skip to Main Content
„Lietuvos geležinkeliai“ didžiuojasi, kad nesilaiko įstatymų

„Skinest Baltija“ kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl „Lietuvos geležinkelių“ antrinių įmonių pirkimų politikos

Lietuvos apeliaciniam teismui gruodžio 3 dieną priėmus galutinę nutartį, kurioje teigiama, kad antrinė „Lietuvos geležinkelių“ įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) yra perkančioji organizacija ir privalo laikytis Viešųjų pirkimų įstatymo, geležinkelio paslaugų bendrovė „Skinest Baltija“ kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą, prašydama paaiškinti, kaip turėtų būti užtikrinama rinkos dalyvių teisė dalyvauti antrinių įmonių pirkimų procedūrose. Nepaisant „Lietuvos geležinkelių“ pralaimimų civilinių bylų, antrinės įmonės ir toliau pirkimus organizuoja uždaro klubo principu – neskelbiamu būdu ir kviečiant dalyvauti tik pačių atsirinktus tiekėjus.

 

„Skinest Baltija“ jau antrus metus teismuose gina savo teisę konkuruoti teikiant pasiūlymus „Lietuvos geležinkelių“ įmonėms, tačiau, nepaisant teismų verdikto, pastarosios iki šiol taiko vadinamąjį komercinių pirkimų modelį, kai prašymai pateikti pasiūlymus siunčiami tik pirkėjo pasirinktiems rinkos dalyviams.

„Lietuvos geležinkeliai“ mėgino ginti savo įmones viešai aiškindami, kad jos to nedaro. Vėliau tikino, kad antrinės bendrovės yra perkantieji subjektai, kuriems turi būti taikomas kitas įstatymas. Teismo išvada aiški – VLRD negali būti laikoma perkančiuoju subjektu, nes ji yra perkančioji organizacija ir turi vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu. Taškas. Teismų ratas apsisuko, mes laimėjome visas bylas ir šiuo metu bandome suprasti, ką su tuo laimėjimu daryti – nepaisant vienareikšmiškų teismo išvadų, situacija nesikeičia. VPT prašome pagalbos ir patarimo“, – sakė „Skinest Baltija“ direktorius Valdas Rasimas.

Pasak jo, „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės ne tik nesilaiko įstatymų – jos atvirai aiškina, kokiu būdu juos ketina apeiti. Neseniai kita antrinė įmonė – „LTG Cargo“ – viešai skelbė atskirianti vagonų nuomos verslą po to, kai Viešųjų pirkimų tarnyba „LTG Cargo“ pripažino perkančiąja organizacija ir ji privalo skelbti viešus konkursus. „LTG Cargo“ vadovas žiniasklaidai aiškino, kad tokiu būdu „jos veikla būtų toliau pernelyg reguliuojama“.

„Skinest Baltija“ žiniomis, atskiros “Lietuvos geležinkelių” įmonės ir toliau didelę dalį prekių įsigyja ne viešųjų pirkimų būdu.

Lietuvoje veikiančios bendrovės „Skinest Baltija“ ir „Gretvita“ priklauso nuo 1991 metų veikiančiai Estijos grupei „Skinest“, kurios pagrindinė  bendrovė „Skinest Rail“ teikia kompleksinius sprendimus geležinkelių transporto sektoriui Baltijos šalyse, Suomijoje, Lenkijoje , Kroatijoje , Ukrainoje, Rusijoje, Kazachstane, Azerbaidžane ir Gruzijoje. „Skinest Energy“ investuoja į atsinaujinančios energijos projektus, valdo 2 vėjų parkus Estijoje ir 2 hidroelektrines Gruzijoje.  „Skinest“ taip pat valdo golfo laukus Gruzijoje, investuoja į nekilnojamojo turto projektus, neseniai įsigijo Latvijos kosmetikos bendrovę „Dzintars“.  Grupėje dirba daugiau nei 1500 žmonių.

Facebook komentarai
Back To Top
});}(jQuery));