skip to Main Content
„Bitės“ vadovas atsako į „Telia“ melą: dominuojantis žaidėjas bijo konkurencijos
Seime svarstant Elektroninių ryšių įstatymo pataisas, tarp kurių ir siekis sukurti realios konkurencijos galimybę fiksuotojo interneto rinkoje, „Telia“ vakar inicijavo dezinformacijos kampaniją. Šiais veiksmais „Telia“ siekia ginti savo dominuojančią padėtį fiksuoto interneto rinkoje, kur bendrovė užima net 60 proc., teigiama pranešime žiniasklaidai.
„Neįtikėtina, kad biržoje kotiruojama bendrovė ir vėl viešai skleidžia tikrovės neatitinkančius „faktus“. Visų pirma, „Telia“ teigia, jog mobilusis internetas neva yra brangesnis už fiksuotąjį. Iš tikrųjų yra visiškai atvirkščiai”, –  sako Pranas Kuisys, „Bitė Lietuva” generalinis direktorius.
P. Kuisys cituoja tiksliausią ryšių rinkos statistiką kaupiančios Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenis. Pasak jų, pačios „Telia“ mobilusis internetas – beveik 45 procentais pigesnis už fiksuotąjį – 12,3 Eur už fiksuotąjį prieš 8,5 Eur už mobilųjį. Kitų ryšio tiekėjų mobiliojo interneto kaina – dar mažesnė: „Tele2“ mobilųjį internetą siūlo už vidutiniškai 7,4 Eur, „Bitė“ – dar pigiau, tik už 6,8 Eur.“
Duomenys taip pat rodo, jog absoliuti dauguma Lietuvoje parduodamų mobiliojo ir fiksuoto interneto planų yra neriboti. Tai yra planą pasirinkęs žmogus moka vienodą mėnesio įmoką už paslaugas, nepriklausomai nuo parsiųstų duomenų kiekio.
Didesnė konkurencija lemtų mažesnes kainas vartotojams
P. Kuisys atkreipia dėmesį ir į antrąjį „Telia“ melą, kuriuo klaidingai teigiama neva priėmus pataisas brangtų fiksuoto ryšio paslaugos: „iš tikrųjų nutiktų priešingai, nes į fiksuoto interneto rinką, kur „Telia“ komfortiškai dominuoja užimdama net 60 proc., galėtų ateiti stiprūs konkurentai.“
RRT ataskaitos rodo, kad „Telia“ vidutinės pajamos iš vieno fiksuoto interneto vartotojo šiandien jau yra didžiausios iš visų fiksuoto interneto tiekėjų Lietuvoje. Nepaisant to, „Telia“ rinkos dalis tarp 2006 ir 2019 metų augo nuo 40 iki 60 proc., kas rodo, jog „Telia“ turėdama infrastruktūrinę monopoliją išvengia konkurencijos ir sugeba kelti paslaugų kainas.
„Akivaizdu, kad bendrovė dominuojančią padėtį rinkoje išnaudoja maksimaliai. Taip pat tampa aišku kodėl bijoma į rinką įsileisti kitų konkurentų, su kuriais „Telia“ konkuruoti sekasi kur kas sunkiau. Taip gali tekti daryti ką kitą – reaguoti ir kainas nedidinti, bet mažinti“, – teigia P. Kuisys.
„Įstatymo pataisos numato tik reguliavimo principus tam, kad būtų užtikrinta reali galimybė konkurentams suremti pečius fiksuoto interneto srityje. Konkrečią metodiką, kaip bus vertinami realūs operatoriaus kaštai teikiant paslaugas, bus nustatyta RRT. Todėl šiandien teigti, kad fiksuotojo ryšio paslaugos brangs nėra jokio pagrindo. Nebent tikslas yra sąmoningai bauginti“, – įsitikinęs P. Kuisys.
Siūloma metodika – įprasta Europoje
Pasak P. Kuisio, klaidingas ir trečiasis teiginys, neva siūlomas reguliavimas prieštarautų ES teisei.
„Toks aklumas ar nekompetencija stebina, nes analogiškai dominuojamo rinkos dalyvio galia panašiai reguliuojama ir kitose ES šalyse – Austrijoje, Ispanijoje, Slovėnijoje  ir kt. Visur tas daroma vienu tikslu – užtikrinti ne „popierinę“, tačiau realią konkurenciją ir suteikti vartotojams lygiaverčius pasirinkimus tarp fiksuoto interneto tiekėjų“, –  teigia „Bitės“ vadovas.
Savo dominuojančią padėtį fiksuoto interneto rinkoje „Telia“ bando apginti įvairiais būdais.
Švedų bendrovė nebe pirmus metus teismuose nesėkmingai bylinėjasi ginčydama ir „Mezon“ verslo pardavimą. Šis sandoris taip pat kelia grėsmę, jog atsiras potencialiai rimtas konkurentas fiksuoto interneto paslaugoms.
Facebook komentarai
Back To Top });}(jQuery));