Saulius Skvernelis legalizavo 50 mln. eurų valstybės turto užgrobimą

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.08 (12 Votes)

Saulius Skvernelis legalizavo 50 mln. eurų valstybės turto užgrobimą

 

Aurimas Drižius

 

 

Šiandien įmonės „Hanner“ vadovas Avulis paskelbė, kiek kainuos nakvynė jo naujame viešbutyje „Marriot“, kuris pastatytas ant akiplėšiškai iš Vilniaus miesto pavogtos maždaug 50 mln. eurų vertės žemės sklypo. Tiek verti 8 hektarai žemės prešai Gedimino pilį, kuriuos Avulis kartu su mero Remigijaus Šimašiaus pagalva pavogė iš Vilniaus miesto - mažiausiai tiek lėšų miestas būtų gavęs, pardavęs šią žemę viešame aukcione, kaip numato įstatymai. 

 

Beje. pats garbingas viešbučių tinklas „Marriot“ neturi nieko bendro su investicijomis Vilniuje, kaip skelbia „Hanner“ – „Marriot“ tiesiog pardavė savo prekės ženklą Avuliui, kuris investavo, ir paskui pradėjo garsiai skųsti, kad „čia skriaudžiamos amerikiečių investicijos“.

 

Kaip A.Avulio „Hanner“ tapo šio milžiniško sklypo priešais Gedimino pilį šeimininke, nors nei valstybė, nei Vilnius iš šio sandėrio negavo nė lito?

 

Šią 8 hektarų teritoriją priešais Gedimino kalną A.Avulio bendrovė „Hanner“ įsigijo jau klasika tapusiu valstybės turto pagrobimo būdu – įsigijo stadiono griuvėsius ir nusprendė, kad visa žemė po griuvėsiais automatiškai tapo jo nuosavybe.

 

Tačiau tai yra akiplėšiškas įstatymų pažeidimas – Žemės įstatymas aiškiai sako - ne aukciono būdu išnuomota valstybinė žemė gali būti naudojama tik pagal nustatytą pagrindinę tikslinę jos naudojimo paskirtį. Vadovaujantis Nekilnojamojo turto registro duomenimis, adresu Rinktinės g. 3, Vilniuje, buvo įregistruotas pastatas - stadionas, todėl išnuomotas žemės sklypas privalėjo būti naudojamas tik stadionui eksploatuoti. Jeigu minėtas žemės sklypas būtų parduodamas viešame aukcione, galima tik spėlioti, kad valstybė ir Vilniaus miestas už šią nuosavybę būtų gavę ne mažiau 50 mln. eurų. Dabar visi šie pinigai nusėdo Avulio ir jį remiančių politikų kišenes.  

 

Beje, pats premjeras Saulius Skvernelis pareiškė, kad jis svarstys Avulio pasiūlymą visą vyriausybę perkletį į nelegalias statybas - jau minėtą Avulio kvartalą ant vogtos žemės.

„Idėja (perkelti į šią teritoriją visas ministerijas) nėra nauja, ji sklando jau keletą metų. Estijoje, Taline toks projektas pradėtas ne mažiau nei prieš trejus metus. Lietuvoje tas klausimas irgi buvo svarstytas ankstesnės Vyriausybės, bet turbūt pritrūko politinės valios ir galbūt drąsos premjerui Algirdui Butkevičiui. Tos idėjos nėra naujos, Skvernelis gal kiek drąsesnis“, – sakė A.Avulis, pateikęs Vilniaus savivaldybės pavyzdį.

https://www.15min.lt/verslas/naujiena/kvadratinis-metras/nekilnojamasis-turtas/arvydas-avulis-galetu-greitai-visas-ministerijas-ikurdinti-zalgirio-stadiono-vietoje-973-712289

Dar 2017 m.  pradžioje aktyvus vilnietis Almas Rupšplaukis kreipėsi į prokuratūrą, nurodydamas, kad pažeidžiami įstatymai – prokuratūra pradėjo tyrimą ir kreipėsi į minėto sklypo savininką – Nacionalinę žemės tarnybą (NŽT), kad minėta nuomos sutartis būtų nutrauktą. NŽT dar vasario pabaigoje informavo UAB „Hanner“ ir jos savininką, multimilijonieriumi prisistatantį Arvydą Avulį, apie nuomos sutarties nutraukimą.

Tačiau toks pranešimas tik paspartino nelegalias statybas – vietoj to, kad nutrauktų savo „stiklainių“ (A.Avulis stengiasi į minėtą teritoriją prigrūsti kuo daugiau ploto butų ir kontorų, ir jas brangiai parduoti) statybas, A.Avulis tik paspartino statybas – statybininkai ėmė dirbti vos ne visą parą.

Pernai lapkritį prokuratūra pranešė, kad rastas „kompromisas“ – t.y. visą minėtą aferą bus bandoma legalizuoti.  Dabar aiškėja, kad vyriausybės pastangomis buvo rastas "kompromisas" ir nelegalios statybos tapo teisėtomis.

 

Tai sukėlė šoką visą šią košę užvirusiam A.Rupšplaukiui. Jis atsakė į LL klausimus:

- Kaip vertinate prokuratūros poziciją, kuri nusprendė rasti „kompromisą“ dėl šio nusikaltimo?

- Prokuratūra buvo pradėjusi tyrimą dėl žmonių, kurie galbūt padarė nusikalstamas veiklas ir dėl to stadiono dokumentacijos tvarkymo. O kitas prokuratūros tyrimas turėjo vykti dėl visuomeninio intereso. Tai žymiai svarbesnis klausimas, tačiau prokuratūra nepajudino nė piršto, kad ginti visuomenės interesą.

- Tai jūs gal turite prokuratūros sprendimą atsisakyti pradėti tyrimą, nes jis buvo pradėtas pagal jūsų skundą?

- Prokuratūra apskritai man nieko neatsakė. Todėl kalbant apie prokuratūrą ir jos žaidimus su „Hanner“, jie man apskritai nieko neatsakė. Aš dar liepos pradžioje buvau pateikęs prašymą nagrinėti mano skundą dėl visuomeninio intereso, tačiau nuo to laiko negavau jokių žinių. 

- Tačiau įstatymas įpareigoja prokuratūrą atsakyti?

- Jie dar anksčiau mane informavo, kad pradėtas tyrimas dėl valstybės turto švaistymo, ir STT įgaliota tą tyrimą vykdyti. Tačiau esmė ne ta, kad reikia nubausti kažką, nes neteisėtai padėjo parašus. Esmė – sugražinti tą žemę visuomenei, t.y. mūsų valstybei. 

- Tačiau dabar pranešama, kad prokuratūra jau susitarė dėl „kompromiso“ su NŽT ir visą tą aferą legalizuos?

- Taip, dabar legalizuos, tačiau priežastys vėlgi nežinomos. Jokių oficialių atsakymų negavau. Iš kitos pusės – jeigu jau prokuratūrai nusispjauti į tokius dalykus, tai man jau rankos nusvyra.

- Prokuratūrai visą laiką buvo nusispjauti, ne ji visą laiką dirbo nusikaltėliams. Tai čia nieko naujo. Reikėtų jums paduoti skundą į teismą dėl tokio prokuratūros elgesio – tegul teismas vertina?

- Aš su jumis sutinku, tačiau bylinėtis su prokuratūra neturiu nei laiko, nei noro. Aš geriau palauksiu naujo Bendrojo Vilniaus plano tvirtinimo ir tada bandysiu apskųsti tą dalį, kuriame eina kalba apie Žalgirio stadiono teritoriją. Iš to bus daugiau naudos. Kita vertus, dėl tos teritorijos detaliojo plano jau buvau kreipęsis į Vilniaus administracinį teismą, tačiau šis atsisakė nagrinėti – neva praleistas terminas. Nors teismui pateikiau dokumentus, kad tuo metu gulėjau ligoninėje, tačiau šis teismas nusprendė, kad tai nėra pagrindas atnaujinti terminą. Todėl dabar galvoju – velniop tą prokuratūrą, kuri užsimerkia, kai vykdoma tokia vagystė. Todėl manau, kad daugiau bus naudos, jeigu kreipsiuos dėl Vilniaus bendrojo plano užginčijimo. Jis bus tvirtinamas Vilniaus tarybos nutarimu ar įsakymu, ir jį bus galima skųsti administraciniam teismui. Prokuratūra gali galvoti ką nori, tačiau tą bendrąjį planą ir be manęs bus daug norinčių apskųsti. 

 

- Tačiau kaip manote, kodėl prokuratūra taip keičia nuomonę – pradeda tyrimą dėl nusikaltimų, o paskui su nusikaltėliu pasiekia „kompromisą“. Kodėl? Ar čia nuleistas įsakymas iš aukščiau?

 

- Nežinau. Čia galima pagalvoti, kad ir iš prezidentūros pūtė tokie vėjai, tačiau tai tik prielaida. Iš tikrųjų nežinau, kodėl taip nutiko. Pačiam, kaip žurnalistui, prokuratūra daugiau pasakytų, jeigu kreiptumeis.

 

- Nebent raštu, nes žodžiu jie nieko nesako jau seniau. Nes akivaizdūs įstatymo pažeidimai. Kaip analogas – Skvernelis griaus visus neteisėtus pastatus Neringoje, o pats kelsis į neteisėtas statybas Vilniuje?

 

- Be žodžių. Avulis gruodžio mėnesį pristatinės šios teritorijos viziją – jis pats apie tai gyrėsi socialiniuose tinkluose.

 

- Avulis gyrėsi, kad pristatė „stiklainių“ ant vogtos žemės ir dabar į juos siūlys keltis Skvernelio vyriausybei?

 

- Jo, tai kas čia dabar gaunasi – vagių valstybė?

 

- Taip, visa vyriausybė sėdės ant vogtos žemės – tai bus juoko?

 

- Gali taip nutikti.

 

- Avulis sako, kad vyriausybei sėdėti Gedimino prospekte šalta ir brangu, o pas jį bus žymiai geriau?

 

- Ką jau čia bepasakysi?

 

- Aš jūsų vietoje vis tiek skųsčiau prokuratūros nutarimą, nes teismas turės vertinti įstatymų laužimą?

 

- Aš neturiu jokio prokuratūros nutarimo.

 

- Jie vis tiek turi jums atrašyti, nes pagal jūsų skundą buvo pradėtas tyrimas. Jeigu neatrašo, tai dar vienas pažeidimas.

 

- Visiškai sutinku, kad turi atsakyti.

 

- Atsiminkite, kad prokuratūra visais laikais buvo nusikaltėlių pusėje? Niekada nebuvo priešingai.

 

- Galima pasakyti ir švelniau. O dėl to, kad vyriausybė įsikels pas Avulį – tai labai galimas dalykas. Ims Avulis, ir finansuos vieną ar kitą partiją, ir mainais partijos sudaryta vyriausybė ims ir išsinuomos vis tą Avulio plotą. Tokie dalykai vyksta mūsų valstybėje, todėl nėra čia kuo stebėtis. 

 

- Žodžiu, nieko naujo ant Lietuvos, tik man baisiausia, kaip valstybė elgiasi su tais žmonėmis Neringoje, kuriuos meta į gatvę?

 

- Nelegali statyba – ir baigtas kriukis. Kita vertus, valstybė turės atlyginti nuostolius, tačiau ji galėtų čiupti už pakarpos tuos, kurie leido nelegalias statybas, ir iš jų prisiteisti valstybei padarytą žalą. Valstybė gali prisiteisti tą žalą, tačiau nenori, nes tai būtų precedentas. Kita vertus, tiems „verslininkams“, kaip Avulis – koks gali būti atlygis už padarytą žalą? Visi metai jis žino, kad statybos neteisėtos, tačiau kasdien Vilniaus centre mes matome vykstančias nelegalias statybas. Ne veltui vienas žurnalas Avulį pavadino misteriu, kuriam viskas galima.

 

A.Avulis putoja, kad „viskas teisėta“, tačiau pasinaudota klasikine žemės sklypo užvaldymo schema. ‚Žalgirio“ stadiono ir teritorija priklausė Ūkio bankui, tačiau šiam bankui nebuvo leista nieko daryti šioje žemėje, o galiausiai pats Ūkio bankas nusavintas, iš jo atimtas visas turtas, savininkas Romanovas pabėgo į Rusiją ir gavo ten prieglobstį – dabar rengia dokumentus dar vienai bylai prieš Lietuvą.

 

Paskui Lietuvos vyriausybė įvykdė dar vieną aferą – visa Ūkio banko gerąjį turtą perdavė Šiaulių bankui, kurio akcijos dėl tokio sandėrio pabrango dvigubai. Nors bankroto įstatymai aiškiai nurodo, kad visas bankrutavusios įmonės turtas turi būti parduotas ir pinigai lygiomis dalimis padalinti kreditoriams, tačiau Šiaulių bankas taip pat neteisėtai užvaldė visą Ūkio banko vertingą nekilnojamąjį turtą ir ėmė jį pardavinėti kaip savo.

 

Taip horizonte atsirado Avulis – jis pasakoja, kad už Žalgirio stadioną sumokėjo Šiaulių bankui 40 mln. eurų, tačiau tai dar viena legenda. 

 

Visų pirma, Šiaulių bankui priklausė tik statiniai šiame žemės sklype – t.y. stadiono likučiai, todėl pardavinėti žemės (t.y. tai, kas buvo valstybės, jis niekaip negalėjo). 

 

Kitas dalykas, Avulis negalėjo sumokėti 40 mln. eurų už stadiono griaučius, nes žino, kad jie beverčiai.

 

Todėl viskas įvyko kiek kitaip – Šiaulių bankas suteikė „Hanner“ didelį kreditą, už ką šis strimgalviais ėmė užstatyti stadiono teritoriją. Tas skubėjimas aišku, kilo dėl to, kad Avulis norėjo kuo skubiau pradėti statybas, kad paskui sakytų – žiūrėkite, aš jau pastačiau daugiabutį, negi dabar griausi?

 

Nors dar pernai sausio mėnesį prokuratūra kreipėsi į Nacionalinę žemės tarnybą (NŽT), kad ši nutrauktų žemė sklypo Rinktinės g. 3 nuomos sutartį su  „Hanner“, tačiau Avulis tik dar labiau suskubo statyti stiklainius ant vogtos žemės – visą vasarą statybininkai ten dirbo dviem pamainom.

 

Prokuratūros bejėgiškumas taip pat stulbina – ji pareikalavo nutraukti statybas ir žemės nuomos sutartį, tačiau A.Avulis tik juokėsi ir nuėjo pas R.Šimašių derėtis. Pastarasis kelia triukšmą ir šaukia „investuotojus muša“.

 

Prokuratūra nesugebėjo sustabdyti nelegalių statybų, kurios vyko už 200 metrų nuo Generalinės ir Vilniaus apygardos prokuratūrų.

 

Itin ironiška buvo stebėti, kaip Šimašius televizijoje apkaltino NŽT vadovus kyšininkavimu dėl to, kad NŽT bandė susigražinti valstybės nuosavybę.  Tai, kad šioje istorijoje vaikšto didžiuliai kyšiai, patvirtina ir faktas, kad bandęs valstybės interesus ginti NŽT vadovas D.Kuprys „valstiečio“ Žemės ūkio ministro B.Markausko buvo nedelsiant atleistas, kai tik bandė sustabdyti „hannerio“ statybas. Pats Markauskas sakė suprantantis, kad atleidžia D.Kuprį neteisėtai, ir žino, kad jis bylinėsis teisme ir laimės – tada žalą už neteisėtą atleidimą mokės ne Markauskas, o biudžetas.

 

Tačiau NŽT vadovo D.Kuprio pavyzdys tik įrodo, kokia Lietuva yra mafijinė valstybė – pabandęs ginti valstybės interesus tarnautojas buvo tuoj pats suėstas visokių šimašių ir avulių, o oficialiai atleistas „valstiečio“ B.Markausko.

 

Tačiau dar kvailiau atrodo visa prokuratūros sistema – ji kreipėsi dėl statybų sustabdymo tačiau Avulis pusę metų viešai spjaudė ant įstatymų ir juokėsi.

 

„Dabar, kiek žinau, prokuratūra siuntinėja raginimus nutraukti sutartį su „Hanner“, o ši vis nenutraukia, - dar pernai spalio mėn. LL pasakojo vilnietis Almas Rupšplaukis, užviręs visą šią košę, kai kreipėsi į prokuratūrą dėl neteisėt sandėrių, - prokurorai grasino baudomis, jeigu sutartis nebus nutraukta, tačiau ji vis dar galioja. Tokia betvarkė mūsų valstybėje kaip reta“.

 Paklaustas, kodėl prokuratūra negali panaudoti savo instrumentų ir kreiptis į teismą dėl statybų sustabdymo, A.Rupšplaukis atsakė: „Yra ir kitas instrumentas – sustabdyti Vilniaus bendrąjį planą. Kreipiausi į administracinį teismą, kad tai būtų padaryta. Mat po detaliojo plano įsigaliojimo turi praeiti mėnuo laiko, kad galėtum per administracinį teismą stabdyti. Tačiau tuo metu gydžiausi ligoninėje, padaviau skundą gerokai po ligos, ir teismas jo nepriėmė. Teismas nurodė, kad liga ir gulėjimas ligoninėje tai ne tas atvejis, kad trukdytų pateikti skundą. Žodžiu, tas administracinis teismas visai save sukompromitavo, tačiau dabar nieko nepakeisi – reikia palaukti, kaip elgsis prokuratūra“. 

 

A.Rupšplaukį stebina Avulio įžūlumas – žinodamas, kad neturi teisės užstatyti minėto žemės sklypo, ir raginamas sustoti, šis tik skubina statybas. 

Įvykių chronologija

 

T.y. NŽT dar pernai vasario 27 d. informavo valstybinės žemės sklypo, esančio adresu Rinktinės g. 3, Vilniuje, kuriame yra sugriuvęs Vilniaus „Žalgirio“ stadionas,  nuomininkus – UAB „Hanner“ ir jos savininką, multimilijonieriumi prisistatantį Arvydą Avulį, apie nuomos sutarties nutraukimą.

 

 Pranešama, kad šis  žemės sklypas „Hanner“ buvo išnuomotas ne aukciono būdu. Tokiu būdu išnuomota valstybinė žemė gali būti naudojama tik pagal nustatytą pagrindinę tikslinę jos naudojimo paskirtį. Vadovaujantis Nekilnojamojo turto registro duomenimis, adresu Rinktinės g. 3, Vilniuje, buvo įregistruotas pastatas-stadionas, todėl išnuomotas žemės sklypas privalėjo būti naudojamas tik stadionui eksploatuoti.

 

Viešojo intereso gynimo skyriaus prokuroro nutarime konstatuojama, kad stadionas ir jo priklausiniai buvo perduotas Lietuvos sporto draugijai „Žalgiris“, tačiau, kaip matyti iš vėliau parengtų teritorijų planavimo dokumentų, Lietuvos sporto draugija „Žalgiris“, UAB „Žalgirio sporto arena“ ir UAB „Promola“ neturėjo ketinimo atstatyti pastatus ir vykdyti jų eksploataciją. Tai lemia, kad įsigijus stadioną ir jo priklausinius buvo siekiama sukurti menamas sąlygas įgyti valstybinės žemės nuomos teises ne aukciono būdu. Todėl 1999 m. sudaryta valstybinės žemės nuomos sutartis ir ją iš dalies 2012 m. ir 2015 m. keitę susitarimai turi būti nutraukti. Prokuroro teigimu, susitarimai dėl žemės nuomos sutarties pakeitimo sudaryti jau patvirtinus teritorijos detalųjį planą, numatantį šioje vietoje komercinės, gyvenamosios paskirties pastatų statybą, tai yra, veiklą, nesusijusią su stadiono eksploatavimu. Taip pat pažymima, kad Vilniaus miesto savivaldybės administracijos išduotas leidimas nugriauti šešis sporto paskirties pastatus, akivaizdžiai prieštarauja viešajam interesui ir valstybinės žemės nuomos be aukciono socialinei paskirčiai.     

 

„Laisvas laikraštis“ jau rašė apie tą schemą, kai Vilniaus savivaldybė suformuoja didelį sklypą aplink kokią nors griuveną Vilniaus mieste, parduoda tą griuveną už skatikus „Hanner“, ir „Hanner“ toje vietoje pristato dangoraižių, net nepirkdamas valstybinės žemės.

 

Kaip žinia, visa "Žalgirio" stadiono teritorija - 8 hektarai žemės pačiame Vilniaus centre priešais Gedimino pilį - dar 2013 m. priklausė Ūkio bankui. "Buratinu" vadinamas šio banko savininkas Vladimiras Romanovas jau gavo politinį prieglobstį Rusijoje ir į Lietuvą sėdėti iki gyvos kalėjime grįžti tikrai neketina.

 

Visas triukšmas dėl „Žalgirio“ stadiono kilo po to, kai vilnietis Almas Rupšplaukis kreipėsi į prokuratūrą, nurodydamas, kaip yra vagiamas Vilniaus miesto turtas.

 

 „Šią savaitę žiniasklaidos sukeltas triukšmas, siejamas su gerb. K. Pūku,  skirtas nukreipti visuomenės dėmesį nuo svarbesnių problemų, - LL teigia pats A.Rupšplaukis, - visuomenės nukreipimas taip pat pasireiškia ir su "užaštrintomis" problemomis, liečiančiomis LRS narį M. Bastį.

Neapsikentęs šiandien išsiunčiau viešą kreipimąsi su klausimais mūsų vyriausybės nariams, tačiau... jo oficialiai neregistruoja. Rašau dėl "istorinės" korupcijos schemos Vilniaus savivaldybės administracijoje (duomenys dar renkami). Bandžiau kreiptis į STT, tačiau pareigūnai mano prašymų ir galimų įrodymų nepriima (negalima ant jų pykti). Dalį įrodymų turi VMĮ prie FM, tačiau be oficialaus Lietuvos prokuratūros nurodymo niekas tyrimo nesiima. O tuo tarpu Vilniaus apygardos prokurorų iniciatyvas apginti visuomeninį interesą bandoma sumaišyti su žemėmis. 

Galbūt tai paskatintų Jus inicijuoti tyrimą (pagal galimybes), nes per šią schemą mūsų valstybė praranda milijardus investicinių eurų. "Žalgirio" stadiono teritorijos (valstybės žemės) pasisavinimo pavyzdys - tik viena grandinės dalelė. Beje, šioje istorijoje UAB "Hanner RE" meluoja, nes ji :

niekada nepirko Teritorijos aplink "Žalgirio" stadioną, nes stadiono, skirto nugriovimui, vertė - 1 euras;

tas pat ir su buvusia Ūkio banko Teatro arena - perkant ją iš banko buvo viešai pareikšta, jog bus nugriauta;

niekada neinvestavo "milijonų", kuriais atliekami šios teritorijos vystymo darbai atitiktų LR teisės aktus !!!

Tarptautinėje verslo praktikoje priimta, jog tokių pirkinių, siekiant jų pagalba daryti verslą, kainą - apie 10 būsimųjų bendrųjų pelnų (EBIDTA). Viešumoje A. Avulio minimi "investuoti" 40 ar net 200 mln. eurų yra gerai organizuotos viešųjų ryšių kampanijos dalis. Ši propaganda tikslingai nukreipta suklaidinti visuomenę ir "paspausti" vyriausybę palikti "Hanner" sklypus, kurių vertės prasideda nuo 40 mln. eurų. Juk ne veltui p. A. Avulis per JAV ambasadą Lietuvoje siekia "spausti" LR Vyriausybę. Vienas iš oficialių "Marriott" vadovų - mano pažįstamas, tad tikrovėje JAV "investuotojo išvarymas" pačiai kompanijai atrodo kiek kitaip.

Pavyzdys su iliustracija. Pagal faktą, toje vietoje, kur kyla "Pilies apartamentai" namai, oficialiai stūkso Ūkio banko Teatro arena ? Dokumentuose "panaikinus" jos pamatus (jų nr. 4400-4196-5535), automatiškai nutrūktų kažkada NŽT ir UAB "Promola" sutartys. Iš jų papildymai, pagal kuriuos valstybės žemės vis dar išnuomota Teatro veiklai užtikrinti... Aš, aišku, galiu ir suklysti - tačiau VTSPI dėl suprantamų priežasčių iki šiol nesiima statinių buvimo fakto nustatymo. Faktų sutikrinimui prašau peržiūrėti pridedamą medžiagą ir oficialų išrašą iš VĮ "Registrų centras":

 

http://www.registrucentras.lt/ntr/p/index.php?x=&tipas=&sav=461&nam=3&gyv=vilnius&but=&gat=olimpiečių

 

 

 

Esu projektų vadovas, dirbau su įvairiais smulkiais projektais - rinkodaros ir personalo valdymas yra mano duona. Tai aš paskatinau Lietuvos prokuratūrą ir NŽT nutraukti sandėrius, įteisinančius valstybinės žemės užvaldymą. Pasekmės - šiuo metu ŽŪM "verčia" gerb. D. Kuprį iš kėdės, nes tasai siekia pertraukti "istorinę" korupcijos schemą Vilniuje. Iš principo, galima būtų įvardinti ir šio žmogaus "patraukimu" suinteresuotus asmenis...

Istorija su "Žalgirio" teritorija yra tik viena - ir ne pati didžiausia - mozaikos dalis. Dar keletas didžiulės vertės valstybės žemės užvaldymo veiksmų įvyko ... šalia "Žalgirio" stadiono teritorijos. Tik žaidėjai kiti ir netokie "rėksniai", kaip "Hanner" valdybos pirmininkas p. A Avulis. Tačiau tų pačių "investuotojų" užvaldyta valstybės žemė vaizdingoje vietoje Trakų rajone siekia per 300 ha...

 

Apie tai, kaip yra pavagiama milijonus eurų kainuojanti žemė Vilniuje, ir kokius kyšius už tai gauna Vilniaus savivaldybės tarybos nariai – interviu su vienu iš šių sandėrių dalyvių, kuris, be abejo, panoro likti nežinomas:

- Kodėl sakote, kad kyšiai Eligijui Masiuliui susiję su „Hanner“ investicijomis Vilniuje?

-VMI neseniai baigė patikrinimą apie žmonės, kurie didelėmis pinigų sumomis išsigrynina pinigus iš bankų per bankomatus, - pasakojo LL šaltiniai, - pinigai imami iš tokių bankų, kurie turi padalinius ofšorinėse šalyse, pvz., Kaimanų salose. VMI išplatino tokį nedidelį straipsnelį apie tai, kad juos sudomino žmonės, kurie išsigrynina sumas nuo 50 iki 100 tūkst. eurų. Pinigai nuimami nuo trečiųjų šalių „ofšorinių“ įmonių, duomenys apie kuriuos niekada nėra pateikiami.

- Tai jūs manote, kad tai susiję su „Žalgirio“ stadionu?

- Tai yra tiesiogiai susiję. Aš keliu prielaidas apie tai, kas ten nuima pinigus, ir kad perduoda. Tačiau tai yra prielaidos, nors aš ir žinau visus veikiančius asmenis. Duomenis apie „Hanner“ veiklą Ukrainoje neseniai paskelbė vienas portalas Estijoje - ten taip pat viskas labai persipynę per tuos pačius veikiančius asmenis. Šiuo metu ponas Avulis yra gražus ponas, o ten dar figūruoja toks Mindaugas, man atrodo, iš "Hanner" valdybos, kuris pridengia visą šią veiklą.

- Tačiau visa ši "Žalgirio" stadiono teritorija anksčiau priklausė Ūkio bankui ir jos valdytojui Vladimirui Romanovui?

- Jūs ne visai teisus - visa ši teritorija ir žemė priklausė ir priklauso valstybei. Ūkio bankui priklausė tik statiniai ant minėtos teritorijos.

- Tačiau Ūkio bankas taip pat planavo visokius investicinius projektus šioje teritorijoje, tačiau niekas jam neleido jų vykdyti net 15 metų?

- Suprantate aš pasakysiu grubiai, tačiau verslo pasaulyje Romanovas buvo svetimas čia Vilniuje, todėl tų svetimųjų vietinis klanas nepriima,  nes tie vietiniai klanai tokių Romanovų atėjimą supranta kaip nustūmima nuo lovio ir nuo tų teritorijų kuriuos anksčiau jiems priklausė. Todėl tie vietiniai klanai iš svetimųjų net kyšių nepriima.

- Įdomu, o tai koks jiems skirtumas - juk pinigai nekvepia? Juk tą Ūkio banką valdžia labai brutaliai atėmė?

- Aš tai puikiai žinau, nes Ūkio banke turėjau nemažai akcijų ir jis visai neblogai veikė. Aišku, kad suktybių pasitaiko visur, visuose bankuose, tačiau akivaizdu, kad ten buvo pulta ir susidorota su banku dėl vieno žmogaus - to pačio Romanovo. Ir susidorota ne dėl Romanovo asmeninių savybių, o tik todėl, kad jis lindo į svetimą teritoriją. Įtariu, kad Žalgirio stadionas ir buvo ta teritorija, kuri pražudė Ūkio banką. Atsiminkime, kad Romanovas, svetimas ne tik pagal tautybę ir kilmę, tačiau jis lindo į vilniečių daržą. O ta priešprieša tarp Vilniaus ir Kauno seniai egzistuoja ir yra iki šiol. 

- O paskui buvo padaryta dar viena afera - Ūkio banką paskelbė bankrotu ir visa jos geru paskolų dalį kartu su visu turtu atidavė Šiaulių bankui?

- Tačiau neatidavė blogų paskolų šleifo - taip vadinamų blogų paskolų. 

- Tačiau kur čia nauda Ūkio banko kreditoriams, jeigu visas bankrutavusio banko turtas dovanojamas kažkam kitam, juos paliekant prie riestainio skylės?

- Tiesiai šviesiai pasakius, toks perdavimas yra visokeriopa žala valstybei. Naudos čia jokios nėra, o naudą gavo tik Šiaulių banko valdytojai. Kažkas ten yra ranka uždėjęs , turi konkrečią įtaką ir todėl priimami tokie sprendimai. Todėl didžiausia nauda Šiaulių bankui, kuris perėmė didžiausią rinkos dalį. Lygiai taip pat, kaip uždarius "Snorą" didelę jo rinkos dalį perėmė SEB. Be to, yra vienas esminis dalykas - prieš šį sandorį Šiaulių banko akcijos buvo kažkur dugne, o po tos istorijos su "Hanner" ir Avuliu, Šiaulių banko akcijos žaibu pabrango, ir kai jos buvo brangiausios, banko vadovas savo akcijas pardavė. Tai va ir matome, kas gavo didžiausią naudą. Tačiau tokia manipuliacija akcijomis yra normali - juk dažnai būna, kai išleidi naujas akcijas, išleidi pinigus žiniasklaidai ir kitiems reikaliukams, ir kai tos akcijos pabrangsta kelis kartus, jas parduodi, ir tada visa bendrovė sugriūva. 

- Tačiau Avulis deklaruoja, kad jis neva sumokėjo 40 mln. eurų už tos "Žalgirio" teritorijos statinius Šiaulių bankui? 

- Niekas nieko nemokėjo - tai tik žiniasklaidos burbulas. Faktas yra tas, kad Avulis su "Hanner" įsteigė kelias įmones su minimaliu 3 tūkst. euru kapitalu vykdyti projektams. Visa ši informacija yra viešai pasiekiama per Registrų centrą. Toliau "Hanner" projektams plėsti Šiaulių bankas paskolino pinigus. Visą šį Žalgirio stadiono teritorijos projektą finansuoja tik "Šiaulių bankas". Todėl jie ten tik popierius sutvarkė kad neva "Hanner" nuperka iš Šiaulių banko stadioną, tačiau pinigų neduoda o Šiaulių bankas skolina pinigus "Hanner". ir netgi ne "Hanner", bet tai "Hanner" dukterinei įmonei "Promola" su minimaliu kapitalu. Reškia, jeigu verslas žlugs, tai "Hanner" išlips sausas iš tos balos. O jeigu projektas sėkmingas, "Hanner" uždirba ir išsimoka dividendus, ar kažkaip kitaip išsiima pinigus. O jeigu žlugs, ir valstybė susigražins šią žemę, tai "Hanner" vėl ne prie ko - jie nusiplaus, palikę ant valstybės žemės krūvą griuvėsių, kuriuos reikės kažkam išvežti, aišku, už mokesčių mokėtojų lėšas. Patikėkite, Avulis nieko nepirko, o visa ši istorija - tik žiniasklaidos išpūstas didžiulis burbulas. Nėra ten jokių mokėtų milijonų, nei investicijų, o tik Šiaulių banko paskolinti pinigai. Nes investicijomis aš vadinu pinigų srautus, kurie atitinka įstatymus, ir yra investuojami pagal bendrąjį planą, pagal detaliuosius planus, pagal Žemės įstatymą. Jeigu viskas investuojama laikantis įstatymo, tai puiku, tai yra investicijos. Ir jeigu kažkas nepasiseks, valstybė turės kompensuoti. O "Hanner" atveju mes kalbame apie skolintus iš Šiaulių banko pinigus, kurie yra išleidžiami pažeidžiant visus įstatymus. 

- O Vilniaus meras Šimašius stačiai eina iš proto, ir garsiai rėkia kad "smaugiami investuotojai", ir kad tos teritorijos bendrąjį planą Vilniaus taryba jau neva patvirtino. Taigi negi taryba nematė, kad negalima tvirtinti tokio plano - ar tie tarybos nariai nepakaltinami?

- Vienas dalykas, už tam tikrą pinigų sumą mes savo principo nekeičiame. Tačiau už labai didelę pinigų sumą mes visi pradedam abejoti, galvoti kaip čia elgtis. Gal būt, paminame moralinius principus. Tai vadinama kyšininkavimu. Todėl vieni tarybos nariai yra nupirkti, nors juos įvardinti aišku, yra prokuratūros reikalas. Aš turiu taryboje šaltinių, kurių, aišku, negaliu atskleisti tačiau jie sako, kad pačią partijos grietinėlę greičiausiai nupirko. Juk mes namuose nelaikome po 100 tūkst. eurų grynais pinigais (kaip žinia, Eligijaus Masiulio namuose buvo laikoma 250 tūkst. eurų grynųjų pinigų) - juk ir apiplėšti gali. Juk pinigams laikyti yra bankas. Todėl grynieji pinigai, laikomi namuose - nors teisėsauga ir neatsakė, iš kur jie, tačiau aš manau, kad jie atsirado iš "ofšorų". Kitas dalykas, kad ta Avulio dainelė, kad "aš jau sumokėjau 40 mln. eurų už žemę ir dar investuosiu 200", labai jau užliūliavo tautą. Ta pastoviai sukama plokštelė jau visus įtikino. Todėl kai aš kalbuosi su savo partneriais, jie pripažįsta, kad aš atvėriau jiems akis, nors anksčiau jie tikėjo Avuliu. Todėl aš ir sakau - ko negali pinigai, gali dideli pinigai, ir manau, kad visas šis projektas yra didelių pinigų rezultatas. 

- Tačiau skaičiuojame, kiek tie kyšininkai padaro žalos - jie paima, pvz., 100 tūkst. eurų, tačiau valstybė dėl to praranda 40 mln. eurų? Kyšiams atitenka labai nedidelė dalis to, kad jie pavagia?

- Nepamirškime, kad "Žalgirio" stadiono teritorija sukūrė du precedentus. Vienas dalykas, kad į nacionalinio stadiono vietą atėjo monopolininkas, kitas dalykas, kad "Hanner" su tuo projektu smarkiai sukėlė butų kainas Vilniuje. Reiškia, kad kažkas labai strategiškai gerai paskaičiavo. Todėl kokia suma išleidžiama kyšiams - vienas Dievas težino

- Matyt, kad tai žino tik Avulis?

- Taip, šitas gerai žino. "hanner" valdyboje yra toks Mindaugas, būsimasis šios įmonės vadovas. O aš, kaip verslininkas, samprotauju taip - jeigu aš sukuriu precedentą sau ar savo draugams pasipelnyti kitoje vietoje, tai aš su savo draugais susimetu ir išleidžiu dar daugiau, nei buvo planuota. O kiek buvo išleista kyšiams - gal būti, tai ateityje išsiaiškins teisėsauga.

- O kas bus nacionalinio stadiono rangovas?

- Jis jau yra žinomas, tai bus konsorciumas su "Icor" įmonėmis. Nors skelbiama, kad ten yra vienas konsorciumas. Ten yra viena įmonė, statytinė kita - iš "Icorus" grupės. dar - "Žalgirio" arenos valdytojai, kurie praeityje pasižymėję nuodėmėmis. nes nugriovus "Žalgirio" stadioną, sklypas atitenka "Hanner" su valdybos pirmininku Avuliu ir tokiu būdu sudaroma natūrali monopolija pastatyti naujam stadionui ant Šeškinės kalvos. 

- Tačiau atrodo, kad Nacionalinė žemės tarnyba, pareikalavusi šį sklypą gražinti valstybei lyg ir atsitraukia?

- Aš su ta tarnyba bendrauju. Vienas dalykas, NŽT vadovas yra verčiamas nes jis pradėjo pertvarką. Kitas dalykas, toje pačioje NŽT yra daugybė klanų jie bijo prarasti savo darbo vietas. be to ši tarnyba jaučia didžiulį spaudimą. nežinau kaip bus toliau tačiau prokuratūra pateikė nurodymą nutraukti žemės nuomos sutartį, o NŽT pateikė "Hanner" oficialų įspėjimą, kad sutartis bus nutraukta. Įspėjimo terminas baigiasi balandžio 20 d., o dabar vyksta didžiulė povandeninė kova, ką daryti toliau. 

- Aš manau, kad Šimašius kažkokiu tai būdu legalizuos šį projektą?

- Sakykim taip - bus legalizuotas valstybės žemės užgrobimas. nes šis projektas jau sukūrė monopoliją butų rinkoje Vilniuje. Monopoliją sukūrė keturios firmos : "Haner", "Realco" "Eika" ir "Icorus" koncerno dukterinės įmonės. žemės sklypo Suvalkiečių g. 3 projektas pernai padarė įtaką kainų augimui o kadangi kainos smarkiai išaugo, tai padarė įtaką ir kitoms kainoms. Nors negalima dar sakyti, kad tai monopolija, tačiau tai tikrai yra dominuojanti trijų firmų padėtis nekilnojamojo turto rinkoje. Nors kol dar nėra faktų apie šių firmų susitarimų, mes negalime viešai klabėti apie tai, kad jos jau susitarė. Tačiau statistika sako, kad jeigu užimi daugiau nei 50 proc. rinkos, tai rinka jau yra tavo. O prokuratūra bent jau kol kas nepakeitė savo nuomonės.

- Tačiau prokuratūra sėdi politikų kišenėje, niekada pati nepriima sprendimų?

- Todėl su politikais ir reikia dirbti. 

- Todėl aš ir manau, kad Avulis ir dirba su politikais, nes be jų pagalbos negalėjo prasukti tokio projekto?

- Aš linkęs pasirinkti terminą, kad Avulis yra ne linkęs dirbti su politikais, o yra linkęs juos pirkti. Akivaizdžių rašytinių įrodymų neturiu, tačiau VMI juos turi. 

 

 

 

 

Komentarai   

+25# Klapčiukai 2017-10-03 12:17

Pažiūrėkite koks buvo tas Šimašius. jis gi buvo prastumtas į taip vadinamą TEISINGUMO MINISTERIJĄ ir buvo teisingasis teisingumo ministras. Kažkaip vien nuo jo tos šypsenos darosi aišku, koks teisingumas dvelkia. O šiaip jie visi klano klapčiukai - kur daugiau navaro, ten ir palinksta

Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

+8# Simasius palydejo 2017-10-03 19:43

ar uztikrino Uso kelione i mirti. Pedofilu klano skydas.

Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

+5# mat 2017-10-03 22:56

taip ir pasidalini Lietuva,kaip parodyta nuotrauukoje-Imbrasas nori dedesni gabala paimti is stadiono statybu

A

Peržiūros: 1771

Komentarai   

+8 # Teisingumo?? 2018-03-28 21:43
Visi tie "teisingumo" ministrai, yra butaforinės kaliausės, ne daugiau. Jokio teisingumo ministro negali būti Lietuvoje, nes Teisingumą Lietuvos Respublikoje vykdo tik teismai (LR Konstitucija 109 str. 1 d.) :-| Tai koks dar suknistas TEISINGUMO ministras???
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+6 # che 2018-03-29 10:35
kur zalgirio stadionas ,kur buvo plaunami pinigai-ka policininkas nemate?Baronas fon Skvernelis nezino?
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+5 # Zenonas Priekuliškis 2018-03-29 14:41
Kol nesėdės vienoje kameroje, BE UNITAZO, gerai maitinami (kad būtų kuo daugiau smarvės ir nepradės nekęsti, už šikimą, vienas kito) prezidentė, Skvernelis, gen. prokuroras, valst. bankininkas Vasiliauskas, tvarkos nebus. Visai jų šutvei vieta tik kameroje su minėtomis sąlygomis.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti