Klaipėdos muzikos teatro vadovė Laima Vilimienė : “iš G. Kėvišo išmokau, kaip reikia tvarkyti reikalus”.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Klaipėdos muzikos teatro vadovė Laima Vilimienė : “iš G. Kėvišo išmokau, kaip reikia tvarkyti reikalus”.

 

Aurimas Drižius

 

Naujoji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė paskelbė : “Žinau, kaip reikia tvarkytis, ne veltui perėjau G.Kėvišo mokyklą, tai jūs man neaiškinkite, kaip reikia dirbti”.

 

Ilgai padirbėjusi pas G.Kėvišą pavaduotoja rinkodarai, L.Vilimienė (nuotr. viršuje su G.Kėvišu) pernai buvo paskirta Klaipėdos muzikinio teatro vadove.

Kaip tvarkėsi Gintaras Kėvišas, visi puikiai prisimena -  pvz., Operos ir baleto teatras už 390 tūkst. eurų pasirašė trijų koncertų rengimo sutartis su Kipre registruota G. Kėvišo sūnaus įmone „Riverside music LTD“. Tėvas pirko iš sūnaus paslaugas, kurios dažniausiai nieko nekainuodavo. Visa tai turėjo prižiūrėti ir G.Kėvišo pavaduotoja rinkodarai Laima Vilimienė.

 

Kaip žinia, G.Kėvišas už milijonus, išplautus neva rekonstruojant Operos teatrą, neatsakė niekaip. Dabar Operos teatras vėl skundžiasi, kad jis griūna. Nors jo remontui, valdant G.Kėvišui, buvo išleista kelios dešimtys milijonų eurų.

Matyt, pasimokiusi iš mokytojo, panašiai ėmė elgtis ir jo buvusi pavaduotoja.

Šiuo metu Klaipėdos muzikos teatre vyksta didelės reformos – metami lauk žmonės, kurie čia dirbo dešimtmečius ir staiga tapo nereikalinga. Viena jų – teatro profesinės sąjungos vadovė Aušra Mieleikienė, kuri 20 metų teatre grojo fleita, tačiau po 20 metų darbo staiga jos kompetencija tapo per menka.

Pati moteris mano, kad vejama iš daro todėl, kad žino per daug šio teatro vadovų paslapčių ir bando ginti teatro profsąjungos narių interesus. Netgi naujasis koncertmeisteris, kuris moteriai pasakė, kodėl jos tiesiog neatleidžia iš darbo, atsakė, kad “turi būti išlaikytos procedūros”.

 

Nuotr. - Klaipėdos muzikiniame teatre verda aistros

 

Žmonės kalba, kad fleitininkė A.Mieleikienė staiga tapo nereikalinga, nes teatro vyr. Dirigentas Tomas Ambrozaitis užmezgė itin artimus santykius su viena jauna latve, kuri buvo laikinai įsidarbinusi teatre vietoj vaikų priežiūros atostogų išėjusios muzikantės. Šiai sugrįžus, latvė nusprendė pasilikti Klaipėdoje, ir todėl A.Mieleikienės kompetencija staiga tapo per žema.

Buvo paskelbta teatro muzikantų atestacija. Ji susideda iš trijų etapų – pirmame etape orkestro dirigentas parašo vertinimus kaip jis vertina orkestro muzikantus.

 

“Dirigentas parašė, kad groju gerai, tačiau “susiklosčius nepalankioms aplinkybėms”, man teks įrodinėti, kad aš groju gerai, - pasakojo A.Mieleikienė 9nuotr. viršuje), - viena muzikantė buvo išėjusi dekretinių atostogų, ir į jos vietą priimta muzikantė iš Latvijos laikinai. Tačiau grįžus moteriai po vaiko priežiūros atostogų, latvė atsisakė išeiti, ir kadangi mūsų, grojančių fleita, yra keturios, o reikia trijų, vieną reikėjo išmesti. Tada koncertmeisteris mums pasakė, kad “mums reikės persimesti”, t.y. pagroti, ir tada jis spręs, kuri groja geriausiai. Tam, kad palikti etatą tai latvei. Tada mums pasakė, kad reikės groti Mocartą. Nors aš groju muzikiniame teatre, o ne simfoniniame orkestre, ir Mocartą reikia groti apskritai stojant į Teatro akademiją”.

 

Nors A.Mieleikienė dirba teatre jau 25 metus, ir visą laiką buvo nepakeičiama : “Orkestre yra tys pagrindinės kėdės – tai koncertmeisteris, reguliatorius ir pirmoji fleita. Mažiausiai 20 metų buvau orkestro reguliatorė – kai pirma fleita negali groti, aš atlieku jos funkciją. Kadangi 20 metų grojau pirma fleita, manau, kad pilnai atitikau visus reikalavimus. Kai atėjo latvė, orkestro vadovai manęs paprašė atsisakyti reguliatorės pareigų, nes, kaip pasakė teisininkė, “arba mes jus išmesime iš daro”. Taip “savo noru” išėjau iš šių pareigų, tačiau toliau teroras tik stiprėjo. Galiausiai mums pasakė, kad “turime persimesti”, tačiau net tokiu atveju, jeigu būčiau sugrojusi geriausiai, vis tiek fleitininkės bus vertinamos pagal tai, “koks požiūris į darbą”. Tai reiškia, kad net jeigu ir labai gerai pagrosiu, mane vis tiek išmes”.

