J.Sabatauskas legalizavo pėsčiųjų traiškymą ant pėsčiųjų perėjos

Peržiūros: 1085
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.67 (3 Votes)

Aurimas Drižius

Dabar, kai partrenksite pėsčiųjų perėja einančius žmones, policijai galite pasiremti Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininko Juliaus Sabatausko pavyzdžiu - pastarasis partrenkė per pėsčiųjų perėją einantį žmogų, tačiau policija nusprendė, kad kaltas pats pėstysis.

Todėl jeigu policija bandys skirti jums baudą už tokį nusikaltimą, visada remkitės J.Sabatasuko pavyzdžiu - juk prieš įstatymus visi lygūs, tiesa? 

Kaip žinia, Alytaus apskrities policija 20 eurų bauda nubaudė pėsčiąjį, kuris neįsitikinęs, kad saugu, įžengė į perėją ir buvo kliudytas Seimo nario Juliaus Sabatausko vairuojamo automobilio. Policija konstatavo, kad politikas nekaltas, Kelių eismo taisykles pažeidė neblaivus pėsčiasis. „Jis nespėjo sustabdyti, kai neblaivus pėsčiasis išėjo į perėją“, – BNS ketvirtadienį sakė Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė Kristina Janulevičienė. Pasak jos, pėsčiasis nubaustas už tai, kad neblaivus išėjo į pėsčiųjų perėją ir neįsitikino, kad saugu išeiti. Per avariją buvo sudaužytas Seimo nario automobilio žibintas. Parlamentaras BNS sakė nežinąs apie pėsčiajam skirtą nuobaudą. „Aš negaliu vertinti, aš nesikišau. (..) Tačiau pėstysis išeidamas turi įsitikinti, kad saugu, tai numato ir Kelių eismo taisyklės. Kartais pėstieji eina per perėją, tarsi jie vieni gyventų pasaulyje. Tamsoje sudėtinga laiku sustoti, o techniškai ir neįmanoma greitai sustoti. Stabdymo kelias yra pusė automobilio greičio“, – BNS sakė J.Sabatauskas.

Čia policija reikėtų priminti Kelių eismo taisyklės, kurios skelbia:

KELIŲ EISMO TAISYKLĖS (KET) - V.

Vairuotojų pareigos pėstiesiems

27. Įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, išvažiuodamas iš kelio, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti pėsčiąjį, kurio judėjimo kryptį jis kerta, o sukdamas į dešinę ar į kairę sankryžose – į jo važiavimo krypties bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį. Kai sukama į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti į bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį. Vairuotojas visais atvejais privalo duoti kelią pėsčiajam važiuodamas atbulas.

28. Reguliuojamoje sankryžoje ar pėsčiųjų perėjoje, kai šviesoforo ar reguliuotojo signalai leidžia važiuoti, vairuotojas privalo duoti kelią nespėjusiam pereiti važiuojamosios dalies pėsčiajam, kuris įžengė į ją esant leidžiančiam eiti signalui. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią pėsčiajam.

29. Jeigu šviesoforo arba reguliuotojo signalai draudžia važiuoti per pėsčiųjų perėją, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, šviesoforą, o jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją. Vairuotojams, kurie užsidegus geltonam šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn galėtų sustoti nurodytose vietose tik staigiai stabdydami, leidžiama važiuoti toliau.

30. Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja“, kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi – į bet kurią eismo juostą perėjoje įėjusį pėsčiąjį. Transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti.

31. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją sustojo transporto priemonė, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją transporto priemonė sulėtino greitį, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų.

Tačiau kadangi J.Sabatauskas sukūrė precedentą, įrodantį, kad pėsčiųjų perėjoje parblokštas pėstysis yra pats kaltas, kad nepraleido mašinos, tai visi vairuotojai tokiu precedentu ir turi remtis, kai policija juos gaudys už taisyklių pažeidimus.

Juk tokie sabatauskas prieš įstatymą taip pat lygūs, ar ne?

 

Komentarai   

+3 # povilas 2017-03-23 11:01
Sunku vertinti. Vairuotojai įpratino stovintį ant šaligatvio sustoti ir praleisti. Praleisti reikia tik įžengusius į pėsčiųjų perėją. Jeigu išgėręs lindo tiesiai po mašina, manyčiau yra pats kaltas. Šaligatviai pėstiesiems, keliai - gatvės mašinoms. Nors ir nemėgstu Sabatausko, bet realybė manau yra tokia.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+3 # si 2017-03-23 12:13
pataisa reikalinga,kad ivyktu korekcija tautieciu atzvilgiu:
lkaip ir pesciajam leidzia eit kaip nori ,bet pats atsakys uz savo gyvybe-taip reik suprast-ne vairuotojai uz jo gyvybe atsakys
apskritai pestysis turi apsiziureti,kur jis eina ar po ratais,ar jam visada zalia sviesa ir viskas galima
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+5 # Z 2017-03-24 09:16
44. Įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu ir nebus trukdoma transporto priemonėms.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+5 # o 2017-03-24 14:03
dazniausiai pestieji net nesidairo-eina tiesiai po ratais
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+1 # Nera ka komentuoti, 2017-03-25 16:37
viska pasako 44 as KET punktas! :lol:
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti
+1 # keidanskas 2017-03-26 19:56
Ir kam čia ginčytis,kai viskas ir taip aišku.Jis gi SABATAUSKAS,o ten tik pagėręs pėstysis.Man dar kariuomenėje įkalė,,:Kto ty takoj?Ty govno,a on major!''Tai šit tas principas pas mus dar neatšauktas.Jei jiems reikės,tai jie ne tik dvasias pasitelks,bet ir konstituciją perrašys.Aišku,savo naudai, ne Paksui ar kokiam pėsčiajam.
Atsakyti | Atsakyti su citata | Cituoti

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti