skip to Main Content

Aukščiausiasis Teismas pripažino, kad „Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“ teisėtai reikalavo panaikinti konkurenciją ribojančias sąlygas, perkant Žiežmarių ir Moluvėnų viadukų statybos darbus

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius patenkintas jam pavaldžios įstaigos – Automobilių kelių direkcijos darbu. Tik ar jis bus patenkintas, jeigu prokurorai gins viešą interesą, ir pareikalaus, kad ministras pats padengtų žalą valstybei – 125 tūkst. eurų. Precedentas jau yra – buvęs ministras Palaitis turės apmokėti valstybei padarytą žalą. Kai kiekvienas biurokratas žinos, kad už korupcinius sprendimus atsakys savo kišene, baigsis tos nesąmonės

 

 Lietuvos Aukščiausiasis Teismas panaikino Vilniaus apygardos ir Lietuvos Apeliacinio teismo nutartis, patenkindamas kelių ir tiltų statybos bendrovių „Latvijas tilti“ ir „Kauno keliai“ pateiktą skundą. Teismas pripažino, kad 12,5 mln. eurų vertės dviejų viadukų kelyje Vilnius-Kaunas – ties Žiežmariais ir Moluvėnais – statybos darbų pirkimo sąlygos dirbtinai ribojo konkurenciją, o pasirašyta sutartis yra neteisėta. Teismo nutartis galutinė ir neskundžiama. 

 

Kadangi statybos darbai jau pradėti vykdyti ir sutartis nebus nutraukta, konkursą vykdžiusiai Lietuvos automobilių kelių direkcijai teismas skyrė 125257 eurų baudą už tai, kad ši neužtikrino tiekėjų konkurencinio lygiateisiškumo. Tai didžiausia kada nors teismo skirta bauda už viešųjų pirkimų pažeidimus.  Šią baudą direkcija turės sumokėti valstybei.

 

Aukščiausiasis Teismas nustatė, kad Automobilių kelių direkcija, skelbdama konkursą, į sąlygas buvo įrašiusi perteklinį ir neproporcingą kvalifikacijos reikalavimą, kuris nebuvo būtinas darbams atlikti. Teismas konstatavo, kad toks perteklinis kvalifikacijos reikalavimas dirbtinai ribojo galimybes įmonėms dalyvauti konkurse ir buvo neteisėtas.

 

„Mes džiaugiamės teismo sprendimu, nes jis atkūrė teisingumą. Tikimės, kad šis atvejis teigiamai paveiks Lietuvos kelių sektorių ir prisidės prie viešųjų pirkimų sistemos tobulinimo. Tai nedidelis žingsnis pirmyn, siekiant, kad visuose kelių ir tiltų viešuosiuose konkursuose būtų užtikrinamas skaidrumas ir sąžininga konkurencija“, – sakė Genadijus Kamkalovas, „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas.

 

„Tik tokiu atveju, kai viešieji pirkimai rengiami garantuojant realią konkurenciją ir suteikiant galimybę juose dalyvauti visoms norinčioms įmonėms, tik tada galime būti tikri, kad perkamų darbų kaina bus pati efektyviausia. Mokesčių mokėtojams tai leistų sutaupyti dešimtis ar net šimtus milijonų. Sutaupytas lėšas valstybė galėtų panaudoti kitiems svarbiems darbams – sutvarkyti duobėtas gatves ar pastatyti vaikų darželių“, – sako Ramūnas Šilinis, „Kauno kelių“ generalinis direktorius.

 

Dėl konkurenciją ribojančių konkurso sąlygų „Latvijas tilti“ ir „Kauno  keliai“ pirmiausia kreipėsi į viešąjį pirkimą organizavusią Automobilių kelių direkciją, kai tik konkursas buvo paskelbtas, o šiai atsisakius sąlygas pakeisti – į teismą. Tiek Vilniaus apygardos, tiek Lietuvos Apeliacinis teismai bendrovių ieškinius atmetė, kol galiausiai Lietuvos Aukščiausiasis Teismas pažeidimą patvirtino.

 

Automobilių kelių direkcija konkursą „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas 2014-2020 m. TEN-T keliuose. I etapas. Sutartis Nr. 3“ paskelbė dar 2014 m. lapkritį, pasiūlymus buvo galima pateikti iki 2015 m. sausio. Konkurso nugalėtojas pasirinktas ekonominio naudingumo pagrindu, juo tapo UAB „Fegda“ – vienintelė kvalifikacijos reikalavimus atitikusi konkurso dalyvė. Bendrovė darbus pasiūlė atlikti už 12,5 mln. eurų, juos planuojama baigti iki šių metų lapkričio.

 

Apie „Latvijas tilti“

 

„Latvijas tilti“ yra Lietuvoje veikianti vienos didžiausių Latvijos statybų bendrovės atstovybė. „Latvijas tilti“ specializuojasi vykdyti tiltų, viadukų ir tunelių statybos ir rekonstrukcijos darbus, taip pat rekonstruoja ir stato jūros prieplaukas ir kranto įtvirtinimus.

 

„Latvijas tilti“ akcijomis yra prekiaujama „NASDAQ OMX“ Baltijos šalių vertybinių popierių biržoje. 

 

„Latvijas tilti“ priklauso statybos ir gamybos įmonių grupei „LNK Industries“, kuri yra valdančiosios bendrovės „LNK Group“ dalis. Daugiau informacijos apie „Latvijas tilti“ svetainėje www.latvijas-tilti.lv.

 

Apie „Kauno keliai“

 

UAB „Kauno keliai“ yra kelių ir gatvių tiesimo bei remonto sektoriaus bendrovė, teikianti paslaugas visoje Lietuvoje, bendrovė veiklos istoriją skaičiuoja nuo 1940 metų. UAB „Kauno keliai“ yra atestuota ir turi teisę atlikti darbus valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose, gatvėse, geležinkeliuose, oro uostuose, kituose transporto statiniuose (tiltai, viadukai, tuneliai ir t. t.), statyti sporto paskirties inžinerinius statinius, sąvartynus, kloti inžinierinius tinklus bei dirbti kultūros paveldo objektuose.

 

Bendrovės gamybinėje bazėje yra gaminami sertifikuoti betono gaminiai (grindinio trinkelės, gatvės bortai, vejos bortelių elementai ir kt.), įvairių klasių sertifikuotas prekinis betonas ir smėlbetonio mišiniai, asfaltbetonis, bituminė emulsija. UAB „Kauno keliai“ taip pat valdo ir eksploatuoja smėlio ir žvyro karjerą.  

Facebook komentarai
  • Auto
Back To Top