Vilniaus savivaldybė sąmoningai didina kamščius sankryžose

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

Transporto spūstys Vilniuje ir vietų automobiliams statyti trūkumas – tai nesibaigiančios temos, kurioms iki šiol niekaip nerandama tinkamo sprendimo. Vilniaus miesto savivaldybė yra atsakinga ne tik už vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūrą, transporto infrastruktūros objektų projektavimą, statybą, bet ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimą. Savivaldybės sprendimai, siekiant padidinti transporto pralaidumą ir didinti eismo saugumą mieste, neduoda norimų rezultatų.

Žiedinių sankryžų pertvarka

 

Vilniaus miesto savivaldybei inicijavus žiedinių sankryžų pertvarką ir vietoj trijų eismo juostų, padarius dvi, spūstys pagrindinėse Vilniaus miesto žiedinėse sankryžose –  Konstitucijos pr. ir Geležinio Vilko bei T. Narbuto ir Olandų g. sankryžose (šalia šv. Petro ir Povilo bažnyčios) – akivaizdžiai padidėjo. Štai, pavyzdžiui, sumažinus eismo juostas Savanorių prospekto žiedinėje sankryžoje, Vilniaus vakariniame aplinkkelyje kiekvieną rytą nusidriekia dar didesnės automobilių eilės nei iki žiedinės sankryžos rekonstrukcijos. Kyla klausimas, ar spūstys didėja tik dėl rudenį kasmet padidėjančių transporto priemonių skaičiaus gatvėse, ar ir dėl atnaujintų žiedinių sankryžų. Natūralu, kad sumažinus eismo juostas, sumažėja ir transporto priemonių pralaidumas, dėl to sulėtėja automobilių eismas, taip sudarydamas dar didesnes transporto priemonių spūstis gatvėse.

Eismo juostas ne mažinti, o didinti

Vienas iš sprendimo būdų, galintis padėti sumažinti eismo spūstis, galėtų būti sankryžų, taip pat ir žiedinių, platinimas įrengiant papildomas kelio juostas. Taip pat, norint susigrąžinti prarastas kelio juostas, reikėtų įrengti papildomas nuovažas (gatves) šalia žiedinių sankryžų. Tai tik keli būdai, kuriais nors iš dalies būtų išspręsta transporto mazgo pralaidumo problema.

Autobuso juostomis – ne piko metu

Šiuo metu Vilniuje autobusų juostomis lengviesiems automobiliams važiuoti draudžiama. Šios juostos padeda viešajam transportui lengviau judėti miesto gatvėmis, vis dėlto, mano nuomone, autobusų juostas galima būtų išnaudoti efektyviau. Pavyzdžiui, didinti automobilių pravažumą leidžiant automobilių eismą autobusų juostomis ne piko metu, o riboti tik ryte, nuo 7 val. iki 9 val., ir vakare – nuo 16 val. iki 19 val.

Informaciniai stendai žiedinėse sankryžose

Rugpjūčio pradžioje Vilniuje vairuotojus pasitiko išankstinė informacija apie eismo tvarką žiedu, kad jie galėtų iš anksto užsiimti reikiamą eismo juostą prieš įvažiuodami į žiedinę sankryžą. Šiuo metu sostinėje prie Savanorių, Laisvės prospektų, Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio gatvių žiedinės sankryžos vairuotojai mato stendus, iš anksto informuojančius apie laukiančius eismo pakeitimus. Kuo anksčiau vairuotojai pastebi ir supranta, kaip reikės įvažiuoti ir judėti priešakyje esančiame žiede, tuo mažiau klaidų jie daro. Atsižvelgę į ženklus dauguma eismo dalyvių iš anksto pasirenka teisingą judėjimo juostą ir sklandžiai įveikia sankryžą, taip sumažindami avaringų situacijų skaičių tokio tipo sankryžose.

Priemonės transporto spūstims mažinti

Kitos priemonės transporto spūstims mažinti – tai skirtingų lygių sankryžų įrengimas, kelių įrengimas (Šiaurinė gatvė), aplinkkelių įrengimas, papildomų žiedinių sankryžų įrengimas. Štai, pavyzdžiui, transporto srautų reguliavimui Gariūnų sankryžoje arba Titnago g. žiedinė sankryža padėtų padidinti transporto pralaidumą ir taip išvengti spūsčių.

Atsižvelgdamas į susidariusią situaciją, lapkričio mėnesį Seime įregistravau pasiūlymą skirti papildomą 1 mln. eurų specialiąją tikslinę dotaciją Vilniaus miesto infrastruktūrai gerinti.

 

Seimo nario Algio Strelčiūno pranešimas: „Suvaldyti Vilniaus kamščius. Misija neįmanoma?“

2019 m. lapkričio 28 d. pranešimas žiniasklaidai

PRANEŠIMĄ PASKELBĖ: MONIKA KUTKAITYTĖ, LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJA
Peržiūros: 939

Komentarai   

0 # sos 2019-11-28 17:58
napavydziu vilnieciam-gyvena pragare.O ta kas is tikro pragaras dar nezino/?iki ko kolukieciu pirmininkai privede
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti