skip to Main Content

Ekspertas: iš Baltijos gali būti atimtos ES subsidijos dėl aferos su „Rail Baltica“

Projektas neturi jokios ekonominės prasmės. Tačiau norint gauti finansavimą iš Briuselio, Baltijos šalių politikams tenka įtikinėti ES jo naudingumu ir rentabilumu, mano ekspertas Aleksandras Nosovičius

VILNIUS, lapkričio 14 — Sputnik. Latvijos transporto ministerija priėmė sprendimą dėl „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimo projekto pareikšdama, kad dėl nedidelės paklausos nereikia atnaujinti traukinių jungčių iš Rygos į Vilnių ir Taliną. Apie tai „Rubaltic.ru“ rašo ekspertas Aleksandras Nosovičius.

 

Lietuvoje pareiškė, kad „Rail Baltica“ traukinį pavers „madingiausiu“ transportu
Šiais metais „Ukrainos geležinkeliai“ pripažino „keturių sostinių traukinį“, jungiantį Kijevą, Minską, Vilnių ir Rygą, kaip vieną nuostolingiausių tarp bendrovės tarptautinių krypčių.

Anot Nosovičiaus, visi Baltijos šalių projektai šioje srityje yra pasmerkti nesėkmei, nes bet kokios alternatyvos geležinkelių transportui yra pelningesnės.

„Latvijos transporto ministerija su savo pareiškimu dėl Lietuvos, Latvijos ir Estijos geležinkelio jungties nuostolingumo iš tikrųjų patvirtino posovietinių Baltijos šalių pagrindinio infrastruktūros projekto — geležinkelio „Rail Baltica“, kuris turėtų sujungti Baltijos šalių sostines — beprasmiškumą“, — rašo ekspertas.

Nosovičius pažymi, kad „Rail Baltica“ projektas nėra ekonomiškas. Pasak jo, jis skirtas „Baltijos vienybės“ idėjai įkūnyti, tačiau, kadangi statybų finansavimas gaunamas iš ES struktūrinių fondų, Baltijos šalių politikams tenka įtikinėti Briuselį, kad projektas yra naudingas ir rentabilus.

„Nors paskutinis Latvijos transporto ministerijos pranešimas iš tikrųjų atmeta šiuos įtikinimus: jei „Latvijos geležinkeliams“ nerentabilus traukinių kursavimas tarp Rygos, Vilniaus ir Talino, nes yra lėta logistika ir nėra keleivių, tai kokia prasmė tiesti „Rail Baltica“?“ — rašo ekspertas.
Nosovičius pabrėžė, kad šis projektas yra korupcinė afera, įrodanti, kad Briuselio biurokratija išleido europinius pinigus neveiksmingu būdu.

„Arba Europos Sąjunga bankrutuos, nepajėgi atlaikyti išlaidų tokiems beprasmiams projektams, arba iš Baltijos šalių bus visiškai atimtos Europos subsidijos ir bus sodinami vietos politikai, kurie bus ypač uolūs pinigų „Rail Baltica“ panaudojimo klausimu“, — padarė išvadą Nosovičius.

„Rail Baltica“ projektas
„Rail Baltica“ — geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

Estijos, Latvijos ir Lietuvos premjerai, archyvinė nuotrauka
MARKO MUMM
Estijos premjeras ragina kolegas iš Baltijos šalių paskubėti su „Rail Baltica“
Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma siekia apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių iki 85%, tikimasi, finansuos ES.

Kaip ne kartą pažymėjo ekspertai, greičiausiai, projektas bus nepelningas keleivių pervežimui ir paprastų krovinių gabenimui, o vienintelė jo paskirtis yra karinė.

Kaip anksčiau pranešė „Sputnik Lietuva“, kovo mėnesį bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės „RB Rail“ valdybos narys Kasparas Rokenas pareiškė, kad „Rail Baltica“ yra ne karinis projektas, o iniciatyva „pagerinti infrastruktūrą“. Po to balandžio pradžioje Masiulis pareiškė, kad „Rail Baltica“ yra „vienas iš prioritetinių objektų užtikrinant Lietuvos nacionalinį saugumą ir karių mobilumą regione“.

 

Read more: https://sputniknews.lt/baltic/20191114/10663737/Ekspertas-i-Baltijos-gali-bti-atimtos-ES-subsidijos-dl-aferos-su-Rail-Baltica.html

Facebook komentarai
Back To Top