„Porsche Baltic“ toliau renka apdovanojimus Aurum 1006 km lenktynėse užimta prizinė vieta

Peržiūros: 1165
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

„Porsche Baltic“ toliau renka apdovanojimus – Aurum 1006 km lenktynėse užimta prizinė vieta

 

2019 m. sezone „Porsche Baltic“ komanda kiekviename etape lipa ant apdovanojimų pakylos. Šiaurės Europos zonos 6 val. ištvermės lenktynėse (NEZ 6H) komandos nariai jau pabuvojo ant 1 ir 2 podiumo laiptelių, o praėjusį savaitgalį vykusiose prestižinėse „Aurum 1006 km lenktynėse“ Palangoje užėmė trečią vietą GT3/GT4 klasėje.

„Tokie rezultatai yra dėsningi: visa komanda, nuo vairuotojų iki mechanikų, Palangos lenktynėse dirbo puikiai, nedarė klaidų ir iki pat finišo išliko šaltakraujiški. Mūsų strategija važiuoti stabiliai bei užtikrintai pasiteisino. Džiaugiuosi šiuo pasiekimu ir, matydamas ugnį komandos narių akyse, esu įsitikinęs – tokių akimirkų kaip ši dar laukia daug“, – po finišo „Aurum 1006 km lenktynėse“ kalbėjo „Porsche Racing Experience“ projekto vadovas, „Porsche Baltic“ komandos strategas Robertas Kupčikas.

Pamažu kopė į viršų

Ištvermės lenktynėse vieno rato įveikimo greitis nėra toks svarbus – nemažai laiko išlošti arba pralošti galima keičiantis vairuotojams, pildant degalus ir atliekant kitus nuo ilgų distancijų varžybų neatsiejamus veiksmus.

Penktadienį vykusiame kvalifikaciniame etape geltonai juodas „Porsche Cayman GT4 Clubsport“ buvo 17 bendroje įskaitoje ir 4 – savo klasėje. Visi keturi „Porsche Baltic“ komandos vairuotojai: Ramūnas Šeduikis, Ieva Šlimas, Andrius Šlimas ir Martynas Žilinskas turi panašią lenktyniavimo patirtį ir sugebėjo palaikyti aukštą važiavimo tempą, tad šeštadienio lenktynėse pamažu kilo laipteliais aukštyn.

Prie to prisidėjo ir automobilio patikimumas – „Porsche Cayman GT4 Clubsport“ yra „Porsche“ gamykloje sukurtas lenktyninis modelis. Automobilis prižiūrimas Vilniaus „Porsche“ centre, tad jam laiku keičiamos visos besidėvinčios dalys, eksploataciniai skysčiai, o lenktynėse – profesionali „Porsche“ mechanikų komanda. Todėl sportinis lietuvių komandos „Cayman“ be menkiausių techninių nesklandumų pasiekė visų varžybų, kuriose tik startavo, finišą.

Pamažu kilusi aukštyn, „Porsche Baltic“ komanda įpusėjus lenktynėms užkopė į 13 vietą bendroje įskaitoje ir 3 – klasėje, joje išliko iki pat beveik 9 valandas trukusio maratono pabaigos.

Sunkiausia susidoroti su karščiu

„Porsche Baltic“ komandos vairuotojai savo pasirodymą vertina gerai – vien išvysti finišo vėliavą yra pasiekimas, kurį padaryti pavyksta ne visiems, o užkopti ant apdovanojimų pakylos – išskirtinis malonumas.

„Esu labai patenkinta tiek komandos pasiekimais, tiek asmeniniu pasirodymu. Važiavau du stintus (vairavimo pamainas) – pirmuoju nesu patenkinta, o antrą kartą sėdau vairuoti po Martyno ir visas važiavimas buvo puikus, pakilau daug pozicijų“, – įspūdžius pasakojo viena iš keturių komandos vairuotojų I. Šlimas.

Nepaisant kritiško vertinimo, savo geriausią rezultatą Ieva užfiksavo būtent pirmojo važiavimo metu – vieną Palangos trasos ratą įveikė per 1 min. 17,951 sek. Tai – 49 rezultatas iš visų 135 lenktynėse startavusių sportininkų. Geriausias „Porsche Baltic“ komandos rezultatas priklauso A. Šlimui – jis savo greičiausiame rate už Ievą buvo greitesnis kiek daugiau nei puse sekundės.

Kalbėdama apie lenktynėse gautą patirtį, I. Šlimas pabrėžė ilgą vieno važiavimo trukmę. NEZ 6H lenktynėse vairuotojai turi keistis kas valandą, o Palangoje – kas pusantros, tad sportininkams reikalinga didesnė ištvermė. Vis tik sunkiausia jai buvo susidoroti su pajūrį užplūdusia karščio banga.

„Automobilis turi kondicionierių, tačiau esant tokioms apkrovoms ir aukštai lauko temperatūrai temperatūra salone vis tiek pakyla iki 60 laipsnių. Kova tuomet vyksta ne tik su konkurentais, bet ir savimi – pirtyje minti dviratį ne daug kas yra pratęs“, – kalbėjo I. Šlimas.

Ji pripažino, jog lenktyniavimas Palangos trasoje, kuri iš esmės yra uždarytas greitkelis, yra unikali patirtis. Čia netrūksta įdomių posūkių – pakilimas ant viaduko, nusileidimas nuo jo, dirbtinės lėtėjimo zonos reikalauja profesionalumo. O tai, jog pati trasa būna atvira eismui ištisus metus išskyrus 1006 km varžybų savaitgalį ir treniruotis joje galima tik prie lenktynių simuliatoriaus ekrano, įneša papildomo šarmo.

„Porsche Baltic“ vairuotojas M. Žilinskas pabrėžė, kad tokioje trasoje sulyginamos vairuotojų galimybės – nulis išankstinių treniruočių neleidžia šlifuoti posūkių, trajektorijų, visi turi tokį patį pasiruošimą.

„Vis tik svarbiausias dalykas tokiose ilgose lenktynėse – automobilio patikimumas. Vairuotojai keičiasi, vienam pavargus sėda kitas, todėl mums didelio skirtumo, važiuoti 6 ar 9 valandas, nėra. Tuo tarpu automobilis yra tik vienas ir „Porsche“ patikimumas eilinį kartą mus nudžiugino. Manau, kad jam ne tik 6 ar 9, bet ir 24 valandos lenktyniavimo būtų įkandamos“, – kalbėjo M. Žilinskas.

„Porsche Baltic“ komanda 2019 m. sezone, be „Aurum 1006 km lenktynių“, dar dalyvauja Šiaurės Europos zonos 6 val. lenktynių čempionate (NEZ 6H). Sezonui įpusėjus komanda užima 1 vietą GT AM klasėje ir likusiuose etapuose sieks ją išlaikyti. Iki NEZ 6H čempionato finišo liko dar du etapai: „Riga Summer Race“ rugpjūčio 16–18 d. Rygoje ir rugsėjo 20–22 d. Pernu.

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti