skip to Main Content

Sauliaus Skvernelio vyriausybe paskelbė apie “Lietuvos geležinkelių” reorganizaciją, kuri praktiškai reiškia šios įmonės privatizaciją. Afera prisidengiama ES direktyvomis.

“Reoganizacijos tiklsas – puikiai dirbančią ir išsiskiriančią savo pelningumu įmonę patvarkyti, ir tai jau buvo bandoma padaryti jau beveik trisdešimt metų, – sakė signataras Zigmas Vaišvila, – monopolis yra monopolis, ir jeigu kas nors blogai vadovauja tokiam monopoliui, jie keistini, tačiau tai nesuteikia teisės reorganizatoriams daryti tai, ką jie nori.

Tikslas yra toks – padalinti įmonę, kuri yra pelninga, ir kuri užsiima krovinių pervežimu, kas yra išskirtinai pelninga veikla į nuostolingą keleivių pervežimą, ir tą, kuri aptarnauja, remontuoja garvežius ir visa kita. Noriu pasakyti, kad šis išskirtinis monopolis yra įtvirtintinas ketvirtoje ES geležinkelių direktyvoje, ir jau naudojosi išskirtinai Lietuva ir Liuksemburgas.

 

Joms suteikta išskirtinas statusas spręsti patiems, nes tai tranzitinės šalys, ir joms suteikta teisė spręsti pačioms, kaip vykdyti šią direktyvą.

 

O šie melagiai – susisiekimo ministras Rokas Masiulis ir LG vadovas Vartaška – sako, kad jie vykdo minėtą ES direktyvą. Šie melagiai jau stumia šią aferą, nes kitaip jos pavadinti negalima – specialiai tam išvaikytas LG teisės skyrius, kuris supranta, kad po šiais žodžiais slypi afera. Specialiai tam sukurtas tas burbulas apie LG, kad tai neva blogai valdoma įmonė. Jeigu blogai valdoma, tai reikia tik pakeisti vadovą, ir viskas. O dabar afera slepiama ES direktyvomis. Kadangi šie aferistai planavo šią aferą iš anksto, tai šių metų valstybės biudžete buvo numatyti trisdešimt penki milijonai keleivių pervežimui kompensuoti. Iki šiol LG sėkmingai dengdavo šiuos nuostolius iš krovinių pervežimo. Ir jeigu šie veikėjai dabar sako, kad mes dabar depolitizuosime geležinkelių veiklą, ir padarysime ją nepriklausoma – ką reiškia nepriklausoma valstybės monopolija? Kokių kvailių ieško Masiulis ir Varaška? Nuo ko bus nepriklausomas valstybės monopolis? Nuo valstybės? Ar kaip Williams atveju – atiduosite įmonę už dyką ir padarysite nepriklausoma? Kad baigtų šiuos metus nuostolingai, LG specialiai išmokėjo darbuotojams tryliktą atlyginimą, nors su darbuotojams buvo sutarta, kad šis atlyginimas nebus mokamas.

Estijos geležinkeliai buvo privatizuoti, ir juos nupirko rusiškas kapitalas, ir paskui Estijos vyriausybė atpirko šią įmonę už keliagubą kainą.

 

Lietuva yra tranzitinė geležinkelių valstybę ir Rusijos interesas yra nusipirkti šią struktūrą nežinia po kažkelinto sandėrio.

 

Dabar kalba apie Susisiekimo ministrą Roką Masiulį, kuris prasuko ir Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo aferą, ir kuris pasiūlė LG reorganizacijos projektą. Jis buvo Klaipėdos naftos vadovu, ir skelbe konkursą įsigyti SGD terminalą. Aš tik pasakysiu, kad visą šią aferą ir kitas energetines aferas reikėjo tirti – praeitas Seimas patvirtino savo komisijų kompromisines išvadas, tačiau su sąlyga, kad visi šie sandoriai turėjo būti audituojami. Tačiau Rokas Masiulis, kuris turėjo pats save audituoti, žinoma, kad to nepadarė, ir dabar suka LG aferą. Kieno interesus gina Rokas Masiulis, kuris mums pastoviai meluoja? Aišku, kad ne valstybės, tačiau tai yra STT reikalas.

 

  LG padalinta į tris direkijas

Facebook komentarai
Back To Top