 

“Ne pirmą kartą dalyvavau atestacijose, tačiau pirmą kartą turėjau dvi valandas groti Mocartą ir “Žizel”, - pasakojo A.Mieleikienė, - o visi muzikantai žino, kad bet kuriam jų liepk pagroti Mocartą – ir vis tiek rasi, prie ko prisikabinti”.

 

Galiausiai įvyko atestacija - A.Mieleikienė grojimas teatro administracijos vertinimo komisijos buvo įvertintas “nepatenkinamai”.

“įdomu tai, kad pagal vertinimo komisijos balus aš pagrojau “gerai”, tačiau įvertinimo lentelės apačioje orkestro vyr. dirigentas parašė, kad “siūlau įvertinti nepatenkinamai ir sumažinti algą”.  Beje, įvertinimą moteris gavo tik praėjus trims mėnesiams po atestacijos.

Tada teatras nutarė surengti muzikantei neeilinę atestaciją – pranešimas apie ją buvo išsiųstas elektroniniu paštu, kuriuo A.Mieleikienė ne kasdien vasarą naudojasi. Galiausiai liepos 9 d. buvo surengta neeilinė atestacija, muzikantė vėl įvertinta blogai, ir daro sutartis su ja nutraukta.

 

Dar žiauriau teatras pasielgė su specialiai į teatrą pakviestu garsiu Rusijos dirigentu Vladimiru Ponkinu.

2016 m. įsidarbinęs Klaipėdos muzikos teatro vyriausiuoju dirigentu, V.Ponkinas tų pačių metų gale buvo paguldytas į Klaipėdos jūrininkų ligoninę, kur jam buvo padaryta širdies operacija. Po to dirigentas keturias savaites praleido Ligonių kasų apmokamoje sanatorijoje.

 Keisčiausia, kad po kažkiek laiko V.Ponkinas bandė susirasti savo operacijos įrašus, tačiau jokių duomenų apie tai, kad jis buvo gydytas šioje ligoninėje, nėra nei Sodroje, nei Klaipėdos jūrininkų ligoninėje.

 Kur dingo visi įrašai apie žmogui padaryta širdies operaciją, ir kur dingo visos Sodros ir Ligonių kasų išmokos už žmogaus gydymą?

 Tai, kad operaciją atliko, patvirtino ir vienas šios ligoninės chirurgas, pats operavęs garsų dirigentą – įrašai apie tai liko jo gydytojo užrašuose.

 Teatro administracija, negalėdama juo atsikratyti, taip pat surengė jam neeilinę atestaciją. Žmogus nieko nesupranta lietuviškai, todėl A.MIeleikienė pasisiūlė versti į lietuvių kalbą jo atsakymus.

„Mane pribloškė komisijos klausimai – pvz., jo buvo klausiama, kaip jūs įsivaizduojate savo kompetenciją, jūs gi nieko nedirigavote per tuos metus, - prisiminė A.Mieleikienė, - jie apsimetė nežinoję, kad jis sirgo, jam buvo padaryta širdies operacija, o paskui teatras jam nedavė jokio darbo, o galiausiai apkaltino, kad jis nieko nedirigavo. Nes teatras nedavė koncertų.

Jokių kitų duomenų ligoninėje neliko. Gal būt, ligoninės administracija tikėjosi, kad žmogus greitai išvyks iš Lietuvos ir niekam tie įrašai nebus reikalingi?

 

 

 

Peržiūros: 863

Komentarai   

+8 # jeronimas 2019-08-08 12:45
Klaipedos Muzikos teatras turetu patys issirinkti sau vadova,o ne koks kevishas ar koks ministerijos ziulikas.Meno zmones neturetu but paverciami kupranugariais,kuriems liepta per prievarta kaukti vilkais panaudojant dresuros paslaptis.Klaipedieciai jau turetu susirupinti ir Klaipedos muzikinio teatro pastatu rekonstrukcijos projektais.Neskevisho mokines metodai gali brangiai kainuoti klaipedieciams.Juk kalba eina apie desimtys milijonu ,ir labai neilgam laikotarpiui??
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+4 # zenonas išpriekulis 2019-08-08 22:17
Prokurorais skiria pralaimėjusius, gal ir čia kartais taip bus, surinksite mažiausiai balų ir Jus paliks groti pirmąją fleita?
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+3 # zenonas išpriekulis 2019-08-09 17:12
Reikia imti Klaipėdos merą už "pautų", negi nėra Klaipėdoje savų?
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti