skip to Main Content

Automobilio pirkimas kitoje ES valstybėje: geras sandoris?

 

Daug vartotojų, norinčių įsigyti automobilį bei ieškodami tam tikro modelio, geresnės kainos ar didesnio pasirinkimo, nusprendžia ieškoti geresnių pasiūlymų kitoje ES valstybėje narėje.

Kas iš pradžių gali atrodyti paprastas sandoris, galiausiai gali priversti vartotojus pasijausti kaip bėgime su kliūčių ruožais. Vartotojams gali kilti tokie klausimai: kokie reikalingi dokumentai? Kurioje valstybėje turi būti sumokėtas PVM? Ar automobiliui taikoma garantija? Ar draudimas bei tranzitiniai numeriai reikalingi kelionei namo? Ar automobilio techninė apžiūra atlikta vienoje valstybėje galioja kitoje? Kur galima skųstis dėl pardavėjo ar problemų su registracija?

2015 m., siekiant pateikti išsamius atsakymus, 29 Europos vartotojų centrai, vadovaujant  EVC Prancūzijoje, atliko išsamų tyrimą, su kokiomis kliūtimis susiduria vartotojai pirkdami automobilį kitoje šalyje. Europos vartotojų centrai, siekdami vartotojams suteikti praktinių patarimų apie kiekvieną etapą, perkant automobilį kitoje ES valstybėje narėje ir Norvegijoje, pradedant nuo pradinio sandorio ir baigiant registracija, parengė aktualias rekomendacijas.

Informacija ir praktiniai patarimai prieš perkant, pirkimo metu ir po pirkimo.

Siekiant padėti vartotojams sudaryti geriausią sandorį ir išvengti nemalonių netikėtumų, Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) pateikia praktinius patarimus ir rekomendacijas, kokių atsargumo priemonių reikia imtis.

ECC-Net taip pat pateikia suinteresuotoms šalims realius kliūčių pavyzdžius, kurie vis dar egzistuoja ES vidaus rinkoje ir kai kuriose ES valstybėse narėse įgyvendintus teigiamus probleminių klausimų sprendimo būdus.

Prieš perkant: Kaip sužinoti, ar pardavėjas yra teisėtai veikiantis? Ar automobilis iš tikro egzistuoja? Kaip mokėti saugiai? …

Pirkimo metu: Ar PVM turi būti mokamas ten kur perkate automobilį ar namų valstybėje? Ar pardavėjas turi pateikti pažymėjimą, kad automobilis praėjęs techninę apžiūrą? Jei taip, ar ji bus pripažinta mano namų valstybėje? Kokių dokumentų reikalauti iš pardavėjo? Kaip aš galiu būti tikras, kad mašina geros būklės? Į ką reikėtų atkreipti dėmesį pirkimo-pardavimo sutartyje? Ar man reikia specialių numerių ar draudimo važiavimui namo?

Po pirkimo: Ar galiu atsisakyti sutarties? Kokių turiu imtis veiksmų, kad užregistruoti automobilį? Į ką turiu kreiptis, jeigu kilo problemų su pardavėju ar automobilio registracija?…

Atsakant į šituos ir kitus klausimus bei siekiant palengvinti automobilių pirkimą kitoje valstybėje, ECC-Net pateikia:

Pagrindinę informacija, kurią vartotojai turėtų žinoti pirkimo valstybėje ir automobilio registracijos valstybėje;

Praktinius patarimus vartotojams;

Trumpą informacinį filmuką su automobilio pirkimo kitoje valstybėje pavyzdžiu;

Ataskaitą su trumpa santrauka apie automobilio pirkimą ir registraciją ES ir Norvegijoje.

Šie dokumentai yra laisvai prieinami internete www.europe-consommateurs.eu/en/consumer-topics/on-the-road/buying-a-car/cross-border-car-purchase-and-registration/

 

Primename, kad Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia Europos vartotojų centrus, įsikūrusius 28 ES valstybėse narėse, Norvegijoje ir Islandijoje. EVC Lietuvoje misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Lietuvos vartotojai, norintys apginti savo pažeistas teises ar gauti daugiau informacijos, gali nedvejodami kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (info@ecc.lt, tel. (8-5) 265 0368, www.ecc.lt, Odminių g. 12, 01122 Vilnius), kurio specialistai pagalbą suteiks nemokamai.  

 

Rasa Kneižytė

Teisininkė patarėja

VšĮ „Europos vartotojų centras“

(8-5)2650368

info@ecc.lt

Facebook komentarai
Back To Top