skip to Main Content

IBM pirmoji rinkoje pristatė sprendimą, skirtą kognityviam verslui

 

mažmeninę prekybą, tiekimo grandinę ir sveikatos priežiūros sektorių

 

Analitikai ir duomenų specialistai padės verslui žengti į kognityvią bankininkystę, 

 

IBM šiandien pristatė pirmąją rinkoje konsultavimo organizaciją, kuri padės klientams įvertinti kognityvaus 

 

verslo teikiamas galimybes. 

 

IBM Cognitive Business Solutions išplės IBM dirbtinio intelekto platformos – superkompiuterio „Watson“ – 

 

teikiamas galimybes, taip pat sustiprins pripažintą bendrovės lyderystę verslo analitikos segmente. Daugiau 

 

nei 2 tūkstančiai patyrusių profesionalų, dirbančių save mokančių sistemų, pažangios analitikos, itin didelių 

 

duomenų mokslo ir plėtros srityse, kuriems padės rinkos bei pokyčių valdymo specialistai, suteiks 

 

užsakovams galimybę greičiau pereiti prie kognityvaus – kliento pažinimu paremto – verslo modelio. 

 

Kognityvumas atstovauja visiškai naują kompiuterijos modelį, kuris apima technologines inovacijas 

 

analitikoje, natūralios kalbos apdorojime ir save mokančias sistemas. Rinkos analizės bendrovė IDC 

 

prognozuoja, kad iki 2018 metų pusė visų vartotojų reguliariai susidurs su paslaugomis, paremtomis 

 

kognityvios kompiuterijos modeliu. 

 

„Mūsų bendradarbiavimas su skirtinguose rinkos segmentuose veikiančiais užsakovais rodo, kad 

 

kognityvioji kompiuterija yra kelias atveriantis naujas verslo galimybes, – sako IBM Global Business 

 

Services vyresnioji viceprezidentė Bridget van Kralingen. – Klientai mato, kad šiandien jie sukaupia ir 

 

analizuoja daugiau duomenų nei bet kada anksčiau, tačiau 80 proc. visų duomenų – nuotraukų, garso 

 

įrašų, literatūros, cheminių formulių, jausmaženklių socialiniuose tinkluose – vis dar yra neįveikiami 

 

tradicinėms kompiuterinėms sistemoms. Mes turime patirties pašalinti šią spragą ir padėti klientams tapti 

 

kognityviais bankais, mažmeninės prekybos rinkos dalyviais, automobilių gamintojais, draudėjais ar 

 

sveikatos priežiūros paslaugų teikėjais.“

 

„Tai esminis informacinių technologijų inovacijų proveržis – dar praeitame amžiuje „rankiniam“ darbui 

 

žmogui į pagalbą atėję kompiuteriai ir robotai, dabar galės būti pagalbininkai priimant sprendimus, 

 

mokantis, gydant. Manome, kad Lietuvoje tai atveria naujas galimybes, nes kognityvaus verslo pagrindo – 

 

verslo analitikos projektai čia įgauna pagreitį, o universitetai jau ruošia reikiamus srities profesionalus,“ – 

 

teigia IBM atstovas viešajam sektoriui Gytis Nemanis.

 

Akademiko, habilituoto daktaro, profesoriaus Adolfo Laimučio Telksnio teigimu, „nuolat vystomos lietuvių 

 

kalbos balso atpažinimo technologijos gali tapti tiltu IBM vystomoms kognityvios kompiuterijos inovacijoms 

 

tampant kasdienybe. Tikimės, kad mokslo ir verslo bendradarbiavimas užtikrins technologijų įsisavinimą 

 

mūsų šalyje“.

 

Tyrimas, kurio metu buvo apklausti daugiau nei 5 tūkst. aukščiausio lygio vadovų, ir kurį IBM Institute for 

 

Business Value (IBV) paskelbs šį rudenį, atskleidė, kad pirmaujančių įmonių vadovai skiria kur kas didesnį 

 

prioritetą kognityvinio verslo modelio galimybėms, nei jų konkurentai. IBV rinkos tyrimas parodė, kad:

 

 Draudimo sektoriuje 65 proc. rinkos įmonių vadovų tam tikra forma diegia verslo modelio 

 

inovacijas, bet beveik 30 proc. jaučia, kad jų įmonės duomenų kokybė, tikslumas ir išsamumas yra 

 

nepakankami. Beveik visi teigė ketinantys investuoti į kognityvinius sprendimus. 

 

 Mažmeninė prekyba: 60 proc. mažmeninės prekybos įmonių vadovų netiki, kad jų bendrovė yra 

 

pajėgi patenkinti individualius vartotojų poreikius, o 95 proc. vadovų sako, kad per artimiausius 

 

penkerius metus jie investuos į kognityvumą. 

 

 Sveikatos priežiūra: Prognozuojama, kad šiame sektoriuje 2035 m. trūks 13 mln. kvalifikuotų 

 

darbuotojų. Daugiau nei pusė sveikatos priežiūros sektoriaus vadovų teigė, kad dabartinės ribotos 

 

galimybės naudotis visa galima informacija varžo jų užtikrintumą, kai reikia priimti strateginius 

 

verslo sprendimus. 84 proc. šių vadovų tiki, kad kognityvumas šiame sektoriuje bus itin 

 

reikšmingas, todėl 95 proc. jų planuoja į tai investuoti per artimiausius penkerius metus.     

 

IBV apklausti įmonių vadovai svarbiausia kliūtimi žengiant link kognityvaus verslo modelio įvardijo įgūdžių ir 

 

techninių žinių trūkumą – ši problema lenkė susirūpinimą dėl saugumo, privatumo ar technologijų atitikimo. 

 

Todėl IBM ekspertai jau šiandien yra pasiruošę padėti bendrovėms įvertinti jų pasirengimą bei pradėti 

 

kelionę link kognityvaus verslo modelio. 

 

„Netrukus pažvelgę atgal stebėsimės, kaip kažkada priėmėme svarbius sprendimus ar suradome naujas 

 

galimybes be sistemingos visų turimų duomenų analizės, – sakė IBM Cognitive Business Solutions vadovas 

 

Stephenas Prattas. – Per ateinantį dešimtmetį šie pokyčiai bus labai aktualūs profesionalams, nes mes 

 

naudojamės mokymosi algoritmu, kad pagerintume dirbtinio intelekto platformos gebėjimus. Bendrovėms, 

 

kurios naudosis šiais galingais įrankiais, kognityviosios sistemos padės aplenkti savo konkurentes.“

 

Pavyzdžiai, kaip klientai, dirbdami su IBM, tampa kognityviomis įmonėmis:

 

 Didžiosioms mažmeninės prekybos įmonėms IBM sukūrė kognityvų sprendimą, kuris, remdamasis 

 

kitų išorinių šaltinių informacija, tarp jų ir vietos oro prognoze bei naujausiomis socialinėmis 

 

aktualijomis, analizuoja klientų duomenis. Tai leidžia numatyti atskirų prekių poreikio svyravimus, 

 

pateikti rekomendacijas tam tikroje vietovėje esančioms parduotuvėms – nuo prekių papildymo iki 

 

kainodaros, ir iš esmės pagerina produktų paklausos prognozavimą.

 

 Pirmaujančios draudimo kompanijos naudojasi „Watson“ natūralios kalbos gebėjimais ir atsako į 

 

užklausas ar pataria dėl bendrovių produktų ir paslaugų, taip sukurdamos priimtinesnį bendravimą 

 

su klientais internetu.

 

 IBM bendradarbiauja su sveikatos priežiūros įstaigomis ir institucijomis, kurioms teikia technologijas 

 

genomų tyrimams, padedantiems efektyviau gydyti onkologinius susirgimus, atliekant DNR analizę 

 

ir pagal šiuos duomenis padedant parinkti individualų gydymą.

 

 Finansų sektoriuje IBM savo partneriams teikia kognityvius sprendimus tam, kad būtų geriau 

 

valdomos rizikos, o klientams būtų galima siūlyti asmenines konsultacijas ir individualias 

 

investavimo galimybes. 

 

 Mokslo sferoje kognityvios technologijos yra naudojamos individualizuoti akademinį mokymą.  

 

IBM klientams siūlo patirtį, kurią sukaupė įvykdžiusi daugiau nei 50 tūkst. analizių, taip pat didžiausios 

 

pasaulyje darbuotojų komandos, dirbančios itin didelių duomenų srityje, erudiciją. Komandoje – tūkstančiai 

 

IBM Research ekspertų, bendrovės analizės ir „Watson“ sprendimų padaliniai, taip pat daugiau nei 30 tūkst. 

 

Strategijos ir Analizės konsultavimo bendrovės profesionalų visame pasaulyje.

 

Naujajai veiklai taip pat bus pasitelkti IBM „Watson“ superkompiuterio, į kurio kognityvias inovacijas 

 

atskiruose sektoriuose, investuota 1 mlrd. dolerių, analizės ir savęs mokymo gebėjimai. Šį rudenį 

 

kognityvios kompiuterijos IBM apmokys dar 25 tūkst. IBM konsultantų ir praktikantų.  

 

Per pastaruosius metus IBM užmezgė strateginę partnerystę su „Apple“, „Twitter“, „The Weather Channel“ 

 

ir „Facebook“ – visos šios kompanijos sutiko atverti duomenų šaltinius, taip verslui visame pasaulyje 

 

suteikiant naujas galimybes.

Facebook komentarai
Back To Top