PROTO SUTEMOS

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 2.19 (18 Votes)

Juozas IVANAUSKAS

 

PROTO SUTEMOS

 

 

„Mėnulio užtemimas seniai pasibaigė, tačiau proto sutemos Lietuvoje tęsiasi!..“ – teigia Amerikos lietuvis Valdas Anelauskas.

 

Daugiau nei prieš mėnesį JAV gyvenantis lietuvis, disidentas Valdas ANELAUSKAS e-paštu atsiuntė man tokį lakonišką laišką: „Ką, ar jūs jau ten visai išprotėjot?! Juraitį – į prezidentus, o kažkokį Tomą į Europos Parlamentą!?..“. Nežinojau, ką jam atsakyti, tad persiunčiau tautiečio klausimą portalo „ekspertai.eu“ administratoriui Audriui Nakui, kad pakomentuotų, nes jis su savo „aktualiais skambučiais“ yra bene pagrindinis „eksvunderkindo“ Stanislovo Tomo reklamuotojas (piarintojas). Tačiau buvęs mano kolega A. Nakas pašaipiai paironizavo, esą apskritai nežinąs tokio „disidento V.Anelausko“, net paklausė  – „disidentas“ – gal čia toks jo slapyvardis?..“, todėl ir veltis į „beprasmiškas“ diskusijas nematąs reikalo. Dar, beje, pridūrė: „Visos redakcijos, kurios paskelbė šmeižtą apie Stanislovą Tomą, išėmė tuos straipsnius, kaip nurodė tarnybos“ ir pagrasino: „kas dar toliau šmeižia, tai ir vėl turės reikalų su tarnybom“...

Žodžiu, neliko nieko kito, kaip mums patiems, bendromis pastangomis, bandyt išsiaiškinti naujojo tautos „mesijo“ – teisės „genijaus“, kolegas advokatus vadinančio „debilais“, atsiradimo fenomeną.

Nuolatiniams „Laisvo laikraščio“ skaitytojams JAV gyvenančio disidento Valdo Anelausko pristatinėti nereikia, nes prieš kelis metus LL buvo publikuota virš penkiasdešimt mano parengtų interviu su juo. O neskaičiusiems (tame tarpe ir A. Nakui) trumpai priminsiu: V. Anelauskas sovietmečiu dalyvavo pogrindinės „Lietuvos laisvės lygos“ veikloje, kartu su kitais disidentais buvo įsteigę Lietuvoje Tarptautinės žmogaus teisių asociacijos skyrių, buvo „Laisvės“ radijo bendradarbis, bet paskui, papūtus permainų vėjams, kaip pats sako, nusispjovė į viską ir emigravo iš Tarybų Sąjungos „po laisvąjį pasaulį pasidairyti“. Neseniai V. Anelauskas patikino, kad jis jau tada aiškiai nujautė, kuo užsibaigs Tarybų Sąjungos „perestroika“ ir Lietuvoje kilusi taip vadinamo „tautinio atgimimo“ euforija.

Vis tiktai, net ir gyvendamas Amerikoje,  V. Anelauskas išliko pilietiškai aktyvus, atidžiai stebintis politinius įvykius JAV, Europoje, na ir žinoma, gimtinėje Lietuvoje. Prieš dvidešimt metų parašė ir išleido Amerikoje solidžios apimties knygą, atskleidžiančią tos „svajonių šalies“ realijas bei ypatumus. Valdo Anelausko knyga – „Discovering America as it is“ (liet. „Atradimas tokios Amerikos, kokia ji iš tikrųjų yra“) iškart tapo bestseleriu, todėl pasirodė šios knygos keli pakartotini leidimai. Parsiduoda ji iki šiol, nežiūrint į tai, kad, autoriaus nuomone, ta knyga yra beviltiškai pasenusi.

Šiuo metu V. Anelauskas sieja save pagrindinai su „Amerikos laisvės partija“ („American Freedom Party“), kuri yra apjungusi JAV dešiniuosius disidentus. Prieš dešimt metų V. Anelauskas išgarsėjo savo paskaitomis Oregono valstijos universitete apie Rusijos žydų istoriją. Pradžioje norėta tas paskaitas netgi uždrausti, nes „pažangioji“ Amerika prieš lektorių buvo tada sukilusi, o Judžino miestas, kuriame Valdas gyvena, ūžė lyg bičių avilys. JAV kilusio skandalo atgarsiai pasiekė ir Lietuvą: 2006 metais laikraštyje „Kauno diena“ pasirodė publikacija – „Amerikos žydus supykdė buvusio kauniečio paskaitos“. Pastaruoju metu V. Anelauskas, pasirašęs naują kontraktą su leidykla, yra užsiėmęs kitos didelės knygos rašymu. Pasiteiravus, apie ką bus naujoji knyga, trumpai atsakė, kad irgi yra susijusi su žydų istorija.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

   Nors daug metų gyvena toli nuo gimtinės, anapus Atlanto, bet, kaip toj dainoj – „lietuviais esame mes gimę, lietuviais turime ir būt“, V. Anelauskas  jaučiasi esąs, visada būsiąs Lietuvos ir lietuvių tautos dalimi. Nors iš tolo, bet atidžiai stebi politinius procesus mūsų šalyje, todėl ir sunerimo dėl pastarojo meto įvykių opozicinėj erdvėj. Manau, nešališko stebėtojo, disidento Valdo Anelausko nuomonė turėtų būti įdomi ne tik man, bet ir LL skaitytojams.

VALDAS ANELAUSKAS:  Visų pirma, turiu pasakyti, aš nelaikau savęs visai nešališku stebėtoju, nes pastarojo meto, švelniai tariant, gan keistuose politiniuose procesuose pastebiu dalyvaujant ir savo bičiulius. Pasižiūrėjęs Kazimiero Juraičio video pranešimą apie tai, kad jis nusprendė kandidatuoti į Lietuvos prezidentus, kuriame jis taip pat pranešė apie pono Stanislovo Tomo kandidatavimą į Europos Parlamentą, pirmiausia aš paprašiau būtent Kazimiero man paaiškinti, kas, kaip ir kodėl?.. Deja, mano klausimą jis praignoravo, nieko neatsakė, tad parašiau laišką jums.

 

Prieš pradedant mūsų pokalbį, norėčiau pasakyti, kad aš tikrai nesiekiu atkreipti visuomenės dėmesį vien tik į pono Stanislovo Tomo personą (šiuo klausimu jis pats užsiima gan sėkmingai ir skandalingai). Tiesą sakant, apie „daugelio pasaulio valstybių advokatą“ S. Tomą pirmą kartą išgirdau pernai rudenį, kuomet jis ėmė viešai ir labai įžūliai dergti prezidentą Rolandą Paksą, amžinatilsį advokatą Oigeną Zalpijų (Eugen Salpius), LL redaktorių Aurimą Drižių, tame tarpe jus ir kitus, jam kažkuo neįtikusius asmenis. Jei ne tas viešas dergimas, šitas „multiprofesorius“ nei man būtų rūpėjęs, nei ką. Argi mažai pasaulyje visokių ekscentriškų keistuolių?!.. Vien savo sekamomis pasakomis apie moteriškas kelnaites iš mamuto vilnos S. Tomas mano dėmesio tikrai nebūtų atkreipęs. Tačiau mane visada labai erzina žmogaus arogancija, kurią taip ir norisi atvėsinti. O juk S. Tomo arogancija išties liejasi pro kraštus. Man jis atrodo, lyg būtų koks „napoleonų“ palatos pacientas. Visos jo pretenzijos ir vaikiškas pasipūtimas, man atrodo juokingos, atgrasios, tokių narcizų aš apskritai netoleruoju.

Labai  nustebau, kiek patyrinėjęs S. Tomo personą internete, kad Lietuvoje jis buvo žinomas gan seniai, dažniausia visai ne iš gerosios pusės. Jei atkreiptume dėmesį į marginalinį šito veikėjo ištikimiausių fanų, giedančių jam reklamines panegirikas, būrelį, kurių apsuptyje jis atrodo tarsi šamanas, vos ne naujasis Mesijas, šis „užkratas“ persiduoda ir kitiems. Štai, pavyzdžiui, vienos S. Tomo gerbėjos komentaras Feisbuke: „Džiaugiamės, su džiaugsmo ašarom, ir šventai tikim, Prof. Dr. Stanislovai Tomai, kad Dievas atsiuntė Jus, kaip mūsų gelbėtoją iš bedugnės!“ Deja, panašių liaupsių socialiniuose tinkluose pasirodo vis daugiau.

    J.I.:  Juolab, kad neseniai S. Tomas paskelbė steigiąs naują politinę partiją Lietuvoje ir pavadino ją „Konservatorių partija“. Šios partijos gretas papildė signataras Zigmas Vaišvila, Audrius Nakas ir kt.  Žodžiu, opozicija Lietuvoje dar labiau susiskaldė, susipriešino tarpusavyje. Nors mes visada kalbėdavom apie opozicinių pilietinių–politinių jėgų vienijimosi svarbą, bandėme drauge šio kilnaus tikslo siekti, tačiau, deja, panašios pastangos, lyg šuniui ant uodegos!..

  V.A.:  Gal žinot, tokia sena vokiečių viduramžių legendą, kaip Hamelno mieste pasirodė dryžuotais drabužiais pasidabinęs žiurkių gaudytojas, užburiančios fleitos melodija išviliojo visus Hamelno vaikus iš miesto ir niekas daugiau jų nebematė... Labai panašiai ir su opozicija Lietuvoje atsitiko: tarsi vaikai nusekė paskui kažkokį „žiurkių gaudytoją“, jo apgaulingos fleitos garsų pavilioti. O kalbant apie steigiamą „Konservatorių partiją“, man labiausia patiko šis jų „šedevriukas“: „Pasibaigus Mėnulio užtemimui, „Profesoriaus Stanislovo Tomo sąrašo“ kandidatai į Europos Parlamentą krauju pasirašė savo rinkimų programą“...

   Perskaitęs tokią sentenciją, ką aš galėčiau pasakyti? Mėnulio užtemimas seniai pasibaigė, tačiau proto sutemos Lietuvoje tęsiasi!.. Atrodo, lyg tęstųsi kažkoks siurrealistinis sapnas, absurdiškas, neįmanomas, o tuo pačiu visai realus. Kuo tas ponas Stanislovas Tomas bebūtų, kaip jis besivadintų, kokia ten diagnozė, man visai nesvarbu. Labiausiai mane stebina tai, kad Lietuvoje tokie, kaip man anksčiau atrodė, pakankamai rimti žmonės, Zigmas Vaišvila, Audrius Nakas, Kazimieras Juraitis, ir kiti, staiga ėmė ir užkibo ant ekscentriško avantiūristo meškerės, rimtai klausosi absurdiškai pagyrūniškų jo kalbų, palaiko šį teisės „genijų“, nemokamai reklamuoja, rengia spaudos konferencijas Seime ir tiražuoja S. Tomo postringavimus savo tinklalapiuose.

Pasiklausius, ką ir kaip kalba šis profesorius, akivaizdi didybės manija plius narcisizmas, o gal taip jis tiesiog iš visų tyčiojasi, trolina, gal čia toks jo, kaip rusai sako, stiobas?.. Nežinau, bet normaliu, adekvačiu žmogumi aš jo tikrai nepavadinčiau. Ir dar toks agresyvus chamizmas, kada S. Tomas visus „šūdais“ ir „dalbajobais“ viešai vadina, tai apie tokį žmogų iškart susidaro vienareikšmiška, absoliučiai negatyvi nuomonė. Pakaktų pažiūrėti, paklausyti, ką ir kaip jis pats apie save rašo ir kalba, o svarbiausia, ką jis sako apie kitus, tai juk čia akivaizdi PATOLOGIJA!.. Pavyzdžiui, „Visada atsiliepdavau apie savo priešus kaip apie beždžiones, o dabar jų biologinis atsilikimas yra ir moksliškai įrodytas faktas“, „tiesiog reikia žinoti, kad jie visada klysta, o teisus, kaip visada, esu aš“, -- ir taip toliau, ir panašiai.

Dabar jų steigiama naujoji „Konservatorių partija“, mano supratimu, absurdiškiausias marginalinio populizmo įsikūnijimas, kokį tik galima įsivaizduoti. Turiu pasakyt, kuo daugiau gilinuosi į visą šį reikalą, tuo geriau imu suprasti, kas yra tikrasis marginalumas. Anksčiau to nesuprasdavau. Čia aš turiu omeny, aišku, ne kaip šią sąvoką vartoja mūsų politiniai oponentai landsgrybiai ir jų agitpropas, o kaip iš tikrųjų yra.

Beje, Stanislovo Tomo vadovaujama „Konservatorių partija“ man labai primena „Kardo ir žagrės sąjungą“ iš nemirtingojo Ilfo ir Petrovo romano „12 kėdžių“, tiktai Ostapas Benderis ten „atstovavo“ badaujantiems Pavolgio vaikams, o šitas „mesijas“ neva „atstovausiąs“ vargstantiems Lietuvos pensininkams. Man taip ir knieti pacituoti fragmentą iš legendinės knygos „12 kėdžių“:

„— Piliečiai! — tarė Ostapas, atidarydamas posėdį. — Gyvenimas diktuoja savo įstatymus, savo žiaurius įstatymus. Aš nekalbėsiu jums apie mūsų susirinkimo tikslą — jis jums žinomas. Tikslas šventas. Visur mes girdim vaitojimus. Iš visų mūsų plačios šalies kampų žmonės šaukiasi pagalbos. Mes turim ištiesti pagalbos ranką, ir mes ją ištiesim. Vieni jūsų tarnauja ir valgo duoną su sviestu, kiti verčiasi atsitiktiniais verslais ir valgo sumuštinius su ikrais. Ir vieni, ir kiti miega savo lovose, apsikloję šiltomis antklodėmis. Tik vieni maži vaikai, beglobiai vaikai, palikti be priežiūros. Šie gatvės, arba, kaip sako protinio darbo proletarai, šios asfalto gėlės, turėtų susilaukti geresnio gyvenimo. Mes, ponai prisiekusieji tarėjai, turim jiems padėti. Ir mes, ponai prisiekusieji tarėjai, jiems padėsim.

Skirtingus jausmus sukėlė klausytojams didžiojo kombinatoriaus kalba. Polesovas nesuprato naujojo savo bičiulio — jaunojo gvardiečio. „Kokie vaikai? — pagalvojo jis. — Kodėl vaikai?“

Nikeša ir Vladia atsidavusiomis akimis žiūrėjo į melsvą Ostapo liemenę. „Bystroupako“ savininkas buvo be galo patenkintas. „Gražiai sugalvota, — nusprendė jis, — už tokį pažadą ir pinigų duoti negaila. Jei pasiseks — garbė! Nepasiseks — kas man darbo. Aukojau našlaičiams — ir baigtas reikalas!“

Čiarušnikovas reikšmingai susižvalgė su Diadjevu ir, gerbdamas konspiracinį pranešėjo apsukrumą, pradėjo raičioti stalu duonos gumuliukus. Kisliarskis džiūgavo. „Auksinė galva!“ — mąstė jis. Jam atrodė, kad jis niekad taip karštai nemylėjo beglobių vaikų, kaip šį vakarą.

— Draugai! — kalbėjo toliau Ostapas. — Reikalinga greita pagalba! Mes turim išplėšti vaikus iš kibių gatvės letenų, ir mes juos išplėšim. Padėsim vaikams. Atsiminkim, kad vaikai — gyvenimo žiedai. Aš siūlau dabar pat aukoti vaikų labui, tik vaikams, daugiau niekam. Jūs mane supratot?

Ostapas išėmė iš šoninės švarko kišenės kvitų knygutę.

— Prašom aukoti. Ipolitas Matvejevičius patvirtins mano įgaliojimus.

Ipolitas Matvejevičius išpūtė žandus ir linktelėjo galvą. Dabar net nenuovokūs Nikeša su Vladia ir pats rūpestingasis šaltkalvis suprato paslėptą Ostapo žodžių prasmę.“

------------------------------------------------------------------------------------------

Taigi, ir su ta jų naująja „Konservatorių partija“, mano įsitikinimu, viskas labai panašu, tarsi būtų iš to paties „Kardo ir žagrės“ susirinkimo – pinigus galima pervesti į Ostapo... pardon, į Stanislovo Tomo sąskaitą Nr. LT19 7300 0101 5746 2530.

Žodžiu, man viskas atrodo kaip nelabai rimtų žmonių nelabai juokingi pokštai. Vien jų partijos pavadinimo pasirinkimas išduoda šio projekto absurdiškumą. Su tokiu pavadinimu steigėjai numarino savo partiją jai dar nesusikūrus.

Todėl daug kas iš Lietuvos, su kuo pakalbu, dabar sako, kad apskritai neverta kreipti į tai dėmesio, geriau tiesiog ignoruoti, nedaryti papildomos reklamos. Atseit, kuo daugiau mes apie tą „mesiją“ neigiamai kalbėsime, tuo labiau jis savimi gėrėsis, pats sau statys garbės paminklą, sakydamas: pažiūrėkit, kaip aš esu persekiojamas, šmeižiamas, nesuprastas genijus, beveik kankinys... Bet aš su tokia pozicija nesutinku. Man atrodo, reikia laiku duoti atkirtį tokiems veikėjams, nes elgiasi kaip paprasčiausias aferistas!.. Kaip mėgsta sakyti „Dėdulė“ V. Landsbergis: ir kas galėtų tai paneigti?!..

J.I.:  Berods, S. Tomas visada prieš rinkimus Lietuvoje atsirasdavo ir žmones mulkindavo. Prie partijos „Tvarka ir teisingumas“ ir prie Darbo partijos šliejosi, manau, siekdamas sau naudos. Vienas komentatorius po kažkokiu straipsniu apie jį taip parašė: „Pagrindinės šio žmogaus vertybės – siekis bet kokia kaina uždirbti nemažai pinigų, įgyti garbės ir prestižo. Politinė orientacija – vien iš asmeninės naudos. Siekdamas gauti rekomendaciją su Pakso, kaip buvusio prezidento, parašu, palaikė artimus ryšius su Pakso partija, jo ir Rolando Pavilionio padedamas susirado „chaltūrą“ Europos parlamente“.

Na, o dabar panoro, kaip sakydavo Ostapas Benderis, paradui vadovauti pats, surado naują landą savo ambicijoms patenkinti. Matyt, ne veltui Viktoras Uspaskichas taip charakterizavo šį veikėją: „Apskritai gailiuosi, kad su Stanislovu Tomu turėjau kokių nors reikalų. Patariu niekam jų neturėti, nes jo veiksmuose daug provokacijų“.

V.A.:  Todėl drįstu atsakingai teigti, man netgi atrodo, kad ponas Stanislovas Tomas ne šiaip sau dabar, prieš rinkimus Lietuvoje, taip suaktyvėjo, galimai, jis yra provokatorius (rusai tokius vadina, „kazokėlis“ – казачок), specialiai įdiegtas, siekiant suskaldyti, sukompromituoti ir galutinai pribaigti visą Lietuvos opoziciją. Manau, visa tai jiems gali virsti tokiu skandalu, kad per mažai tikrai nepasirodys!..

J.I.:  Stanislovas Tomas ne kartą gyrėsi esąs Prancūzijos socialistų partijos, Jungtinės Karalystės Darbo partijos, Belgijos Flamandijos partijos „Kitaip“, Andoros Kunigaikštystės Demokratų partijos, netgi Sarko salos, kur jis sakosi esąs įsikūręs, kažkokios ten partijos nariu. O juk pagal Lietuvos Respublikos Politinių partijų įstatymą, LR pilietis vienu metu gali būti tik vienos politinės partijos steigėju ar nariu?..

V.A.:  Tai reiškia, kad ir tos jų „Konservatorių partijos“ steigimas yra neteisėtas, jeigu jai vadovauja ir steigiamuosius dokumentus (netgi krauju?!..) pasirašė žmogus, esantis net penkių kitų partijų nariu.

J.I.: Mūsų tautiečiams gerai žinomas posakis: „Du lietuviai – trys partijos“ – tarsi užkeikimas, trukdantis susitelkti rimtai pilietinei - politinei opozicijai Lietuvoje?..

V.A.:  Aš apskritai nesuprantu, kas jiems (A.Nakui, K.Juraičiui, Z.Vaišvilai ir kitiems) atsitiko, gal tas „fakyras“ juos užhipnotizavo, lyg koks Kašpirovskis?.. Nerandu kito paaiškinimo, nes blaiviu protu tiesiog nesuvokiama, kaip apskritai buvo galima susidėti su tokiu, visais atžvilgiais įtartinu, veikėju?!.. Kartoju, užtektų pažiūrėti jo video, kur šis „daugkartinis žmogaus teisių profesorius“ pasigardžiuodamas aiškina apie savo genialumą, savo IQ, kažkokius ypatingus genus, o visus kitus idiotais vadina, tai iškart jam ir diagnozę būtų galima, daugmaž, nustatyti.

Na, argi pačiam save vadinti genijumi yra normalu?!.. Teisingai Zigmundas Froidas pastebėjo: „Pirmasis kvailumo požymis – gėdos jausmo nebuvimas“. O pas šitą poną  gėdos jausmo nė trupinėlio!.. S. Tomas sakosi esąs genijus, giriasi turįs labai aukštą IQ. Bet prisiminkime Senekos žodžius: „Genialumas ir beprotybė – labai arti vienas kito“. Geriausiu atveju – tai „tik“ didybės manija. Nesinori, aišku, žmogaus psichu vadinti, bet kai pasižiūri video ir pasiklausai jo kalbų, iškart būtent tokia mintis galvon lenda!..

Kas be ko, kad jis yra apsukrus aferistas, tai man iškart matosi. Dažnai pasitaiko, kad būtent psichikos nukrypimas nuo normos (kas gali būti ir savotišku genialumo požymiu) padaro žmogų aferistu, o kartais netgi pavojingu nusikaltėliu. Seniai mokslo įrodyta, kad absoliuti dauguma nusikaltėlių – psichopatinės asmenybės. Toli gražu, ne visada tai reiškia, kad kiekvienas jų turi rimtą psichinę negalią. Daugelis iš pažiūros atrodo sveiki, normalūs, pakankamai adekvataus elgesio, gal truputį keistuoliai, ir tiek. Tačiau jų viduje dažnai būna užprogramuotas aferisto ar netgi nusikaltėlio užtaisas, kuris, anksčiau ar vėliau, sprogsta.

Žodžiu, ekscentriškasis S. Tomas man tikrai neatrodo adekvataus elgesio. Jo kalba ir manieros (kartoju, tereikia pažiūrėt kai kuriuos jo pagyrūniškus video) iškart išduoda, jog tai psichopatinė asmenybė su tikro aferisto užtaisu. Kaip galima šito nepastebėti ir nesuprasti – man tikrai didelė mįslė?!..

J.I.:  Šio „eksvunderkindo“ garbių žmonių dergimo atvejais akivaizdus socialinių normų nepaisymas, pasireiškiantis nežabotu chamizmu, ypač šmeižiant ir šantažuojant savo ciniškomis rašliavomis landsgrybinės sistemos faktiškai nė už ką nuverstą Prezidentą Rolandą Paksą!.. Sorbonos universiteto auklėtinis, mokslų daktaras, žinomus advokatus išvadino „debilais“, taškosi ,,šūdais“, lyg patvorio bomžas!..

V.A.:  Be abejo, prezidentas Rolandas Paksas padarė didžiulę klaidą, apskritai turėdamas su juo reikalų. Taip sakant, užsiaugino gyvatę užantyje!..

O be to, užtenka pažiūrėt ir paklausyt, ką Stanislovas Tomas tuose savo video kalba, pavyzdžiui, apie Karoliną Bubnytę, Lietuvos atstovę Strasbūro Teisme, kurią ne kartą išvadino „idiote“ ir „kvaile“. Arba apie Lietuvos Advokatų tarybos pirmininką Igną Vėgėlę, kokiais žodžiais ant jo „varo“ – „idiotas, šūdas, debilas, dalbajobas“ ir panašiai!.. Aš beveik nieko nežinau apie poną Igną Vėgėlę, koks jis bebūtų, ką bedarytų, tačiau taip apie advokatą I. Vėgėlę kalbėdamas ponas S. Tomas, visų pirma, žemina pats save, parodo savo tikrąjį – begėdžio žmogaus veidą, kurio kalbos kultūra ypač žema, lyg turgavietėje.

Pažiūrėjau, kas apie Lietuvos advokatą Igną Vėgėlę rašoma lietuviškoje Vikipedijoje, dar šiek tiek „pagūglinau“ ir tikrai neradau, neįžvelgiau nieko ypatingo, kuo šis žmogus galėjo nusipelnyti tokią baisią neapykantą iš tariamo kolegos Stanislovo Tomo pusės.

J.I.:  Ignas Vėgėlė tikrai nėra blogiausias Lietuvos teisininkas, yra už jį ir blogesnių. Manau, vertėtų prisiminti, kai 2013 metais Lietuva teikė kandidatūras į Europos Žmogaus Teisių Teismo (EŽTT) teisėjus, tarp kandidatų buvo ir advokatas Ignas Vėgėlė. Tada į EŽTT teisėjo pareigas pretendavo per paksogeitą išgarsėjęs savo „konstitucijos dvasiomis“ Egidijus Kūris, kuris 2002–2008 metais buvo Konstitucinio Teismo pirmininkas, bei Jungtinių Tautų vystymo programos atstovė Lietuvoje, prieglobsčio teisės ekspertė Lyra Jakulevičienė. Iš trijų kandidatų Europos Tarybos Parlamentinė Asamblėja turėjo išrinkti vieną teisėją, kuris atstovaus Lietuvai.

Šias kandidatūras paviešinus Lietuvos visuomenei, vadinamoji „gėjų lyga“, prieštaraudama I. Vėgėlės kandidatūrai, dėl jo tariamai neigiamo požiūrio į „transseksualus“, kreipėsi į Europos Tarybos Parlamentinę Asamblėją ir tiesiogiai į EŽTT teisėjus. Siūlyti į EŽTT teisėjus Igną Vėgėlę, pareiškė homoseksualai, esą tolygu kaip kirsti antausį žmogaus teisių aktyvistams (suprask, jiems), ir pačiam Strasbūro Teismui. Kiek ankščiau, Lietuvos gėjų lygos lyderis Vladimiras Simonko asmeniškai kreipėsi į tuometinį premjerą Algirdą Butkevičių ir teisingumo ministrą Juozą Bernatonį, prašydamas nesiūlyti Igno Vėgėlės į EŽTT teisėjus.

Reaguodama į šiuos išpuolius, Lietuvos Žmogaus teisių asociacija išplatino pareiškimą, kuriame, tarp kita ko, buvo sakoma: „Tokie Lietuvos gėjų lygos veiksmai pažeidžia I. Vėgėlės ir Lietuvos piliečių konstitucines teises į saviraiškos laisvę: žmogus turi teisę turėti savo įsitikinimus ir juos laisvai reikšti (LR Konstitucijos 25 str.). Šis asmuo yra žinomas tarptautinės ir ES teisės mokslininkas ir aktyvus žmogaus teisių gynėjas, o LGL siekis trukdyti prof. dr. I. Vėgėlei tapti EŽTT teisėju yra akivaizdus piktnaudžiavimo žmogaus teisėmis ir konstitucinėmis piliečių laisvėmis pavyzdys.“ Lietuvos Žmogaus teisių asociacijos pareiškimą tada pasirašė visa eilė žinomų mokslininkų ir visuomenės veikėjų, tarp kurių buvo Romualdas Ozolas, Stasys Stungurys, Bronislovas Genzelis, akademikas Antanas Buračas, Lietuvos žmogaus teisių asociacijos pirmininkas Vytautas Budnikas bei kiti pagarbos ir pasitikėjimo verti žmonės. Žodžiu, garbių žmonių nuomonė apie advokatą Igną Vėgėlę gerokai skyrėsi nuo „eksvunderkindo“ S. Tomo nuomonės.

Vis tiktai, kai buvo sprendžiama, kas taps EŽTT teisėju, už Egidijų Kūrį balsavo 106 asamblėjos nariai, už Lyrą Jakulevičienę – 41, o už Igną Vėgėlę – 14. Tad Strasbūro Teismo teisėju tapo „konstitucinių dvasių ekspertas“ Egidijus Kūris.

V.A.:  Be abejo, seksualiniai iškrypėliai prie E. Kūrio paskyrimo EŽTT teisėju ženkliai prisidėjo. Jų įžūlumui neprilygsta niekas.

Man atrodo, jeigu teisininkas Stanislovas Tomas būtų tiek pasiekęs, kiek pasiekė teisininkas Ignas Vėgėlė, tai ir pagarbos daugiau sulauktų, ir pasitikėjimo plačioje visuomenėje, o ne tik tarp marginalų. Vienas studijavęs Sorbonoje, kitas Oksforde, abu turi daktaro laipsnius, o skirtumas tarp jų, kaip dienos nuo nakties, aišku, ne pono S. Tomo naudai.

Man visai nesvarbu, kokia yra teisininkų  I. Vėgėlės ar S. Tomo politinė ar pilietinė pozicija. Pirmiausia čia turime kalbėti apie teisininko profesinę etiką, sakyčiau, apskritai apie žmogaus etiką. Jeigu žmogus elgiasi kaip chamas, tai jis paprasčiausiai negali būti geras advokatas, tiesiog negali!.. Jei chamiškas „advokatas“ kažkam patinka, tai į sveikata, bet aš tokiam „advokatui“ savo reikalų tikrai nepatikėčiau, jau vien dėl amoralių žmogaus savybių!..

Noriu pasakyti visai aiškiai, ponas Stanislovas Tomas, bent jau man, atrodo labai ir labai įtartinas. Kur tik aplink jį pakapstysi, visur atrasi fake news. Tarytum tai būtų ne žmogus, o lagaminas su dvigubu dugnu. Beveik po kiekvieno savo viešo pasisakymo, jis vis kitaip nurodo, kas esantis. Man jis jau dvejinasi ir netgi trejinasi. Tereikia kiek atidžiau jį patyrinėt ir iškart, nori nenori, susidaro įspūdis, jog tai paprasčiausias svieto perėjūnas ir šarlatanas. Toks jausmas, kad Stanislovas Tomas ir tie, kurie dabar jį reklamuoja, iš Lietuvos žmonių tiesiog tyčiojasi.

J.I.:  Tarytum atgimė Lietuvoje šiuolaikinis Ostapas Benderis!.. Pasirodo, net jo pavardė kai kam kelia abejonių. Internete po jo pasisakymais pasirodė komentarai, kurių autoriai sakosi asmeniškai pažįstantys Stanislovą Tomą ir teigia, neva „joks jis ten ne Stanislovas Tomas“. Štai, pavyzdžiui, vienas tokių anoniminių komentarų: „Visa tiesa apie Stanislovą Tomą. Visa ši informacija yra teisinga, nes asmeniškai pažįstu jį. Niekam nepatariu juo pasitikėti! Tikroji pavardė – Stanislavas Čechovičius (Stanislaw Czechowicz). Pasikeitė į Stanislovas Tomas išvykęs dirbti į Europos parlamentą, nes taip – prestižiškiau. Gimimo vieta – Pavlodaro (jei neklystu) miestas Kazachstane. Tautybė – neaiški, šiaip jisai yra 16 tautybių mišinys (daugiausia – Azijos tautų). Oficiali tautybė vokietis (atseit, Kazachstano), bet prieš keletą metų nemokėjo nė žodžio vokiškai. Faktinė gimtoji kalba – rusų. <...> Vėliau, dėl ekonominių priežasčių šeimai persikėlus į LTSR, jo jaunesnė sesuo mokėsi lietuviškoje mokykloje, nes tai prestižiškiau, Šalčininkuose. Šeimyniniai santykiai – sudėtingi santykiai su tėvu (tėvai išsiskyrė, kai jis buvo mažas), motina ištekėjus 4 ar 5 kartus (žmonės, artimai pažįstantys jų šeimą, kalba, kad siekdama pagerinti materialinę padėtį).“

  Gan sunku būtų pasakyti, kiek čia yra tiesos. Kitur, pvz., teigiama, kad „pavardę Czechowicz jis gavęs iš patėvio, o kai gyveno Kazachstane, tai neva turėjęs tikrojo tėvo pavardę ir kazachišką vardą – Džumarbek Kurbanberdygaliejev“. --- Tokią info galima rasti internete, kaip anoniminio skaitytojo pareikštą nuomonę. O kad S. Tomas pasikeitė pavardę buvo pasakyta ir 2007 metų balandžio 18 dieną „Lietuvos ryte“ publikuotame straipsnyje intriguojančiu pavadinimu – „Lietuvis šamanas Europos Parlamente“...

Tačiau net internete apie šį „eksvunderkindą“ beveik nėra objektyvios informacijos, o vien tik tai, ką jis pats apie save sako, arba ką kalba tie, kurie prieš rinkimus dabar jį reklamuoja (piarina).

V.A.:  Jeigu asmens vardas ir pavardė kelia abejonių, tai ką jau tada apskritai apie tokį žmogų galvoti, ko iš jo tikėtis?!.. Uljanovas tapo Leninu, Džugašvilis – Stalinu, o Bronšteinas – Trockiu. Gerai žinoma, kiek kančių vėliau tai kainavo žmonijai!..

Stanislovas Tomas dažnai skundžiasi, neva visi jį šmeižia, netiesą apie jį rašo. Tačiau beveik patologinė arogancija, nežabota meilė ir susireikšminimas savo personos, iššaukia žmonėms atitinkamą reakciją. Būdamas diplomuotu teisininku, ponas Stanislovas Tomas turėtų žinoti senovės graikų filosofo Parmenido teiginį, atkartotą vėlesnių autorių ir tapusį teisės principu: „Iš nieko niekas neatsiranda“ (lot. Ex nihilo nihil fit). Panašiai skamba ir lietuviams gerai žinoma patarlė: „Nėra dūmų be ugnies“.

S. Tomas atkakliai siekia tapti politiku, o politikas – viešas asmuo. Viešieji asmenys vaidina išskirtinį vaidmenį visuomenės gyvenime, tad, suprantama, yra labiau matomi ir girdimi, turi susitaikyti, kitaip nei privatūs asmenys, būti lyg po padidinamuoju stiklu. Viešo asmens privatumo erdvė gerokai siauresnė, jam taikomi didesni skaidrumo reikalavimai. Visuomenė turi teisę žinoti tiesą apie viešo asmens asmenines savybes, jo biografijos detales. Iš kitos pusės, viešasis asmuo turi būti pakantesnis kritikai. Jei nori viešumos, tai pabūk nuogas. Bet čia, ypatingai pabrėžiu, turi būti aiški riba tarp viešinimo bei kritikos, ir tarp šmeižto, o tuo labiau tokių įžūliai chamiškų išpuolių, kokius sau leidžia ponas Stanislovas Tomas jam dėl kažko tai nepatinkančių žmonių atžvilgiu!..

 

Laukite tęsinio

------------------

 

 

FOTO komentaras (paryškinta)

 

Valdas ANELAUSKAS: „Stanislovo Tomo vadovaujama „Konservatorių partija“ man labai primena „Kardo ir žagrės sąjungą“ iš nemirtingojo Ilfo ir Petrovo romano „12 kėdžių“, tiktai Ostapas Benderis ten „atstovavo“ badaujantiems Pavolgio vaikams, o šitas „mesijas“ neva „atstovausiąs“ vargstantiems Lietuvos pensininkams...“

Peržiūros: 2366

Komentarai   

+4 # CK PB 2019-02-20 12:22
Sapnas ir pasaka,kuria seka LKP cK nuo 1940m. tesiasi jau 88m. ne simta ,kaip sako LKP CK PB
aritmetikos nemokejimas neatleidzia valdzios ne tautos statytines nuo atsakomybes :ne taurta parsidave-tauta pamego is baimes ir ...dabar niekuom netiki net Stanislovu,o Aneliausko ner mate,kaip ir Brunius slapstosi nuo istribiteliu
cia likusi tauta bando isgyventi neislisdama i dienos sviesa,nes valdzia jai dave diagnoze-neadekvati....Tad,ar gali negalvojanti tauta rinkti sava prezidenta-ji issirinks eilini kvislinga...ne koki neadekvatu...,kaip ji pati
vienybe,kuri taip reikalinga pazeista iki saknu-nieks nebenori tiesos,sazines,pagarbos tam triumfo-nori tik viueno-prisitaikius ...isgyventi
net pokario partizanus tersia...
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+2 # Varisusidari ispudis 2019-02-20 14:17
Kad tas disidentas buvo kgb uzverbuotas provokatorius,savo atidirbo ir isvyko i jav rinkti medziagos si karta apie jav lietuvius nepatenkintais kgbistu uzgrobta valdzia lietuvoje.tai nieko keisto nes isdavikai,dvasios ubagai visada sirsta ant aukstesnio intelekto asmenu
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+1 # hm 2019-02-20 18:28
sedi vakaruose ir "kovoja" Juozukas sedi uz EP patarejo algą 2000 euru irgi "kovoja" abudu ...tokie patys...loja, nes pergyvena, kad Stasas pensijas pakels.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+6 # konstancija 2019-02-20 14:46
tik tiesa isgelbes
o ar aneliauskas gali pasakyti,kas valde laisves lyga ir kiek ten verbuotu buvo ir kokia misija jis atliekaž-juk prezidente pamirso o valdas...
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+10 # jons 2019-02-20 15:14
Konservatoriu-landzberginiu uzsakytas straipsnis.Jei tiik bus galimybe,as balsuosiu uz Stanislova Toma.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+3 # Ignas Karosas 2019-02-20 15:30
Vėgėlė debilas, aš daunas - Tokia Lietuva
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+12 # dr. Jonas Ramanauska 2019-02-20 17:20
Perskaičiau Valdo Aneliausko ir Juozo Ivanausko NUOMONES. Nuomones jie gali tikrai turėti. O man labiausiai patinka NUOMONĖS PAGRĮSTOS FAKTAIS. Tai ir prašau ponų Juozo Ivanausko ir Valdo Aneliausko pasakyti kas laimėjo Rolando Pakslo Bylą. Jeig kartais ją laimėjo tas E. Salpius, tai tada S.T. yra melagis. O jeigu laimėjo S.Tomas, tai tada ponuliai pabandykite suvokti kokio tai mastelio PERGALĖ. O kodė J. Ivanauskas to neįvertina??? Tai gal esi Pasko tikras priešas?
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+7 # dr. Jonas Ramanauska 2019-02-20 17:23
Komentaro tęsinys:***

O man tenka aukštai įvertinti tokią S.Tomo pergalę, nes jis laimėjo prieš Lietuvos OKUPACINĮ režimą, prieš suniekšėjusius antikonstituciniinkus. Todėl jo terminologija yra adekvati. Skaitykite mano 2018-08-10 straipsnį "KONSTITUCINIO TEISMO ŠARLATANAI (III dalis)"
ht*tp:/*/ww*w.ekspertai.*eu/konstitucinio-teismo-sarlatanaiiii-dalis93170/
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+10 # dr. Jonas Ramanauska 2019-02-20 17:24
Antras komentaro tęsinys: ***
Kas dar Lietuvoje tokią pergalę pasiekė??? Gal ponas Juozas Ivanauskas ar ponas Valdas Aneliauskas norėtų viešoje erdvėje argumentais susikauti? Niekšai turi būti vadinami niekašais, vagys turi būti vadinami vagimis ir t.t. ne kitaip yra neetiška, melą skleisti yra NEETIŠKA, o tiesa kartais atrodo labai baisiai. Esu visiškai ne R.Pakslo šalininkas, netgi juo bijauriuosi, tačiau net ir tokiu atveju teigiu, kad R.Paksas privalėjo būti nubaustas tik Konsitucijos 74 straipsnio apimtimi. Būkite ponai garbingi, kalbėkite tiesą..... nes kalbėjimas apie psichines ligas padaro jus kgbistinių metodų tarnais. Faktus ant stalo.... faktus.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
0 # CiTaiBent 2019-02-20 18:59
Na sumokėk tu Jonuk gerb St. Tomui pagiau kokius niekingus 5000 EUR ir gausi tuos faktus :))) Negi nori veltui viska gauti :)))
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+10 # dr. Jonas Ramanauska 2019-02-20 19:15
Išsakytos oponentų nuomonės privalo remtis FAKTAIS. O jeigu tų faktų nesugebama sufomuluoti, tai tuomet gauname ŠMEŽTĄ. Tik reikia atsakyti į klausimą, ar S.Tomas laimėjo EŽTT ir JT ŽTK ar ne? Tai tegu suranda tą, kuris laimėjo.
Kol kas konkretūs kaltinimai yra lbai skysti. Galiu pasakyti, jeigu tas I.Vėgėle buvo siūlomas į EŽTT, tai jau labai daug pasako, kam jis jau yra IŠSITARNAVĘS. Taigi epitetai galimai tikri. Protaukite vyrukai, protaukite. Lietuva dabar yra OKUPUOTA, visi 7 Seimai yra antikonstituciniai. Ar esate tiek gluši, kad nematote, kad Lietuva yra naikinama planingai.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+10 # linas 2019-02-20 19:59
vieno nesuprantu- kodel drizius savo leidini leidzia naikinti kazkokiam ivanauskui su jo kliedesiais? zmones nusisuks nuo leidinio, jei toliau tam europarlamentaro padejejui toliau bus leidziama cia skelbti savo nesamones. kodel driziu taip daro?
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+1 # Hm 2019-02-21 16:59
Nebėra to leidinio...
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
-5 # Tfiūūū 2019-02-20 21:10
pažiūrėkit į vunderkindo su binę iš arti.Jei išdrąskyta,tai -degeneratas.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
-1 # Zem 2019-02-20 21:12
Túpas žurnaliste vėl tavo rašliava tik kiršinimas tų jėgų kurios dar gali kažkaip išvaduoti Tautą nuo Landsbergių klikos. Bet tau vienodai ką dergti kad tik kapšas pilnas ir pilvas sotus
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+3 # ivanauskas paksa 2019-02-20 21:28
laisvas derge paksa, dabar degia toma, jam visi vienodi
https://www.laisvaslaikrastis.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=4563&catid=10&Itemid=242
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+9 # Albina Adomonienė 2019-02-20 21:33
Na, manęs šis straipsnis, nei jo autorius nenustebino, nes visai neseniai teko "padiskutuoti" su Ivanausku asmeninėmis žinutėmis. Aš supratau viena; jam giliai dzin jo darbdavio R. Pakso prestižas. Jam mirk - gyvenk svarbu jo paties kažkokios kvailokos ambicijos. Tad Juozui visai nesvarbu, kas bandytų ištiesti R. Paksui (nes vienas lauke ne karys) pagalbos ranką - jam svarbiausia į tą ranką suskubti “prišikti”...pirmam. Na dar blokuoti ar pasiųsti velniop kitaip mąstančius ir viskas.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+5 # Karbas 2019-02-20 23:29
kai du pesasi trecias laimi
komentaruose atsiskleide,kad-IVanauskas ir Aneliauskas-suinteresuoti Pakso asmenys
O S.Tomas yra ne lietuviskos kilmes tai kas cia nuostabaus ,kad jo temperamentas yra greitesnis nei kokio vegeles-tris kartus matuopja,dvidesimt kartu matuoja,o Lietuva tebeva;do ta pati rankele nelietuviska
keista kad Valdas vadina save disidentu ,o nemato-kad lietuvai gresia gulbes giesme ir kuo tas Juraitis prastesnis uz likusius kaloborantus,kuroe nepasake,kad "karal;ius nuogas"-o kad Lietuva valdo tie patys jau per radija 1988m., buvo pasakyta i prieki...klausk atsakysim tiksliau..."demokratai"
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+6 # ma 2019-02-21 00:02
mums atrodo,kad arogantiskesnis yra Ivanauskas ir Aneliauskas kartu ar atskirai paemus...ir atrodo,kad Pakso babkes dar nesibaige,
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+5 # lego 2019-02-21 13:05
nu ir bukas ivanauskas, visada buvo itarimu, bet cia tai atsiskleide vyriokas
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
-1 # hm- 2019-02-22 11:34
https://visuomenedotcom.wordpress.com/2019/02/22/scenos-technikas-inzinierius-apsvietejas-juozas-ivanauskas-kaltina-profesoriu-advokata-proto-sutemomis-dr-lebionka-jam-atsako-stanislovo-prota-lyginam-su-pakso-sikoperiu/
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
0 # Proto sutemos? 2019-03-10 01:16
http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/jauniausias_profesorius_tiki_ateiviais
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
0 # Kaip tai galima 2019-02-23 12:21
Aurimai Drižaiu, jūs toks kvailas! Visi jūsų teiginiai apie Stanislovą Tomą yra paneigti, paneigti paties užsienio reikalų viceministro N. Germano lūpomis. Bet jūs nereaguojate. Toliau laikote šmeižikiškus straipsnius savo laikraštyje. Laisvas jūsų laikraštis, laisvas, bet tik ne nuo melo. Kokia prasmė leisti laikraštį, kuriame yra meluojama? Apgailėtina. Labai nuvylėte.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
-1 # nuomone 2019-02-24 23:02
sakykit ka norit, bet Stanislovui Tomui neprilygsta visa lietuvisku advokatu sutve kartu sudejus.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
0 # taškas 2019-03-10 01:19
Stanislovui Tomui pagarba, o laisvo laikraščio prenumeratos daugiau man nereikia.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti