skip to Main Content

G.Nausėda kuria prezidentinę partiją, jai vadovaus milijardinės „Independence“ aferos autorius Rokas Masiulis

 Prezidentas Gitanas Nausėda iki Seimo rinkimų bandys bet kokiomis spec. tarnybų priemonėmis sukompromituoti „valstiečius“, kad į jų vietą Seime ateitų naujoji ekscelencijos partija – Roko Masiulio vadovaujama „Gerovės valstybės“ partija.

 

Būtent todėl ir buvo užsipultas Lenkų rinkimų akcijai priklausantis Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius, o STT, pažeisdama visus piliečių privatumą ginančius įstatymus ir Konstituciją, surašė pažymą apie tai, kiek lenkų kilmės žmonių dirba ministerijai pavaldžiose įmonėse, ir per kokias dėdes ar tetas jie susiję su LRA.

„Valstiečiai“ pasiuntė Gitaną labai toli, ir tas pareiškė, kad Narkevičiui duris į prezidentūrą uždarytos. Tačiau į prezidentūrą kasdien vaikšto buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis, G.Nausėdos favoritas artėjančiuose rinkimuose.

 

„Lietuvos rytas“ mano, kad į prezidentūrą kartu su R.Masiuliu vaikšto ir ekskonservatorius R.Dagys, sužlugęs Seimo „valstiečių“ bandymą nuleisti rinkimų kartelę iki 3 proc.  

Gana dažni buvusio konservatoriaus R.Dagio apsilankymai S.Daukanto aikštės rūmuose užkulisiuose kursto kalbas, kad už šio politiko lipdomos partijos gali kyšoti ne tik Bažnyčios, bet ir Prezidentūros ausys.

 

Praėjusią vasarą su R.Masiuliu itin nenoriai atsisveikinęs G.Nausėda jam piešė puikią politinę ateitį. Prezidentas viešai kalbėjo, jog nenustebtų, jei atsirastų naujas politinis darinys, kurio lyderiu būtų pasirinktas šis eksministras. Tiesa, manoma, kad socialdemokratų bei valstiečių Vyriausybėse dirbusį, buvusios prezidentės Dalios Grybauskaitės globotiniu laikytą ministrą norėtų priglausti ir konservatoriai. Pats R.Masiulis apie savo ateitį vis dar kalba gana miglotai. Prieš kurį laiką jis aiškino nenorįs padėti taško politinei karjerai, bet metus joje esą neketina dalyvauti ir ieškos galimybių versle – privačiame ar valstybiniame.

G.Nausėdos patarėjas Antanas Bubnelis „Lietuvos rytui“ patvirtino, kad R.Masiulis neseniai lankėsi Prezidentūroje : „prezidento patarėjai su įvairiais ekspertais, tarp jų ir su R.Masiuliu, nuolat bendrauja ir palaiko ryšį, renka informaciją įvairiais jiems rūpimais klausimais“.

A.Bubnelis sakė, kad R.Masiulis pateikė prezidentūrai informacijos įvairiais Susisiekimo ministerijos kuruojamų sričių klausimais, vienas jų – kelių asfaltavimo problematika.

 

Kodėl prezidento patarėjai žvyrkelių asfaltavimo reikalus aptaria su buvusiu ministru, bet aplenkia ministeriją ir jos vadovybę? „Nenorėčiau šito komentuoti. Ar ne keista? Keistenybių yra daug, bet stengiamės į jas nekreipti dėmesio“, – kalbėdamas su „Lietuvos rytu“ atsargiai žodžius rinko J.Narkevičius. Užtat premjeras Saulius Skvernelis buvo kategoriškas: „Tai nenormali ir netoleruotina praktika. Jeigu Prezidentūrai rūpi Vyriausybėje svarstomi projektai, juos turėtų paaiškinti veikiantys pareigūnai, o ne buvę.“ Beje, „Lietuvos ryto“ klausimas apie R.Masiulio apsilankymą Prezidentūroje rūmuose premjerui nebuvo netikėtas. Jis prisipažino girdėjęs, kad buvęs ministras ten buvo ne vienas, o su R.Dagiu. „Manau, kad lipdoma kokia nors politinė partija“, – svarstė S.Skvernelis.

Rokas Masiulis – senas aferistas, prasukęs vieno milijardo eurų „Independence“ aferą

  

Kaip žinia, Rokas Masiulis vadovavo „Klaipėdos naftai“, kai pastaroji D.Grybauskaitės ir A.Kubiliaus parėdymu vykdė garsųjį SGD terminalo projektą.

Tam, kad apeiti įstatymus ir neskelbti viešo konkurso įsigyti SGD terminalą, tuometis „Klaipėdos naftos“ vadovas R.Masiulis veikė neva savarankiškai ir paskelbė „konkurencinio dialogo būdą“  laivo įsigijimui.

  Kai jau išrinko laivo pardavėją, pamatė, kad net neturi Vyriausybės nutarimo, įgaliojančio R.Masiulį pasirašyti tokią sutartį. Žodžiu, R.Masiulis, neturėdamas jokių A.Kubiliaus vyriausybės įgaliojimų, „konkurencinio dialogo būdu“ pirko laivą, tačiau nupirko ne laivą, tačiau tik jo nuomą 10 metų.  

 

Vėliau paaiškėjo, kad 10 metų laivo nuoma kainuoja tiek pat, kiek įsigyti du arba net tris tokius naujus laivus. 

 Kaip žinia, Rokas Masiulis buvo „Independence“ aferos vykdytojas – SGD terminalas, kuris turėjo tapti alternatyva rusiškoms dujoms, ne tik jų neatpigino, tačiau smarkiai pabrangino – Klaipėdoje šalia Kiaulės Nugaros plūduriuojantis mūsų energetinio saugumo garantas SGD terminalo laivas-dujų saugykla „Independence“ nuo 2014 m. gruodžio 3 d. jau kainavo per 400 mln. eurų nuomos mokesčio. O per jį pristatomų dujų kaina staiga tapo valstybės paslaptimi. Mat paaiškėjo, kad „auksinis“ laivas anaiptol negarantuoja pigesnių dujų negu rusiškasis „Gazprom“ monstras, nuo kurio Lietuva taip stengėsi atsiriboti. O „auksines“ sąskaitas apmokame kiekvienas iš mūsų.

 

Strateginių tyrimo departamentas Seimui pateikė duomenis, kad laivo pardavėjas užsakė du tokius laivus už 500 mln. dolerių.  Jeigu tuo metu lito kursas buvo 2,5 lito už vieną dolerį, tai 1,8 mlrd. (laivo nuomos kainą) Litų padalinus iš  2,5, mes gauname apie 720 mln. dolerių. O tas laivo pardavėjas pats įsigijo tą „Independence“ apie 250 mln. dolerių, o Lietuvai  išnuomavo už 720 mln. dolerių. Naujo tokio laivo tarnavimo laikas yra 40 metų, ir „Klaipėdos nafta“ pasirašė ne išperkamosios nuomos, o paprastos nuomos dienai sutartį 10 metų. Ir per tuos metus, net atmetus eksploatacinius ir įgulos nuomos kaštus,  mes vis tiek sumokame dviejų naujų laivų įsigijimo kainą, o po dešimt metų mes jau išsiperkame tą laivą maždaug su 30 proc. nusidėvėjimu.  Nors  mes tą „Independence“ galėjome išpirkti išperkamosios nuomos būdu per penkerius metus, tačiau šios aferos organizatoriai padarė dar vieną klaidą – Viešųjų pirkimų portale jie privalėjo paskelbti informaciją, iš kur perka paslaugą. Ten aiškiai parašyta, kad perkama iš Norvegijos. Tada komisija pasikvietė Plytniką ir paklausė, kaip tai gali būti – juks tas laivo pardavėjas „Hoegh Limited“ registruotas Bermuduose, Victoria strese. 22. Tada VPT privertė R.Masiulį pakeisti viešąją pirkimo ataskaitą. Vien jau tai yra kriminalas. O kol kas kas pinigai už ‚Independence“ nuomą sėkmingai pumpuojami į Bermudus. 

Nors Rokas Masiulis išleido apie 70 mln. litų teisės konsultantams, įsigyjant „Independence“, tačiau vis tiek nesugebėjo laiku sutvarkyti  dokumentų, ir parengti tinkamo Vyriausybės nutarimo, kuris nesikirstų su teisės sistema. Tada Teisingumo ministerija tada dar parašė, kad reikia skelbti tarptautinį konkursą laivui įsigyti.

 

 

Facebook komentarai
Back To Top