pamatys turistai: ar barų kultūros naikinimas padės išspręsti alkoholizmo problemas?

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Ką pamatys turistai: ar barų kultūros naikinimas padės išspręsti alkoholizmo problemas?

Vyriausybei iš esmės pritarus siūlymams dar labiau griežtinti alkoholio prekybą, barų savininkai tikina, kad planuojamas reklamos draudimas jų verslui atneštų bereikalingą finansinę žalą, o Lietuva taptų vienintele šalimi Europoje, kurios baruose neliktų atributikos su alkoholinių gėrimų pavadinimais. Anot verslininkų, tokios priemonės yra netikslingos ir alkoholizmo problemos šalyje neišspręs.

 

Finansiniai nuostoliai

 

Pasak baro „Cheers pub“ direktoriaus Pauliaus Liuberto, problemų visuomenėje dažniausiai kelia buitinis girtavimas, o tvarkingame bare paprastai lankosi kultūringi žmonės, tad siūlomi ribojimai yra visiškai netikslingi.

 

„Į barą žmogus ateina pabendrauti, paskanauti alkoholinių gėrimų, susipažinti su bendraminčiais. Prekės ženklų, papuošimų draudimas šioje vietoje tikrai nesumažintų alkoholio vartojimo, nes auditorija yra pakankamai tikslinė, o ir tautos prasigėrimo problema slypi visai ne čia. Mūsų bare alkoholinius gėrimus žmonės vartoja saikingai, nes padauginusių alkoholio barmenai tiesiog neaptarnauja, o pasiūlo iškviesti taksi“, – teigia P. Liubertas.

 

Anot jo, barų verslui siūlomas reklamos draudimas atneštų ne tik finansinės žalos, bet iš esmės naikintų barų kultūrą.

 

„Įsivaizduokite, mums reikėtų pakeisti ne tik alaus taures, baro indus, servetėlių laikiklius, padėkliukus, paveikslus, bet ir alaus pilstymo įrangą, gėrimų šaldytuvus, o kai kuriems barams – net baldus. Tai lemtų labai didelius finansinius nuostolius. Taip pat tai tiesiog sunaikintų savitą vakarietiškų pabų stilių, kuris tradiciškai yra kuriamas naudojant įvairią alaus atributiką“, – tikina P. Liubertas.

 

Problema sprendžiama ne iš tos pusės

 

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė teigia, kad alkoholinių gėrimų logotipais pažymėta atributika baruose ar kavinėse yra visiškai normali praktika visoje Europoje.

 

„Jei bus įgyvendintas šis reklamos draudimas, būsime vienintelė šalis, priėmusi tokį keistą sprendimą. Kyla klausimas, kaip mes atrodysime užsienio turistams. Dabartinė įstatymo projekto formuluotė riboja ne tik vizualinės informacijos pateikimą, bet ir uždraudžia barų ar restoranų darbuotojams pristatyti parduodamus gėrimus. Be to, siekiant pažaboti alkoholizmą šalyje, kaip tik turėtume stengtis, kad žmonės negirtautų namuose. Juk barai yra ir socializacijos vieta, kur užsukama tiesiog smagiai praleisti laiko, pabendrauti ir kultūringai išgerti vyno ar alaus. Manau, alkoholizmo problema Lietuvoje sprendžiama visiškai ne nuo to galo“, – tikina E. Šiškauskienė.

 

Pasak asociacijos prezidentės, alkoholio vartojimas baruose yra gerokai saikingesnis, viešas, todėl labiau kontroliuojamas. Pavyzdžiui Italijoje, kuri gali didžiuotis gana žemu alkoholio suvartojimu, yra apie 300 tūkstančių barų bei restoranų ir gerokai mažiau su alkoholizmu susijusių problemų nei Lietuvoje.

 

Draudimai turi būti racionalūs ir maksimaliai orientuoti į problemų sprendimą

 

Pasak Legalaus verslo aljanso vadovo Romo Apulskio, alkoholizmo problemos sprendimo būdai turi būti adekvatūs pačiai problemai ir tikslingai nukreipti į jos sprendimą.

 

„Negalima vadovautis neteisinga idėja, kad bet kokios priemonės pateisina tikslą. Nesame labai turtinga valstybė, galinti dėl gero tikslo leisti sau neribotas investicijas. Vien neapgalvotais draudimais alkoholizmo Lietuvoje nesustabdysi. Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į namuose girtaujančius, nelegalų alkoholį ar stiprų „bambalinį“ alų vartojančius žmones, o ne į tuos, kurie penktadienio vakarą su draugais užsuka į barą pasėdėti, pabendrauti ir pasimėgauti taure mėgstamo gėrimo“, – sako R. Apulskis.

 

 Jo teigimu, atsisakius beprasmių barų rekonstrukcijų, sutaupytus pinigus būtų galima panaudoti laisvalaikio užimtumo problemoms spręsti.

 

 Įgyvendinus visišką alkoholio reklamos draudimą, Lietuva taptų vienintele šalimi Europoje ir pasaulyje, kurios kavinėse, baruose ir restoranuose neliktų alkoholinių gėrimų prekės ženklų. Daugelyje valstybių alkoholio reklama ribojama žiniasklaidos kanaluose, tačiau barų tokie ribojimai neliečia.

 

R. Apulskis priduria, kad Vyriausybė išgirsta logiškus argumentus ir netikslingų priemonių neskuba tvirtinti. Panašu, kad atidėtas klausimas dėl prekybos alkoholiu 200 metrų nuo ugdymo įstaigų apribojimo, peržiūrimas ir reklamos baruose reglamentavimas.

 

PRANEŠIMĄ PASKELBĖ: AUŠRA PILKIENĖ, AGENTŪRA 1323 (UAB TRYLIKA-DVIDEŠIMT TRYS)

Peržiūros: 775

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti