Lietuvos „Nepriklausomybė“ („Independence“) plaukioja su Singapūro vėliava, registruota Bermuduose

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.90 (5 Votes)

Lietuvos „Nepriklausomybė“ („Independence“) plaukioja su Singapūro vėliava, registruota Bermuduose

 

Lietuvoje nuolat linksniuojama „kova už energetinę nepriklausomybę nuo Rusijos“ tema. 2014 m. pabaigoje šalis įsigijo suskystintų gamtinių dujų terminalą-laivą „Independence“, per kurį gabenamas itin brangių gamtinių dujų krovinys iš Norvegijos.

Nors šiandien Lietuvos valdžia jau atvirai kalba, kad šis projektas yra itin nuostolingas Lietuvai, tačiau tuo skandalai nesibaigia.

Neseniai Klaipėdos žiniasklaida pranešė naujieną, kurią, kaip paprastai, nutylėjo didžiosios masinės propagandos priemonės.

Klaipėdos laikraščiai paskelbė, kad visame „Independence“ projekte nedirba nė vieno Lietuvos piliečio. Norvegijos kompanija „Hoegh“, iš kurios Lietuva nuomojasi terminalą, atsisako priimti į darbą Lietuvos specialistus.

Tačiau Lietuva toliau tęsia savo nesėkmingą propagandos kampaniją apie savo „energetinę nepriklausomybę“, kurią apmoka visi mokesčių mokėtojai, brangiai mokantys už norvegiškas dujas. Šios kampanijos iniciatorė – prezidentė Dalia Grybauskaitė.

 

Lietuvos respublikos vadovė meluoja ne tik savo piliečiams, tačiau ir visą tarptautinę bendruomenę – Grybauskaitė visą laiką kartoja, kad „Lietuva pasistatė savo terminalą suskystintoms dujoms ir tapo energetiškai nepriklausoma“, tačiau tokie pareiškimai neturi nieko bendro su realybe.

Lietuvą nuomoja laisvą iš Norvegijos, o pastaroji užsakė jį pastatyti Pietų Korėjos laivųs statyklai.

JAV ir ES propagandos priemonės, neaišku, tyčia ar dėl kvailumo, praryja šią Grybauskaitės dezinformaciją, ir pabrėžia savo susižavėjimą „maža, tačiau drąsia šalimi Lietuva, kuri kovoja prieš didelę ir „baisią“ Rusiją“.

Tačiau jiems neįdomu, kad Lietuvos gyventojai kenčia dėl tokio dalyko, ir kad jie dabar tapo „energetiškai priklausomi“ nuo labai brangaus žaisliuko – SGD terminalo.

Už vieną šio terminalo nuomos dieną Lietuva moka apie 170 tūkst. eurų, o per metus – daugiau nei 61 mln. eurų.

Viso šio „Lietuvos energetinės nepriklausomybės“ projekto komiškumą parodo dar ir tai, kad minėtas laivas neturi nieko bendro su Lietuvos Respublika, tačiau net ir atplaukia į Klaipėdos uostą su Singapūro vėliava.

Pasigedo Lietuvos jūrininkų

 

www.klaipeda.diena.lt pastebėjo, kad dalis žmonių Lietuvoje pastebi, kad ši nepriklausomybė yra iš dalies tarsi butaforinė. Mat Klaipėdos uoste nuolat stovintis laivas yra su Singapūro vėliava. Jame dirba Kroatijos, Latvijos, kitų šalių jūrininkai.

Kodėl taip yra? Apie tai buvo diskutuota Lietuvos jūrų kapitonų asociacijoje.

„Ar ne laikas būtų pradėti spręsti klausimą dėl mūsų jūrininkų siuntimo į „Independence“ laivą. Dabar jo įgulas formuoja Kroatijos, Latvijos kriuingo kompanijos, bet ne Lietuvos“, - pastebėjo Jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas Juozas Liepuonius.

Jo teigimu, Lietuvoje yra nemažai jūrininkų, kurie dirba dujų tanklaiviuose ir turi patirties. J.Liepuoniaus teigimu, ir valstybės prestižas reikalautų, kad Klaipėdos uoste nuolat stovinčiame „Independence“ laive dirbtų Lietuvos specialistai.

Patirties valdyti dujų ir naftos tanklaivius turintis jūrų kapitonas klaipėdietis Dmitrijus Sokolovas pastebėjo, kad, nors dujiniuose laivuose yra daug reikalavimų, Lietuva galėtų suformuoti „Independence“ įgulą iš savų specialistų. Jis nemažai pažįstantis laivavedžių ir jūrininkų iš Lietuvos, kurie dirba dujovežiuose įvairiose pasaulio kompanijose.

Šiuo metu yra mažiausiai penki jūrų kapitonai, Lietuvos piliečiai, galintys be papildomo pasirengimo dirbti „Independence“ laive.

Bijo prarasti kvalifikaciją

Jūrų kapitonas ir Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos dėstytojas Ričardas Zažeckis mano, kad kol „Independence“ valdo Norvegijos kompanija „Hoegh“ niekas negali pasakyti jai, kad samdytų jūrininkus iš Lietuvos.

„Pas mus yra daug Lietuvos piliečių, kurie turi darbo dujovežiuose patirties. Tačiau kyla klausimas, ar jie norėtų dirbti tame laive? Ten darbas yra blogiau apmokamas nei dujovežiuose, sąlygos ne pačios geriausios. Du kartus buvau tame laive, kalbėjausi su kapitonais ir žinau situaciją“, - aiškino R.Zažeckis.

Jo teigimu, prieš pradedant dirbti „Independence“ laive kapitonui ir padėjėjams reikia lankyti specialius kursus, kurie kainuoja 7000 eurų. „Independence“ laive, anot R.Zažeckio, daugiausiai dirba kroatai.

Kapitonai ir jo padėjėjai „Independence“ nuolat keičiasi – laivas stovi vietoje ir jūrininkai bijo prarasti navigacinę kvalifikaciją. Dėl to, kad laive nėra skaičiuojamas plaukiojimo cenzas, į jį atlikti praktiką nenoriai eina ir Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos studentai. Jame praktiką yra atlikę trys studentai.

„Po 5-6 metų baigsis „Independence“ nuomos iš „Hoegh“ sutartis. Jei tą laivą perims Lietuva, tam reikia ruoštis. Lietuva turėtų formuotis savus specialistus, kurie dirbtų „Independence“, - svarstė R.Zažeckis.

Kapitonams kilo klausimų

Būtingės naftos terminalo vienas iš pamainos kapitonų Mindaugas Sausaitis mano, kad studentai ir jauni jūrininkai iš Lietuvos turėtų veržtis dirbti į „Independence“ laivą.

„Kai ateini į pasaulinio lygio kompaniją, kokia yra „Hoegh“ tave gali pastebėti – pakviesti dirbti į kitus laivus. Kodėl dabar norvegai samdo kroatus? Todėl, kad jie yra pigesni. Samdyti Lietuvos piliečius būtų palankiau, nes nereikėtų mokėti už jų keliones“, - svarstė M.Sausaitis.

Jūrų kapitonų teigimu, jei kurioje nors šalyje yra didelė, pasaulinio lygio kompanija, jos atstovai paprastai eina į derybas. Pavyzdys yra Afrikos šalys, kur dujų verslovėse dirba iki 70 proc. vietinių.

Kodėl statant suskystintųjų gamtinių dujų terminalą nebuvo aptartos ir sudarytos palankios sąlygos laive „Independence“ įsidarbinti jūrininkams iš Lietuvos?

Jūrų kapitonams taip pat užkliuvo, kodėl laivas, kuris yra Lietuvos nepriklausomybės simbolis, registruotas Singapūre ir stovi su šios šalies vėliava?  

Galbūt viena iš priežasčių ir yra ta, kad ES nepriklausančios Norvegijos kompanijos laivui esant su trečiosios šalies vėliava, jame neprivaloma formuoti įgulą iš Lietuvos ir kitų ES šalių piliečių?

Dėl iškilusių klausimų Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos nariai ketina kreiptis į suskystintųjų gamtinių dujų operatorių ir įvairias Lietuvos valdžios institucijas. Baiminamasi, kad atėjus laikui perimti „Independence“ iš norvegų, Lietuva tam nebus pasirengusi.

 

Peržiūros: 1428

Komentarai   

+17 # Briuselio kopūstas 2017-10-10 14:06
O kam dirba Briuselio atsiųsta Prezidentė?
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+14 # siulyciau 2017-10-10 15:14
gauti ir pasiskaityti V.Petkeviciaus "Durniu laivas" ir kitas jo knygas-ten yra visi atsakymai idaugeli klausimu
prezidente atsiusta ir suderinta su keliomis uzsienio valstybemis,be Lietuvos
Briuselis cia vienas is triju-kaip Valinskas sake
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+3 # Andrius 2017-10-10 16:57
Tie kapitonai, turbūt vatinikai:))) Kaip galima tokius klausimus kelti? Gi pats Butkevičius, Grybauskaitė ir visa ko., taip išdidžiai pasitiko mūsų svajonę, energetinę nepriklausomybę
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti