„Grigiškės“ ketina keisti pavadinimą į „Grigeo“
Per pirmą šių metų pusmetį AB „Grigiškės“ higieninio popieriaus ir pakuotės eksporto apyvarta
augo daugiau nei penktadaliu, t.y. 22 proc., o nuo 2013 m. – net 63 proc. Per pirmus aštuonis
mėnesius augimo tendencija dar labiau spartėjo. Bendrovė per artimiausius metus ketina ir
toliau didinti eksporto apimtis ir įsitvirtinti Europos rinkoje. Plėtros planus „Grigiškės“
įgyvendina investuodama į įrangos modernizaciją, o nuo spalio – ketina savo vardą keisti į
AB „Grigiškės“ prezidentas Gintautas Pangonis teigia, jog „Grigiškės“ grupės įmonės pirmą pusmetį
eksportavo produkcijos už 35 mln. eurų, tai sudaro 70 proc. visos grupės pardavimų. Grupė savo
produkciją šiemet eksportuoja į 19 šalių, daugiausiai jos parduodama Lenkijos rinkai. Per pastaruosius
dvejus metus išvežami kiekiai sparčiausiai augo į Čekiją, Lenkiją, Skandinavijos ir Baltijos šalis.
Pasak G. Pangonio, higieninio popieriaus produkcijos paklausa nuolat auga, ypač sparčiai – Baltijos
šalyse. Prognozuojama, kad jose dėl besikeičiančių vartotojų įpročių higieninio popieriaus suvartojimas
per ateinančius penkerius metus išaugs trečdaliu. Tuo tarpu augantis poreikis gofruotam kartonui bei jo
pakuotėms tiesiogiai susijęs su pramonės augimu, taip pat besikeičiančiu požiūriu į pakuotės
ekologiškumą. „Pastebima tendencija, jog dėl augančių kaštų iš Kinijos gamyba grįžta į Europos šalis.
Gamybą į Europos šalis perkėlusios įmonės įvairiems gaminiams ieško nebrangių pakuočių
geografiškai artimesnėse rinkose. Pramonės gamyba auga ir Lietuvoje. ES statistikos agentūros
„Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje 2015 m. liepą pramonės gamybos mastas kilstelėjo 0,5 proc., o per
metus išaugo 5,9 proc. Natūralu, kad augant gaminamos produkcijos kiekiui, auga ir poreikis dėžėms, į
kurias reikia šią produkciją supakuoti“, – pasakoja G. Pangonis.
G. Pangonis atkreipia dėmesį, jog gamykloms bei bendrovėms vis dažniau prireikia ekologiškų
sprendimų, todėl auga ir kartoninio korinio užpildo paklausa. Jis dėl patrauklios kainos bei nedidelio
svorio plačiai naudojamas baldų ir statybos pramonėje. Pastebima tendencija, kad kartoniniu koriniu
užpildu vis dažniau siekiama pakeisti produkcijos apsaugai nuo smūgių naudojamą putų polistirolą.
„Suprasdami augantį poreikį produkcijai, plėtros galimybes tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, turėjome imtis
veiksmų, kad galėtume didinti gamybos pajėgumus, o tai be įrenginių modernizacijos – neįmanoma.
Šiemet investavome ir atidarėme naują higieninio popieriaus gamybos padalinį, kuriame gaminama
popieriaus žaliava. O šiandien pasirašėme 6 mln. eurų finansavimo sutartį su „Nordea Bank AB“
Lietuvos skyriumi higieninio popieriaus konvertavimo linijos pastato statybai ir linijos įrengimui. Viso
projekto investicijos sudarys 9 mln. eurų. Ši linija leis pagaminti didesnį kiekį galutinio produkto –
tualetinio popieriaus ir popierinių rankšluosčių. Minėtos investicijos bendrai sudarys 29 mln. eurų ir
suteiks galimybę plėsti eksportuojamo higieninio popieriaus asortimentą bei didinti kiekius, taip pat
sudaryti sutartis su naujais distributoriais bei prekybos centrais visoje Europoje“, – teigia G. Pangonis.
Jis atkreipia dėmesį, kad investuojama ir į gofruoto kartono, jo pakuočių verslo plėtrą bei kartotinio
korinio užpildo gamybos apimčių didinimą – šioms sritims skirta 17,5 mln. eurų.
Pasak AB „Grigiškės“ prezidento, bendrovė nuosekliai pertvarkė ir toliau vysto savo verslą. „Žingsnis po
žingsnio tapome visą gamybos ciklą apimančia įmonių grupe: pradedant makulatūros surinkimu,
perdirbimu, baigiant produktų galutiniam vartotojui pateikimu. Taip pat vykdome ir medžio plaušo
plokščių gamybą. Įmonė per savo veiklos metus tapo rimta popieriaus ir medžio pramonės žaidėja ne
tik Lietuvoje, bet ir užsienio rinkose, todėl vardo keitimas ir tolimesnė plėtra – natūralus augimo
žingsnis“, – teigia G. Pangonis.
AB „Grigiškės“ grupės valdybos nubalsavo ir pateikė siūlymus akcininkams keisti bendrovių
pavadinimus. Akcininkai galutinį sprendimą priimti ketina spalio 13–14 dienomis. Planuojama, kad apie
pusantrų metų grupės įmonių esami vardai ir naujasis vardas „Grigeo“ bus rašomi kartu, o nuo 2017 m.
pavasario įmonė save pristatys naujuoju pavadinimu.