Atskleidė, kaip buvę „Linavos“ darbuotojai dvidešimtmetį švaistė vežėjų lėšas

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Atskleidė, kaip buvę „Linavos“ darbuotojai dvidešimtmetį švaistė vežėjų lėšas

Prieš dvejus metus reformas pradėjusi Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vadovybė ėmėsi nelegaliai nusavintų lėšų išieškojimo. „Linava“ vos per kelis metus inicijavo daugiau nei 22 skolų išieškojimo bylas su buvusiais asociacijos darbuotojais ir nariais. Bendromis dabartinių „Linavos“ darbuotojų ir teisininkų pastangomis pavyko susigrąžinti apie 200 tūkst. eurų, o bendra ieškinių suma viršija 2 mln. eurų.

 

Dvidešimtmetį „Linavos“ darbuotojai grobstė vežėjų lėšas

 

Pagrindinis lėšų švaistymo principas buvo beprocentinių skolų išdavimas asociacijos darbuotojams ar nariams. Paskolos, tuo metu siekusios kelis šimtus tūkstančių litų, buvo išduodamos neadekvačiam laikotarpiui – nuo kelių mėnesių iki penkiolikos metų, už paskolą neimant palūkanų.

 

Sekretoriato darbuotojams paskolos buvo išduodamos gyvenamojo būsto įsigijimui, asociacijos nariams – paremiant jų transporto bendroves Rusijos krizės laikotarpiu neįvardytų tikslų įgyvendinimui. Gyvenamųjų būstų įsigijimui asociacija suteikdavo paskolą nuo 3 iki 11 tūkst. eurų paskolą, transporto bendroves paremdavo įspūdingesnėmis sumomis – nuo 30 iki 87 tūkst. eurų.

 

„Asociacijos nariai mus įpareigojo sugrąžinti jų sąžiningai uždirbtas lėšas, kurios per daugiau nei dvidešimt metų buvo iššvaistytos asmeniniams ankstesnių „Linavos“ vadovų ir darbuotojų poreikiams. Kai pradėjome gilintis į senuosius asociacijos skolų išdavimo dokumentus, paaiškėjo, jog situacija yra daugiau nei tragiška – „Linavos“ lėšos buvo švaistomos darbuotojų gyvenamųjų būstų įsigijimui, kai kurių asociacijos narių verslo plėtrai, kitiems miglotiems tikslams. Tai buvo reguliarus, nuoseklus ir atsainus lėšų švaistymas, kurio sustabdymui asociacija neturėjo politinės valios kelis dešimtmečius“, –  įspūdžiais dalijasi dabartinis vežėjų automobiliais asociacijos prezidentas Erlandas Mikėnas.

 

Pasak jo, mažai abejonių, kad apie tai galėjo nežinoti ankstesni asociacijos „Linava“ vadovai: buvęs asociacijos prezidentas Stasys Dailydka be vėliau kelias skirtingas pareigas ėję Valdas Gilys ir Algimantas Kondrusevičius. Su šiais ir kitais buvusiais darbuotojais asociacija ir bylinėjasi dėl padarytos žalos atlyginimo.

 

Skaidrumo siekianti iniciatyvinė grupė suvienijo asociacijos narius

 

Apie ankstesnės asociacijos vadovybės neteisėtą veiklą vežėjai iš nuogirdų žinojo, tačiau stigo valios ir ryžto sustabdyti nelegalius veiksmus. Vežėjų bendruomenę išjudino ir suvienijo keli už skaidrumą pasisakę nariai, pradėję aiškintis veiklos mastus ir pasekmes.

 

„Skaidrumą asociacijoje gebėjome atstatyti ir toliau šiuo keliu eiti tik dėl to, jog parodę aiškią politinę valią imtis pokyčių sulaukėme kitų vežėjų palaikymo. Akivaizdu, kad skandalinga „Linavos“ situacija nebegalėjo tęstis, mes privalėjome pradėti naują asociacijos etapą“, – antrina E. Mikėnas.

 

Neteisėtų skolų išieškojimu dabartinėje asociacijoje užsiima Sudarytų sutarčių vertinimo darbo grupė, į kurią įeina iki dešimties asociacijos narių. Darbo grupėje dalyvaujantis „Linavos“ teisinių ir organizacinių reikalų komiteto pirmininkas Romas Vosylius komentuoja, jog grupės darbas įtemptas, reikalaujantis daug kantrybės ir atkaklumo.

 

„Jei ne sąžiningumo siekiančių narių entuziazmas, mes nebūtume sugebėję per tokį trumpą laiką atstatyti asociacijos finansinio stabilumo. Ankstesnių asociacijos vadovų finansinės machinacijos buvo tyčia nedokumentuojamos ir slepiamos. Ilgą laiką neteisėtų skolų išdavimo sutartys buvo neprieinamos asociacijos nariams – duomenų mes negaudavome, net pateikę raštiškus prašymus. Ta informacija, kuri mums šiuo metu yra prieinama, yra fragmentiška ir neatspindi visos realios situacijos – tam tikrų rašytinių duomenų mes negauname“, – teigia E. Mikėnas.

 

Šį pavasarį – pirmieji skolų išieškojimų rezultatai

 

Vienu metu asociacija veda daugybę bylų, joms reikalingas tinkamas pasiruošimas, neretai bylų metu susiduriama su asmenų, iš kurių lėšos išieškomos, veiksmais, stabdančiais pradėtus procesus. Šiai darbo grupei talkininkauja profesionalių teisininkų komanda, skolų išieškojimo bendrovė.

 

Pirmieji sėkmingi skolų išieškojimo rezultatai pasiekti po dvejų metų veiklos, pavykus priteisti 200 tūkst. eurų žalos atlyginimą. Tarp pastarųjų „Linavos“ sėkmingai pabaigtų bylų svarbiausioji yra šių metų balandžio 18 dienos Vilniaus apygardos teismo nutartis, pagal kurią iš buvusiojo darbuotojo A. D. priteistas 147,41 tūkst. eurų žalos atlyginimas. Asociacijai buvo padaryti prieš penkerius metus, kai A. D. asociacijai įsiskolinusios krovinių gabenimo bendrovės „Kalchas“ skolą perkėlė faktiškai nemokiai bendrovei „Autokalchas“. Bendrovės „Kalchas“ skola asociacijai sudarė 155,58 tūkst. eurų.

 

„Praktiškai visose mūsų atstovaujamose „Linavos“ bylose teismai pripažino, jog atsakovais patraukti asmenys atliko neteisėtus veiksmus ar padarė žalą asociacijai „Linava“. Tai tik dar kartą patvirtina, kad valdymo problemų asociacijoje būta bei tai, kad jos šiuo metu efektyviai sprendžiamos, žingsnis po žingsnio atkuriant pažeistas asociacijos bei vežėjų teises – teigia asociacijai atstovaujančios advokatų kontoros „Magnusson“ partneris Marius Liatukas.

 

Dauguma kitų šiuo metu inicijuotų bylų yra pirmosios instancijos teismuose, bylų baigtis gali paaiškėti po metų – dvejų. Pasak asociacijos prezidento E. Mikėno, net jei dalies neteisėtų asociacijos išduotų paskolų, kurių bendra vertė siekia 2 mln. eurų, nepavyks susigrąžinti dėl bankrotų ar kitų priežasčių, vežėjams svarbu vien jau fakto apie lėšų švaistymą pripažinimas. „Mes atstatome teisingumą, kuris užkirs kelią ateinančioms vadovybių kartoms švaistyti vežėjams priklausančias lėšas – tai pirminis mūsų asociacijos narių poreikis,“, – sako E. Mikėnas.

 

Asociacija veikia stabiliai ir turi vežėjų pasitikėjimą

 

Šiuo metu asociacija neturi skolų, neviršija numatyto biudžeto, laikosi asociacijos nariams sutartų įsipareigojimų. „Linavos“ finansinio stabilumo atstatymą, skolų išieškojimą ir kitus darbus, kuriais grindžiami nauji vežėjų asociacijos veiklos pamatai, dabartinė vadovybė derina su tiesiogine asociacijos misija – atstovauti vežėjų interesams. Šiandien jo rezultatai pastebimi visose srityse, ypač atstovaujant tarptautiniu mastu tiek Vakarų, tiek ir Rytų Europoje.

 

Atsižvelgiant į nevaldomą situaciją, kurioje asociacijoje atsidūrė 2010-2015 metais, vos per du metus pavyko pasiekti svarių rezultatų. Aktyviai bendradarbiaudama su valstybinėmis institucijomis, „Linava“ prisidėjo prie Vakarų vežėjų protekcionistinių įstatymų iniciatyvų koregavimo, palengvino vairuotojų iš trečiųjų šalių įdarbinimą, drauge su „Sodra“ išsprendė Lietuvos vežėjų įdarbintų vairuotojų iš trečiųjų šalių komandiravimą pagal Europos Sąjungos reikalavimus.

 

Apie „Linavą“

 

1991 m. spalio 4 d. įkurta Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ vienintelė atstovauja visam kelių transporto sektoriui šalies ir užsienio rinkose. Asociacijos iniciatyva nuosekliai kuriami ir įgyvendinami ekonominiai modeliai, kurie didina Lietuvos vežėjų bendruomenės konkurencingumą. Taip judama prie tikslo įtvirtinti Lietuvos vardą, kaip vienos iš dominuojančiųjų valstybių tarptautiniuose gabenimuose tarp Rytų ir Vakarų Europos bei Azijos šalių.

 

PRANEŠIMĄ PASKELBĖ: EIVILTAS PARAŠČIAKAS, UAB „INK AGENCY“

Peržiūros: 1005

Komentarai   

+1 # jeronimas 2017-05-16 23:16
Kaip cia gaunasi,Kondrusevicius aiskino,kad Linava kasmet samdo nepriklausoma audita ?Tai kaip tas auditas atliko tuos auditavimus? kas tie auditoriai,jeigu tokios machinacijos buvo nusleptos? O naujiesiems vadovams Linavos linkiu sekmes.Suprantu ,kad sunku bus issrebti visa jovala,bet viliuosi kad garbe ir sazine Linavoje bus atstatyta.Dabar visas pastangas deda Dailydka sugrizti i Linava.Po gelezinkeliu "nugrezimo",tikisi kad pavyks ir Linava isgrezti.Va jeigu tokiems "specialistams" pavyks uzimti vadovo kede,manau,visos viltys nuplauks .Gal prareges kandidata renkantys?
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti