi valdzioje,o naudojates geltona spauda,kaip tai suprasti-jus gi turit valdzia 100proc su premjeru prisaky,ka nevaldot jegos strukturu-neapsimeskite
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+20 # Pranas Pričkus 2020-02-25 20:08
Jeigu kainavo doleriais, reikėjo ir rašyti kiek mokėjome doleriais, o ne eurais? Mano akiai, nusikalstamą žalą sušvelninote ? Kieno čia darbas?
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+11 # Kaimo durnius 2020-02-26 22:02
Pagarba Karbauskiui kad isdryso paviesinti.O kad sutarti nutraukti....? Taip parases nesupranta ka tauzyja.Mes pergyvenom 90-tuosius,matem kaip zuvo Abromavicius,Pociunas,Sevaldinas,Kiesus,Konapliova s ir t.t. ir t.t.Pries kritikuodami Karbauski nors minutei ijunkit smegenine,pacanai !
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
-7 # naisia 2020-02-27 18:14
keli ten kaime dar liko kur karbauski sapnuoja,kad jis jo virsininkas,dauguma jau nuo jo miilijonu nepriklauso jau istruke is baudziavos
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
-4 # Kodėl 2020-02-29 09:31
LL rašo lyg nedakepėlis?
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+3 # Kis 2020-03-02 17:12
Dirziau,maziau burnuok,kas liecia Karbauski,nes jis visas pikzaizdes iskele nepabijodamas antpludzio.Kaltinimai jam pasibaige,o toliau turetu dirbti Pasilio zmones ir kitos institucijos,negi man tau aiskinti,kad kol ozys tures itaka ne tik teisesaugoje,bet ir prezidenturoje,tie dalykai niekur nedings.Dermokratineje valstybeje ,apie kuria taip graziai is visu pakampiu gieda banditeliai,ne Ramuno dantims.Reikia bent pastatyti jeigu ne savus zmones,tai bent dorus ir ne KGB darbotuojus ,kuriais disponuoja "profesorius" Landzbergis,nors Gylys pareiskes,kad ir tas sovietinis toks malonus vardas pavogtas,paprasciausiai -neteisetas.To zmogelio visa CV vienas melas ir apgaule.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti